Biletinial’ın yeni hedefi benzersiz iş modelini 200 Ülkede yapmak!
Biletinial’ın “Hızlı ve Öfkeli 10” Filminin Ön Gösteriminde şirketin CEO’su Ulaş Uslu Biletinial’ın yeni hedefleri hakkında bilgiler paylaştı.
Kültür, sanat, eğlence ve spor alanındaki tüm etkinliklere tek platformdan ulaşılabilmesini sağlayan ve online biletleme sektöründe yurtdışında faaliyet gösteren “ilk” ve “tek” Türk şirketi olan Biletinial yurtdışına açılmak için hazır olduğunu paylaştı.
Biletinial Kurumsal Satış Direktörü Leyla Ünal yaptığı açıklamada,
“Türkiye izleyicisinin genel tercihlerine bakıldığında, sinema biletmesinde Türk izleyicisinin daha çok rol aldığını görüyoruz. 36 milyon biletleme yağıldığını görüyoruz. Burada iki biletten birisi Biletinial tarafından üretildi. Yine Biletinial Tiyatro, Konser ve Spor Alanlarında da 2 Milyon’un üzerinde bilet üreterek Türkiye’de iyi bir bilet satışı gerçekleştirdi. 2019 yılından beri Kültür Bakanlığı’nın ve Voleybol Federasyonu’nun biletleme alanında tek yetkili kurumuyuz. Bu anlamda da özellikle Tiyatro Bilet satışında geçen sene 2 milyonun üzerinde bilet satışı gerçekleştirdik. Teknolojik altyapımız ve güçlü müşteri deneyimlerimizle 2022’yi de rakiplerimizden çok daha önde kapattık. Bağımsız üçünçü firmalara göre de Biletinial etkinlik biletleme sektöründe birinci kategoride yer almakta. 2022’de web sitesi ziyaretçi sayımız aylık 7.5 milyon üzerinde gerçekleşti. 2022 genelinde de toplam ziyaret edilen sayfa sayılarında da ilk 200’de yar aldık. Bugün geldimiz noktada da uluslararası bir firma olmak adına adımlar atmaktayız. Biletinial ile ilgili önümüzdeki günler arasında daha da güzel haberlerimiz olacak.” dedi.
Şirketin önümüzdeki yıllarda yeni odak noktalarını ve yeni hedeflerini ise Biletinial CEO’su Ulaş Uslu anlattı.
Biletinial CEO’su Ulaş Uslu yaptığı açıklamada,
“Başlangıçta hedeflerinin tamamen dominasyon sağlanmış bir pazarda önce Türkiye’deki pazar liderliğini alıp, sonra buradaki benzersiz iş modelimizi 200 tane ülkeye nasıl kopyalarızdı. Maalesef Türkiye krizler ülkesi ve güzel ülkemde sorunlar bitmiyor, bu yüzden hedeflerimizi bir kaç sene ileriye taşıdık ama şükür artık herşeyin çok daha iyi döneme gittiğini umut etmek istiyorum.
Artık Biletinial yurtdışındaki operasyonlarına odaklanmaya çok hazır.
Biletinial Teknik olarak altyapısını defalarca ispatladı zira hafta sonunda 1,5 milyon bilet geçebiliyoruz ve sistem gayette sorunsuz çalışıyor. Şu anda Türkiye’de yaklaşık 300 Sinema aktif olarak bu online sisteme bağlı. Belki 500’ün üzerinde Tiyatro’da sisteme aktif olarak bağlı. Günde bir kaç yüz bin ziyaretçi web sitemizden anlık alışveriş yapabiliyor. Bunlar tamamen Türk Mühendislerinin anlık koltukları seçebildiği, sizin için anlamlı olmayabilir ama bizim için deli işi iğne oyası gibi yapılan işler bunlar…
Bütün bu sistemi bir çok partnerimize ücretsiz sağlayarak hepsinin dijital dönüşümlerini aslında beş kuruş harcamadan yapmalarını sağladık.
Şimdiki hedefimiz bu benzersiz iş modelini gerçekten 200 ülkede yapmak. Bu noktada pandemi öncesi başladığımız lokasyonlar Balkan Bölgesi için bitmiş durumda. Hırvatisyan’dan başlayarak Hırvatistan, Arnavutluk, Kosova sonrasında Sırbistan, Romanya, Yunanistan, Bulgaristan dokuz ülke için biz onu açtık. Muhtemelen Eylül’den itibaren göreceksiniz. Yine paralelinde Almanya, Belçika, Avusturya ve İsviçre’de de ordaki adı PwC olarak görmeye başlayacaksınız.
Ayrıca, dünyada biletleme pazarını yapan dört beş firma var. Aslında büyük rekabetler dönmüyor. Gerek Sinema Marketplace’i olarak baktığımızda, gerekse Biletinial’ın çıkış noktasına baktışınızda önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde Biletinal’ın arzu ettiği Unicorn Hedefine, sonrada bir kaç ötesine varacağını inanıyorum.
Hem bir Türk markasını dünyaya götürebilen bir adam olarak, hem de ekip olarak hepimiz çocuklarımıza bunu anlatmak istiyoruz” dedi.