CRM Programı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?
- KOBİ’ler İçin Doğru CRM Programı Seçmek Başarıyı da Beraberinde Getirir
KOBİ’ler için doğru CRM programını seçmenin hayati öneme sahip olduğunu belirten DİA Yazılım Genel Müdürü Suha Onay, KOBİ’ler için müşteri ilişkileri yönetimi CRM’nin, başarılı bir büyüme ve sürdürülebilirlik için kritik bir faktör olduğunu açıkladı.
CRM (Customer Relationship Management), müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelir. Bir işletmenin müşterileriyle etkileşimini yönetmek, müşteri verilerini toplamak, analiz etmek ve bu verileri kullanarak müşteri ilişkilerini geliştirmek için kullanılan bir strateji ve süreçler bütünüdür. CRM, müşteri odaklı bir yaklaşımı benimseyerek işletmelerin müşterileriyle daha etkili bir şekilde iletişim kurmasını, müşteri memnuniyetini artırmasını ve satışları artırmak için müşteri ilişkilerini yönetmesini sağlar.
DİA Yazılım Genel Müdürü Suha Onay, KOBİ’ler için müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM), başarılı bir büyüme ve sürdürülebilirlik için kritik bir faktör olduğunu belirterek,
“KOBİ’ler için doğru CRM programını seçmek, iş süreçlerini otomatikleştirmek, müşteri ilişkilerini etkin bir şekilde yönetmek ve satışları artırmak için hayati öneme sahip. İhtiyaçları belirleyip, ölçeklenebilirlik, kullanılabilirlik, mobil uyumluluk, özelleştirme ve entegrasyon, güvenlik ve veri koruması, müşteri desteği gibi faktörleri dikkate alarak, işletme için en uygun CRM programı seçilmeli.” dedi.
KOBİ’lerin, iş süreçlerini otomatikleştirmek, müşteri verilerini etkin bir şekilde yönetmek ve satışları artırmak için uygun bir CRM programı seçmesi gerektiğini de vurgulayan Onay,
“Ancak, bir CRM programı seçerken dikkat edilmesi gereken birçok faktör var. Bunlardan bazıları; ihtiyaçların belirlenmesi, ölçeklenebilirlik, kolay kullanılabilirlik, mobil uyumluluk, özelleştirme ve entegrasyon, güvenlik ve veri koruması ve müşteri desteğidir. CRM programları, işletmelerin müşterileriyle etkileşimlerini daha iyi anlamalarını sağlar. Örneğin, müşteri satın alma alışkanlıklarını, tercihlerini, iletişim bilgilerini ve daha fazlasını izleyerek, işletmeler müşterilere daha uygun ürünler ve hizmetler sunabilir. Ayrıca, CRM programları, müşteri iletişimlerini takip ederek, müşteri sorunlarına hızlı bir şekilde cevap verebilir ve müşteri memnuniyetini artırabilir. Bu da sadık müşterilerin artmasına ve tekrarlayan iş fırsatlarına dönüşebilir.” şeklinde konuştu.
Bulut CRM kullanmanın avantajlarına da değinen Onay, “Türkiye’nin en gelişmiş bulut ERP yazılımı DİA olarak sunmuş olduğumuz CRM çözümü ile KOBİ’lerin verimliliklerini artırmaya devam ediyoruz. DİA’nın bulutta olması işletmelere, verilere her yerden ve her zaman erişebilme kolaylığı, yüksek veri güvenliği ve otomatik veri yedeklemesi, maliyet tasarrufu sağlayan yıllık abonelik tabanlı ödeme modeli, kolay ölçeklenebilirlik ve işletme büyümesine uyum sağlama, esnek entegrasyon imkanı ile diğer iş uygulamalarıyla uyumlu çalışabilme, ekip işbirliğini artırarak müşteri verilerinin paylaşımını kolaylaştırma, sürekli güncel olma ve yeniliklerle rekabet gücünü arttırma, mobil uyumluluk sayesinde sahadan veya uzaktan çalışanlara erişim sağlama, hızlı ve etkili müşteri destek hizmetleri alabilme ve iş süreçlerini otomatikleştirerek verimliliği artırma gibi konularda kolaylıklar sağlıyor.” diyerek sözlerini tamamladı.