Diginak.com, LojiPay’e yatırım yaptı!
Lojipay’e yatırım yaparak ürün ve çözüm ailesini geliştiren Diginak, sektörde hızlı yükselişini sürdürüyor.
Lojistik dikeyinde yeni nesil fintek şirketi Lojipay, dijital nakliye platformu Diginak.com’dan yatırım aldı. Lojipay’in bu yatırım ile şirket değerlemesi ise 3 milyon dolara ulaştı. Lojistik sektörünün ve KOBİ’lerin finansal ihtiyaçlarına özel olarak tasarlanan ürün ve çözümleri ile öne çıkan Lojipay, şirketlerin ödeme ve tahsilât işlemlerini; hızlandırmak aynı zamanda güvenli ve şeffaf hale getirmek amacıyla geçtiğimiz yıl faaliyete başlamıştı.
Küçük ve orta ölçekli işletmeler, lojistik firmaları veya yük sahipleri ile nakliyeciler arasında dijital güvence oluşturma ilkesi ile çalışan Lojipay, organik büyümeye ve hizmet ağını daha da genişletmeye odaklanacak. Türkiye’nin en etkin ve yaygın dijital taşımacılık ekosistemi olan Diginak.com’dan aldığı yatırım ile Lojipay global ölçekte de faaliyet göstermeyi ve yapay zeka teknolojilerine yatırım yapmayı da hedefliyor.
Yeni nesil bir fintek şirketi Lojipay, 2025 yılında 1000 adet şirket ile çalışmayı ve dijital ağına 20 bin nakliyeciyi dahil etmeyi planlıyor.
“Günümüzde lojistik şirketlerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan birinin, karmaşık ve zaman alıcı finansal süreçler olduğunu belirten Lojipay CEO’su Ayhan Akkoç, operasyonel hareketliliğin yoğun olduğu sektörde, nakit akışı yönetimi, geciken ödemeler ve maliyet kontrolünün firmalar için kritik öneme sahip olduğuna dikkat çekti.
“LojiPay olarak, mobil uygulamamızla KOBİ’lere kredi kartı ile taksitli ödeme imkanı avantajı sunuyor ve nakliyecilerin ödemelerini ise garanti altına alıyoruz. Emanet hesap sistemiyle; tahsilat endişesini ortadan kaldırırken, iş ortaklarımız olan lisanslı ödeme kuruluşları Papara ve PayWall üzerinden kredi kartı ile hızlı ve güvenli ödeme imkanı sağlıyoruz” sözleri ile bilgi verdi. Akkoç sözlerini şöyle sürdürdü:
“Diginak.com’un firmamıza yatırım yapması, lojistik ve fintek alanında geliştirdiğimiz yapay zeka destekli çözümlerimizin daha geniş kitlelere ulaşması için önemli bir adım. Yatırımcılarımıza teşekkür ediyor, ülkemizin teknolojik gelişimine katkı sağlamış olmanın haklı gururunu yaşıyoruz.”
Diginak.com, LojiPay’e yatırım yaptı!
Lojistik Sektöründe Yeni Bir Dönem Başlıyor
Diginak CEO’su Oğuzhan Karaca, fintek sektörüne yeni bir soluk getiren LojiPay’ın Diginak bünyesine katılması ile ilgili şu önemli açıklamalarda bulundu:
“Diginak.com ve Lojipay, lojistik sektöründe fark yaratacak bir iş birliği anlaşmasına imza atarak güçlerini birleştirdi. Diginak.com olarak, lojistik sektöründe dijital dönüşümün öncüsü olma vizyonuyla hareket ediyoruz. Lojipay ile gerçekleştirdiğimiz stratejik iş ortaklığı operasyonel süreçleri daha hızlı, daha güvenli ve daha kullanıcı dostu hale getirme hedefimizi bir adım öteye taşıyor. Birlikte, hem KOBİ’lere, hem de lojistik sektörü profesyonellerine inovatif çözümler sunarak sektörde yeni bir standart oluşturmayı amaçlıyoruz. Bu iş birliği, nakliye operasyonlarının finansal yönetiminden ödeme süreçlerine kadar birçok alanda sektör paydaşlarına kolaylıklar sağlayacak. Diginak.com’un güçlü dijital altyapısı ile Lojipay’in yenilikçi ödeme çözümleri bir araya gelerek, sektördeki işletmelerin verimliliğini artıracak ve maliyet yönetimini kolaylaştıracak. Diginak.com ve Lojipay, bu birliktelikle sadece sektörel çözümler sunmakla kalmayıp, aynı zamanda lojistik ekosisteminin tüm paydaşları için değer yaratacak.”
Diginak.com ve Lojipay şirket evliliğiyle global ölçekte hedeflerimizi revize ettik “diyen Karaca
“Diginak.com olarak ilk günden itibaren global bir oyuncu olma hayaliyle yola çıkmıştık ve bu hedef doğrultusunda önemli adımlar attık. 2024 yılında İngiltere ofisimizi açarak uluslararası arenada yerimizi sağlamlaştırdık. 2025 yılı itibarıyla ise bu başarıyı daha da ileri taşımak için global hedeflerimizi büyütüyor, yeni pazarlara açılma yönünde kararlılıkla ilerliyoruz.
Diginak.com olarak; 2024 yılında 22 Milyon km yol ettik, 1,3 Milyon ton yük taşıdık. 1000’ e yakın KOBİ’ ye hizmet verdik, 40 Bine yakın kamyoncu ile çalıştık. İngiltere operasyonumuz, global ölçekte daha büyük bir oyuncu olma yolunda stratejik öneme sahip. Yeni teknolojiler ve yenilikçi yaklaşımlarımızla sektöre değer katmaya devam edeceğiz. Bölgenin yıldız oyuncusu olma hayaliyle çıktığımız yolda emin adımlarla ilerliyoruz.
2025 yılında, küresel pazardaki değişimlere hızla uyum sağlayarak rekabet avantajımızı artırmayı ve sürdürülebilir lojistik çözümleriyle sektörde öncü bir rol üstlenmeyi ve lojistik ağında daha güçlü bir konum elde etmeyi hedefliyoruz. Lojistikte yenilikçi adımlar, ticaretin geleceğini şekillendirecek” sözleriyle 2025 yılı hedeflerini özetledi.
Dijitalleşme ve Kalkınma Yolu Projesi Bünyesinde Yeni Fırsatlar Barındırıyor
Oğuzhan Karaca Asya-Avrupa arasındaki ticaret yollarında yeni alternatifler önem kazanmasıyla Türkiye’nin lojistik alanında iş fırsatlarının artacağını kaydetti.
“2025 yılında dijitalleşmenin hız kazanması bekliyor, akıllı lojistik çözümleri ve otomasyon uygulamalarının daha geniş bir yer bulacağını öngörüyoruz. Aynı zamanda sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda yeşil lojistik uygulamaları da ön plana çıkacak. Şirketler, karbon ayak izlerini azaltmak ve çevre dostu taşımacılık çözümleri sunmak için yatırımlarını daha da artıracak. Öte yandan pandemi sonrası ivme kazanan e-ticaret sektörü, 2025 yılında da büyümesini sürdürecek” şeklinde konuşan Karaca lojistik sektörü ile ilgili pazar trendleri hakkında şu bilgileri verdi:
“Asya’dan Avrupa’ya uzanan ticaret yollarında yeni alternatiflerin önemi daha da artıyor.Kalkınma Yolu Projesi, Hindistan ve Çin’i Irak ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlamayı hedefleyen bir ticaret yolu olarak öne çıkıyor. Bu proje, Basra Körfezi hinterlandını Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayarak bölgesel ticaretin gelişmesine katkı sağlamayı amaçlıyor.
Lojistik sektörünün Türkiye ekonomisindeki payı dikkate değer. Sektörün Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYH) içindeki payı %12,3 seviyesinde ve bu oran yıllar itibarıyla istikrarlı bir büyüme kaydediyor.
Bu veriler ışığında, yeni ticaret yollarının canlanması ve alternatif güzergahların devreye girmesi, Türkiye’deki lojistik firmalarına olan talebi artıracak ve sektörün büyümesine olumlu katkılar sağlayacak gibi görünüyor.
Global arenadaki bu gelişimler, hızlı dijitalleşme ve sürdürülebilirlik politikaları ile beraber Türkiye’ye lojistik alanında önemli fırsatlar sunuyor. Türkiye, Avrupa, Kafkasya, Orta Asya ve Orta Doğu arasında stratejik bir köprü konumunda olup, 4 saatlik uçuş süresiyle yaklaşık 1,4 milyar insanın yaşadığı ve 8,6 trilyon dolarlık ticaret hacmi bulunan 67 ülkeye ulaşım imkanı sunuyor.
Türkiye’nin lojistik hizmet ihracatının 2024 yılı itibarıyla 40 milyar doları aşması, sektörün gücünü ve potansiyelini açıkça gösteriyor. Ülkemizin 2028 hedefi mal ihracatında 375 milyar dolar, lojistik hizmet ihracatında ise 78 milyar dolara ulaşmak. Ülkemizin 2028 hedeflerine ulaşmak için, lojistikte dijitalleşme, yeşil lojistik uygulamaları ve stratejik iş birliklerine öncelik vererek sektörü daha da ileriye taşımakta kararlıyız. Çünkü biliyoruz ki lojistik olmadan ticaret olmaz, ticaret olmadan hayat olmaz.”
Fotoğraflar: Aykut Altındağ
Teknoloji haberleri ile gündemi yakalamaya devam edin! teknoloji haber