Bosch nihayet otonom otomobiller için LiDAR sensörleri üretiyor
Bosch‘un 2020 planları içerisinde dikkat çeken ayrıntı. Kendi kendine sürüş maliyetlerini düşük tutmak için bunları ölçekli olarak üretmeyi planlıyor.
Otomobil sektörünün en önemli parça tedarik firmalarında biri de olan Bosch’un elektrikli otomobiller ve otonom otomobiller için LIDAR sensörleri de üretmeye başladığını arttık biliyoruz. Şirket maliyetleri ölçeklendirerek düşük tutmayı umuyor. Bu sayede üreticilere daha düşük bir fiyat teklifi verebilir ve otonom sürüş sistemlerinin daha yaygın bir şekilde benimsenmesini destekleyebilir.
LiDAR sensörleri şirketin otonom sürüşler için tasarladığı sistem ve hemen hemen her otonom sürüş durumları için tasarlanmış bir çözüm. Lazer tabanlı Bosch LiDAR sistemleri, otomobil sistemlerinin yakınlarda olan her şeyi daha iyi anlamak ve buna göre tepki vermek için kullanabileceği yüksek çözünürlüklü, gerçek zamanlı bir 3D haritası oluşturmaya yarıyor. İlgili bu sensörler, araçların optimum güvenlikle gezinmesine yardımcı olmak için radar ve kameralarla birlikte çalışabiliyor.
Elbette Bosch LIDAR sensörler üzerinde çalışan tek şirket olmamakla birlikte en büyük tedarikçi konumunda. Üretim maliyetleri iyi bir şekilde düşürebilirse; yarı özerk ve tamamen özerk otomobillerin daha uygun fiyatlı olmasına yardımcı olabilir.
Geçen yıl, Luminar, üretim araçları için 1.000 dolardan daha ucuza mal olduğu söylenen bir LiDAR sistemini tanıttı. Waymo, geçen yıl LiDAR sensörleri satmaya başlayacağını ve muhtemelen her birinin 5.000 dolardan daha az bir fiyatla satılacağını söyledi. Bu örnekler; son birkaç yılda 75.000 dolara mal olan diğer sensörlerden önemli ölçüde daha ucuz…
Bosch’un kendi sensörlerini ne zaman satmaya başlayacağı veya ne kadara mal olacağı belli değil; ancak en azından daha fazla rekabet LiDAR fiyatlarının düşmesine yardımcı olacaktır.
Bu arada Bosch, kısa bir süre önce kendi kendine giden kamera teknolojisinde yapay zeka kullandığını söyledi. Yapay zeka, Nesneleri algılayabilir ve kategorilere ayırabilir ve hareketlerini ölçebilir. Ayrıca “kısmen gizlenmiş veya geçiş yapan araçları, yayaları ve bisikletlileri hızlı ve güvenilir bir şekilde” tanıyabilir. Bosch, bu durumun, sürücü yardım sistemlerinin bir uyarıyı tetiklemesine veya gerektiğinde acil frenleri daha etkili bir şekilde etkinleştirmesine yardımcı olabileceğini öngörüyor.
Şöyle bir geriye baktığımızda 2020 ve sonrası, kendi kendine sürüş destekli elektrikli otomobilleri çok daha fazla göreceğimiz günlerin yaklaştığını söyleyebiliriz.