DHL, Coldplay’in Music Of The Spheres Dünya Turnesi’nin resmi lojistik ortağı oldu
Sürdürülebilir lojistik ve taşımacılık çözümlerindeki kapsamlı uzmanlığıyla DHL, grubun turnelerinin karbon ayak izini en aza indirmesine destek olacak.
Küresel çaptaki müzik turneleri, yoğun bir hazırlık ve karmaşık lojistik süreçleri gerektiriyor. İngiliz müzik grubu Coldplay, Music Of The Spheres Turnesi için yola çıkarken sürdürülebilirliği ön planda tutarak, CO2 emisyonlarını %50’den fazla azaltmak gibi iddialı bir hedef belirlemiş ve bu karmaşıklığı biraz daha artırmıştı. Sürdürülebilir taşımacılık ve lojistik alanında öncü olan DHL, kapsamlı uzmanlığıyla bu yolculukta gruba destek olacak.
Deutsche Post DHL Group Kurumsal İletişim, Sürdürülebilirlik ve Marka Başkan Yardımcısı Monika Schaller, bu iş birliğiyle ilgili;
“Sektörümüzün lideri olarak, değişime öncülük etmek, aynı zamanda diğer işletmeler ve markalar için sürdürülebilir çözümlere ilham vermek ve kolaylaştırmak bizim sorumluluğumuz. Coldplay’in bu değişim yolculuğuna çıkmak için DHL’i seçmesinden onur ve gurur duyuyoruz” diyor.
DHL’in uzmanlığı ve sürdürülebilirlik çözümleri
Coldplay, şirketin sürdürülebilir lojistik çözümlerindeki kapsamlı uzmanlığı nedeniyle DHL’i lojistik ortağı olarak seçti. Bu kapsamda, dünyanın lider lojistik sağlayıcısı DHL, CO2 emisyonlarını azaltmak için çok yönlü bir yaklaşım sunarak Coldplay’in özellikle sürdürülebilir ulaşım alanındaki çabalarını destekleyecek.
DHL liderliğindeki sürdürülebilir lojistikteki yeniliklerin yanı sıra Coldplay, turnelerini mümkün olduğunca düşük karbonlu ve çevreye faydalı hale getirmek için çeşitli başka girişimler de başlattı. Her konser, yenilenebilir enerji (rüzgar ve güneş enerjisi gibi) ve sertifikalı yenilenebilir biyodizel karışımı ile hayata geçiyor. Ayrıca grup, son teknoloji kinetik zeminler ve elektrikli bisikletler aracılığıyla konseri izleyen hayranlarının enerjisini bile kullanıyor.
Coldplay, ayrıca satılan her bilet için bir ağaç dikmeye ve çok çeşitli karbon dengeleme girişimlerine yatırım yaparak turnenin salınımından önemli ölçüde daha fazla CO2 çekme sözü verdi.
DHL ve Coldplay’in ortak umudu, Music Of The Spheres Turnesi’nin diğer sanatçılar için ilham kaynağı olması, en iyi uygulamaları ortaya koyması ve canlı müzik endüstrisini ultra düşük karbonlu ve sürdürülebilir bir geleceğe doğru itmesi.
2050 yılına kadar net sıfır emisyon elde etmeye yönelik sürdürülebilirlik stratejisi (“Misyon 2050”) doğrultusunda DHL, tüm lojistik sektörünü karbondan arındıracak sürdürülebilir lojistik çözümlere yatırım yapmaktadır. Deutsche Post DHL Group’un 2030 orta vadeli sürdürülebilirlik yol haritasının bir parçası olarak şirket, yakıt gereksinimlerinin en az yüzde 30’unun sürdürülebilir yakıtlar tarafından karşılanması alt hedefine ulaşmak için çabalıyor. Paris İklim Anlaşması uyarınca CO2 emisyonlarını azaltmak için DPDHL Group, 2030 yılına kadar sürdürülebilir yakıt ve temiz teknolojilere 7 milyar Euro harcayacak.
Coldplay, turnelerini mümkün olduğunca sürdürülebilir hale getiriyor
Coldplay’in menajerlerinden Phil Harvey ise “Bu turneyi duyurduğumuzda, birincil karbon emisyonlarını bir önceki turneye kıyasla %50’den fazla azaltma sözü vermiştik. Bu ancak bu vizyonu paylaşan ve yatırım yapmaya istekli partnerler ile mümkün. Uzmanlıkları ve sürdürülebilir lojistiğe yatırımları aracılığıyla turumuzun taşımacılıktan kaynaklanan emisyonlarını en aza indirmedeki yardımları için DHL’e minnettarız” diyor.