Nisan 7, 2025

Çinliler İçin Fren Diskleri Avrupa’dan Önce Türkiye’de Pazara Sunuldu!

Çinliler İçin Fren Diskleri Avrupa’dan Önce Türkiye’de Pazara Sunuldu!

 

Delphi Türkiye 100 Ülkenin Yer Aldığı EMEA Bölgesinde Podyumda!

 

Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle otomotiv sektörüne referans niteliğinde ürünler kazandıran Delphi, bir yandan Türkiye’deki üretim tesisleriyle sektörün en önemli paydaşlarından biri olmayı sürdürürken diğer yandan premium ürün gamıyla satış sonrası sektöründeki etkinliğini artırmaya aralıksız devam ediyor.  Sektörde yaşanan sorunlara rağmen 2024’ü yüzde 10 büyümeyle tamamladıklarını söyleyen Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Yaklaşık 10 yıl önce Delphi Türkiye, EMEA bölgesindeki 100 ülke arasında 10’uncu büyük pazardı. Yaptığımız çalışmalarla beraber bütün gelişmeler ışığında geçtiğimiz yılı 3’üncü büyük pazar olarak kapattık. Üretim tarafında 2024 yılı itibariyle orijinal ekipman ürettiğimiz markalara DAF ve PACCAR’ı da ekledik. Ayrıca Stellantis Grubu için dizel elektronik kontrol üniteleri de  Türkiye’de üretilmeye başlandı” dedi. Satış sonrası kanalında ise Chery ve BYD için fren disklerinin Avrupa’dan bile önce Türkiye’de pazara sunulacağını vurgulayan Reşat Dumanoğlu, “Satış sonrası pazarında bu ürünler premium marka olarak ilk defa Delphi markası ile satışa çıkacak. Togg’un da satış sonrası yedek parçaları için  çalışmalarımız devam ediyor. Elektrikli araçlarda büyümek istiyorsak Togg için de ürün sunmamız gerekir. Umarım yakın zamanda sonuç alacağız” diye konuştu.

 

2023 yılında kurulan ve bünyesinde 100 yılı aşkın sektör deneyimine sahip Delphi, Delco Remy ve Hartridge olmak üzere üç köklü markayı barındıran PHINIA, 20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla yakıt sistemleri, satış sonrası çözümler ve bileşenler sağlayıcısı olarak faaliyet göstermekte.

PHINIA’nın amiral gemisi konumundaki Delphi ise, pek çok üretim tesisi ile birlikte İzmir’deki fabrikasında üretilen orijinal ekipman ve dünyada öncü teknolojilerin yanı sıra satış sonrasında da otomotiv markalarına küresel çapta ve orijinal ekipman kalitesinde çözümler sunmaya devam ediyor.

2024 yılının sektör için küçük çaplı büyüme veya mevcudu koruma odaklı geçtiğini söyleyen Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Sektör olarak bu aslında çok alışık olduğumuz bir durum değil. Finansman maliyetlerinin alışılanın üzerinde gerçekleşmesi ve ihracat pazarlarındaki daralma 2024’te etkili oldu. Buna rağmen Delphi olarak biz 2024’ü yüzde 10’luk bir büyümeyle tamamladık. Aslında, döviz bazlı çift haneli büyümeye alışık olan bir firmayız. Aynı zorlayıcı nedenler tabi ki bizim için de vardı; ancak Delphi Türkiye olarak tamamıyla iç pazara odaklanmamız, ihracat odaklı bir yapımızın olmaması nedeniyle ihracat pazarlarındaki daralma bizim satışlarımızı sınırlı şekilde etkiledi” dedi.

10 yılda 10’unculuktan 3’üncülüğe!

 

Bundan 10 yıl önce, satış sonrasında Delphi Türkiye’nin, EMEA bölgesindeki yaklaşık 100 ülke arasında 10’uncu büyük pazar olduğunu hatırlatan Reşat Dumanoğlu, “Yaptığımız çalışmalarla beraber bütün gelişmeler ışığında 2024’ü 3’üncü büyük pazar olarak kapattık. Geçtiğimiz yıl satış sonrası pazarına, 2 bin 200 yeni parça numarası sunduk. Bunların 1400’ü ön takım ürün grubunda, yaklaşık 350’si de fren ürün grubunda yer alıyor. Daha önemli olan ise bunlardan 74 tanesinin pazarda ilk olma özelliğini taşıyor olması” diye konuştu. Şirketin 2025 yılı hedef ve çalışmalarını da paylaşan Reşat Dumanoğlu, şöyle devam etti: “Yine sınırlı büyümelerin gerçekleşeceği, mevcudun korunmaya çalışılacağı bir yıl olacağını öngörüyoruz. Hatta 2025’in ilk çeyreğine baktığımızda sektör, biraz daha beklentinin altında bir taleple karşılaşıyor; ama bu yıl bizim için heyecan verici birkaç konu var. Bunlardan ilki, yeni depo yatırımımız. Geçtiğimiz yıl büyümemizi sağlarken lojistik merkezimizin kısıtlarıyla mücadele ettik. Ancak şimdi, gelecekteki büyümeyi destekleyecek önemli bir adım attık ve mart ayında Manisa’da yeni bir lojistik merkezi devreye aldık. Bu yatırım sayesinde depolama kapasitemiz %135 oranında artarken yıllık sevkiyat kapasitemiz de %70 oranında büyüdü. Bu lojistik merkezi, pazardaki taleple paralel olarak hizmet seviyemizi yükseltecek ve ilerleyen yıllarda bizlere önemli avantajlar sağlayacak. Bu yatırımın pazardaki gelişen, daha domine eden yapımızı destekleyeceğini düşünüyoruz.

 

Ürün grubu açısından da geçen yıl fren, araç elektroniği ve termal ürünlerinde büyüme sağladık. Bu yıl öncelikli olarak ön takım ürünlerimize odaklanacağız. Geçen yıl 1.400 yeni referans eklediğimiz ön takım ürün gamımıza, bu yıl da 1.000 yeni referans eklemeyi planlıyoruz. Bu sayede kapsama oranımız daha da artacak. Özellikle fren disk ve balatalarında kapsama oranımız %99’a ulaştı ve ön takımda da bu seviyelere ulaşarak Avrupa ve Türkiye’deki lider satış sonrası firma konumumuzu pekiştireceğiz. Fren grubunda bir diğer gelişme de hafif ticari araçlara özel yeni fren balatalarımız. Bu balatalarda şu an normal balatalara kıyasla %60’ın üzerinde bir dayanıklılık farkı sağlıyoruz. Bu gelişmeyi testlerle de kanıtladık ve detaylarını yakında paydaşlarımızla paylaşacağız. Bu ürünün de pazarda ciddi bir karşılık bulacağını düşünüyoruz. Motor yağıyla ilgili de birkaç değişiklik söz konusu. Buna bir relansman da diyebiliriz. Motor yağı ürün gamımızı tamamen elden geçirdik ve hem ambalaj ve etiketlerde güncellemeler yaptık hem de portföyümüze yeni ürünler ekledik.

 

Ayrıca orijinal ekipman üretim tarafında da Türkiye’de Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Stellantis, Hyundai ve KIA gibi markalara üretim yapıyoruz. 2024 yılı itibariyle bu markalara DAF ve PACCAR’ı da ekledik. Bu iki marka için fabrikamızda ağır vasıta dizel yakıt sistemlerinde kullanılan ünite pompalarının üretimine başladık. Ayrıca, dizel yakıt sistemleri komponentlerinden en önemlilerinden biri olan yakıt dağıtım kontrol modülü, 2024 yılı itibarıyla yine Stellantis Grubu için Türkiye’de üretilmeye başlandı. Bu da bizler için iki gurur verici gelişme olarak ön plana çıktı.”

Çinliler İçin Fren Diskleri Avrupa’dan Önce Türkiye’de Pazara Sunuldu!

 

Bu yıl ticari araçların dışında bir odak noktaları daha olduğunu belirten Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Delphi olarak, Türkiye’de hızla büyüyen Çinli otomobil markaları MG, Chery ve BYD’yi yakından takip ediyor ve bu markalar için satış sonrası pazarına özel ürünler geliştiriyoruz. Chery TIGGO 7 ve 8 ile BYD ATTO 3 için Delphi global iş birliğiyle hazırladığımız bu ürünlerin geliştirme sürecini hızlandırarak yaklaşık bir yıl içinde tamamladık.

Chery ve BYD için üretilen fren disklerini Avrupa’dan önce Türkiye’de satış sonrası pazarına sunarak sektörde öncü oluyor, premium marka konumumuzu güçlendiriyoruz. Bu stratejik adım, pazardaki varlığımızı daha da sağlamlaştırarak büyümemizi destekleyecek. Togg’un da satış sonrası yedek parçaları için  çalışmalarımız devam ediyor. Elektrikli araçlarda büyümek istiyorsak Togg için de ürün sunmamız gerekir. Umarım yakın zamanda sonuç alacağız” dedi.

 

İlgili Haberler