Şubat 20, 2025

BMW Vision Sürüş Deneyimi: “Heart of Joy” Dayanıklılık Testinden Geçti

BMW Vision Sürüş Deneyimi: “Heart of Joy” Dayanıklılık Testinden Geçti

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW’nin Neue Klasse modellerinde güç aktarma organı ve sürüş dinamiği teknolojilerini test etmek amacıyla geliştirilen “Heart of Joy” kontrol platformu, ABD’deki BMW Performans Sürüş Merkezi’nde en zorlu testlerden geçerek yeteneklerini sergiledi.

 

BMW Group, geleceğin mobilitesini temsil eden Neue Klasse modellerinde kullanılacak “Heart of Joy” kontrol ünitesiyle sürüş keyfini fiziksel sınırlara kadar yaşatmayı hedefliyor. Heart of Joy kontrol ünitesi; güç aktarma organı, frenler, şarj, geri kazanım ve direksiyon işlevleri için bilgiyi önceki sistemlerden on kat daha hızlı işleyebiliyor. BMW Dynamic Performance Control yazılımı ile çalışan Heart of Joy, tüm sürüş dinamiklerinin işlevlerini yepyeni bir hız ve hassasiyet düzeyinde hesaplayabiliyor.

Heart of Joy kontrol ünitesi, BMW mühendislerinin yüz yılı aşkın sürüş dinamikleri tecrübesi üzerine inşa edilerek tamamen şirket içinde geliştirildi. Yeni Vizyon Aracı, 18.000 Nm tork üreterek standartların çok daha üzerinde bir seviyeyle sürüş taleplerini kolaylıkla karşılayabiliyor.

Frenleme anındaki enerji geri kazanımı, elektrikli otomobillerin güç aktarma organı ve fren fonksiyonlarının ortak çalışmasıyla meydana geliyor. Neue Klasse’ın yenilikçi elektronik mimarisinin dört merkezi kontrol ünitesinden biri olan Heart of Joy, güç aktarma organıyla sürüş dinamiklerini ilk kez birleştiriyor. Yüksek performanslı ünite; ivmelenme ve frenleme, araç stabilizasyonu, dinamik direksiyon işlevleri ve şarj yönetimini kontrol ediyor.

Geleneksel sistemler, güç aktarma organı ve frenler için ayrı kontrol algoritmalarına sahip olmasıyla elektrikli otomobillerin yol tutuş potansiyelinin tam olarak kullanılmasını engellerken merkezi işleme ünitesi ve mükemmel şekilde koordine edilmiş sistemiyle BMW Dynamic Performance Control yazılımı, bağlı aktüatörlerin doğrudan ve milisaniye seviyesinde gecikmeyle yanıt vermesini sağlayarak kusursuz bir performans sunuyor.

Heart of Joy; Neue Klasse’ın elektrikli, dijital ve döngüsel boyutlarına BMW’nin simgesi niteliğindeki “Saf Sürüş Keyfi” ile dördüncü bir boyut ekliyor. BMW’nin “sürüş zevkini fiziksel sınırlarına kadar sergileme” misyonuyla geliştirdiği BMW Vision Sürüş Deneyimi, seri üretime girmeyen Neue Klasse modellerinin yeni nesil teknolojilerini test etmek amacıyla prototip olarak hizmet verecek.

Heart of Joy’un, sürüş keyfini sadece bir sonraki seviyeye taşımakla kalmayıp bunun da ötesine geçen bir deneyim vadettiğini belirten BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi ve Geliştirme Sorumlusu Frank Weber,

“Yeni kontrol ünitesi ile verimliliği de artırıyoruz ve dolayısıyla menzili de uzatıyoruz. Çünkü gelecekte sürücüler neredeyse yalnızca enerji geri kazanımıyla fren yapacak. Bu, EfficientDynamics’in çok daha fazlası anlamına geliyor.” dedi.

Motor sporlarındaki dayanıklılık (endurance) yarışlarında birçok dereceye sahip BMW M Motorsport Pilotu Jens Klingmann ise

“BMW Vision Sürüş Deneyimi, oldukça eğlenceli ve sürüş fiziğinin sınırlarını yeni bir seviyeye taşıyor. Benim için motor sporları, öncelikle performans ve hassasiyet anlamına geliyor. BMW Vision Sürüş Deneyimi, bunların çok daha fazlasını sunuyor.” dedi.

İleri Teknoloji, Yüksek Konfor, Maksimum Güvenlik

Yeni Heart of Joy ve BMW Dynamic Performance Control kombinasyonu, virajlarda sağladığı üst düzey konfor ve güvenlikle hem sürücüler hem de yolcular için koşullar ve otomobilin hızı ne olursa olsun uyumlu ve sessiz bir sürüş deneyimi sunuyor.

Daha az kontrol girişiyle otomobilin hatları yüksek hassasiyetle ve istikrarlı şekilde korunabiliyor. Bu özellik, otomobilin tutarlı ve tekrar edilebilir viraj alma davranışını geliştirirken sürüşün daha sezgisel ve pürüzsüz olmasına olanak tanıyor. D ve B sürüş modları ya da Aktif Hız Kontrolü kullanıldığında, park freni veya park kilidiyle durma ve yeniden başlama işlemleri arasında kesintisiz bir geçiş sağlanıyor.

Dur – kalk ve park gibi düşük hız gerektiren durumlarda ise iletilen doğru sinyaller ve daha hızlı işlenebilen bilgiler, etkileyici bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor.

Enerji Geri Kazanımıyla %25 Daha Verimli

Entegre güç aktarma organı ile frenleme ve enerji geri kazanım kontrolü, enerjinin daha sürdürülebilir şekilde kullanılmasını sağlarken verimliliği de %25 artırıyor. Enerjinin geri kazanımıyla üretilen frenleme gücü, günlük sürüş için yeterliyken yalnızca acil durumlar gibi ani veya güçlü frenleme anlarında sürtünme frenlerinin müdahalesini gerektiriyor.

BMW Vision Sürüş Deneyimi test otomobili, Heart of Joy’un nasıl çalıştığını tekerlek jantlarındaki renk kodlarıyla gösteriyor. İvmelenme yeşil, enerji geri kazanımı mavi, sürtünmeyle yapılan frenleme ise turuncu ile belirtiliyor.

BMW’nin Gelecek Vizyonu

Geleceğin BMW’lerinde tamamen yeni ve süper zekalı dört bilgisayar devreye girecek. Bu yüksek performanslı bilgisayarlar, daha önce ayrı çalışan çeşitli unsurları zekice birleştirecek. Tamamen BMW içinde geliştirilen Heart of Joy, dört önemli kontrol ünitesinin tek bir yüksek performanslı bilgisayar içinde birleştirilmesini sağlayacak. Diğer üç süper zeka ise yüksek derecede otomatik sürüş, bilgi-eğlence ve klima kontrolü, konfor artırıcı sistemler, araç erişimi, iç ve dış aydınlatma gibi özelliklerden sorumlu olacak.