Samsung, iki yıl sonra Hindistan akıllı telefon pazarında Xiaomi’yi geride bıraktı
Xiaomi’nin Hindistan akıllı telefon pazarında en üst sırada yer almasından iki yıl sonra Samsung, araştırma firması Counterpoint’in yeni bir raporuna göre nihayet bu çeyrekte rakibini geride bıraktı.
Hintli tüketiciler arasında yükselen “Çin karşıtı duyarlılık” ve ülkede yeni modellerden oluşan bir baraj başlatarak canlanan Samsung, 2020 yılının 3. çeyreğinde pazardan % 24 pay almayı başardı. Xiaomi % 23’lük pay ile ikinci sıraya geriledi, onu Vivo ve Realme izledi.
Samsung, Poco’nun telefonlarını da içeren Xiaomi’nin 22 adet modeline kıyasla Nisan’dan Eylül’e kadar 18 telefon modelini Hindistan piyasasına sürdü. Bununla birlikte, Counterpoint’in raporu, Samsung’un agresif çevrimiçi zorlamanın ve etkili dağıtımının işe yaradığını gösteriyor. Xiaomi’nin satışları, koronavirüs pandemisinin yarattığı üretim ve dağıtım açığı nedeniyle de düştü.
Counterpoint analysis of Indian smartphone market Q3 2020:
Counterpoint’in araştırma analisti Shilpi Jain; Haziran ayında sınırda iki ülkenin orduları arasında çıkan çatışmanın ardından tüketicilerde bazı Çin karşıtı duygular olduğunu söyledi:
“Çeyreğin başlangıcında, Çin menşeli markaların satışlarını etkileyen bazı Çin karşıtı tüketici duyarlılıklarına şahit olduk. Bununla birlikte, tüketiciler satın alma sırasında da farklı parametrelerde tartı yaptıkça bu duygular azaldı. Markalar, festival sezonunun çok öncesinde envanter oluşturmaya başladıkları için oldukça agresif davrandılar.”
Bir ara Hindistan pazarında ilk sırayı elinde tutan Hintli telefon üreticisi Micromax, bu “Çin karşıtı duyarlılıktan” yararlanmayı ve önümüzdeki ay “içinde – in” adlı yeni bir dizi ile geri dönüş yapmayı hedefliyor.
Araştırma şirketi, yıllık bazda % 9 büyüme ile 53 milyondan fazla birimin sevk edilmesiyle genel olarak güçlü bir çeyrek olduğunu söyledi. Ayrıca, Samsung’un liderliğinin kesin olmadığı ve Xiaomi’nin önümüzdeki çeyrekte kolayca geri dönüp tekrar zirveye çıkabileceği de belirtildi.