Dijital Pazarlama Kariyerinize Hızlı Bir Başlangıç için 7 ipucu
“Dijital Pazarlama”, yıllık %25-30’luk bir büyüme oranıyla, son yıllarda dünyanın en çok rağbet gören kariyerlerinden biridir. Dünyadaki internet kullanıcılarının büyümesi, pazarlama biçimlerini geleneksel yöntemlerden yeni dijital yöntemlere önemli ölçüde kaydırmıştır.
Birçok işletme, ister B2B ister B2C olsun, potansiyel müşterilerine ulaşmak için çoğunlukla dijital/çevrimiçi pazarlama moduna güvenir. Bu, işletmelerin çevrimiçi varlıklarını güçlü hale getirmelerine yardımcı olabilecek dijital pazarlama uzmanları için büyük bir talebe yol açtı.
Aşağıdaki ipuçlarını okumadan önce, özgeçmişinizi gözden geçirmek için bu linkteki yazıyı okumanızı tavsiye ederiz.
1. Kendi blogunuzu oluşturun
Blog yazmak, yeteneğinizi ve uzmanlığınızı sergilemenin en iyi yoludur. Ayrıca blog sitenizi geliştirirken bir şeyler öğrenmenize de yardımcı olur. Blog yazmak, bağlılığınızı ve becerilerinizi potansiyel işverenlere de göstermenin en iyi yoludur.
Bu aynı zamanda kişinin web sitesini en iyi kullanıcı deneyimi için nasıl optimize ettiğini öğrenmenize ve Arama Motoru Optimizasyonu hakkında bilgi edinmenize yardımcı olur. Bu, iş görüşmeniz sırasında, görüşmeci herhangi bir blogunuz veya web siteniz olup gösterebilmenizi sağlar. Burada çok aktif olabilir ve görüşmeciye blogunuzu/web sitenizi, anahtar kelime ve rakip analizini kullanarak yazdığınız optimize edilmiş makaleleri gösterebilirsiniz.
2. Beceri ve Teknikleri Öğrenin
Dijital bir pazarlamacı olmak için, endüstri sürecini ve bir şeyler yapmanın yöntemini anlayabilmek için bazı önemli becerilere sahip olmanız gerekir. Bu becerileri çevrimiçi bir dijital program aracılığıyla veya video eğitimlerini izleyerek öğrenmeniz önerilir.
Dijital Pazarlamada kullanılan terminoloji ve kısaltmaları öğrenin – Dijital pazarlamacılar olarak bu alanlarda kullanılan kısaltmalar ve terminolojiler konusunda rahat olmamız gerekir. PPC (tıklama başına ödeme), CPC (maliyet başına ödeme), eCPC (tıklama başına etkin maliyet), vCPM (bin görüntülenebilir gösterim başına maliyet) gibi kısaltmalar. Metrikler, Anahtar Kelime Yamyamlığı, Görüntüleme Reklamcılığı, Kitle, Trafik, Hemen Çıkma Oranı, Oturumlar vb. gibi terminolojiler.
3. En Son Trendlerden Haberdar Olun
Dijital Pazarlama hem hızlı büyüyor hem de sürekli değişiyor. En son trendlere ayak uydurmak, en yeni araçlar, uygulama politikaları, reklam teknikleri vb. hakkında bilgi sahibi olmak için çaba göstermelisiniz.
Dijital Pazarlama zorlu bir iştir. Buradaki trend her geçen gün değişiyor. Daha önce de söylediğim gibi, hayal gücünüz yalnızca pazarlama stratejilerini sınırlar. İnternetteki en son trendler ve onu nasıl kullanabileceğiniz konusunda güncel kalın. Twitter gönderiniz için trend olan en yeni hashtag (başlık etiketi, veya tanıtım videonuz için KIKI challenge (kişinin hareket eden bir araba ile birlikte dans etmesini ve ardından tekrar arabaya atlamasını gerektiren meydan okuma) gibi bir meydan okuma ya da Instagram, Pinterest için 10 Yıl Meydan Okuması gibi gündemde olan şeylerle güncel kalın.
4. Markanızı Oluşturun
Dijital pazarlama, oldukça rekabetçi bir kariyerdir. Potansiyel müşterilerinize ulaşmak için kalabalığın arasından sıyrılmanız gerekecek ve bunun için en iyi şey kişisel markanızı oluşturmaktır. Kendinizi bir ürünü/hizmeti tanıtıyormuş gibi yaratın ve tanıtın.
5. Biraz Tecrübe Edinin
Kazandığınız teorik bilgi, birkaç deney yapmak için kullanamazsanız işe yaramaz. Böyle dinamik bir sektörde deneyim kazanmak kilit noktalardan biridir. Rol için yeterli deneyim kazanmak için sahte projeler, stajlar yapmayı deneyin. Google Akademi Kurslarınızı veya Facebook Planlarınızı tamamladıysanız, yine de öğrenmeyi asla bırakmayın. Youtube’da izleyebileceğiniz ve daha önce hiç bilmediğiniz yeni şeyler öğrenebileceğiniz birçok video var. Umarım kendinize ait bir blogunuz vardır, orada denemeye başlayın ve üzerinde çalışın. Dijital pazarlama hakkında yeni ve heyecan verici şeyler bulmak için internetin derinliklerine dalın. Minimum 500-1000 rupi arasında yatırım yapabiliyorsanız, Facebook veya Google Reklamları kullanarak ücretli reklamları deneyebilirsiniz. Google Etiket Yöneticisi, dijital pazarlamanın en önemli parçalarından biridir ve bu konuda yolunuzu da bilmeniz gerekmektedir.
6. Sosyal / Çevrimiçi Bir Varlık Oluşturun
Sosyal medya dijital pazarlamanın önemli bir parçası haline geldi ve bunu en iyi şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmeniz gerekiyor. İnsanlar sosyal medya hesabı olmayan bir şirkete güvenmemeye meyillidir. Sosyal medyanın web sitenizi veya blogunuzu organik bir şekilde gerçekten nasıl etkileyebileceğini anlamanız gerekir. Marka itibarınızı ve hedeflediğiniz müşterilerinizle ilişki kurmak için bu kanalları nasıl kullanabileceğinizi öğrenin. Birçok farklı sosyal medya platformu var. Pazarlamacılar tarafından en çok kullanılanlardan bazıları şunlardır:
- a) Facebook
- b) Instagram
- c) Twitter
- d) LinkedIn
- e) Pinterest
- f) Reddit
- g) Quora (Q&A)
- h) Commenting Forums
Markanızı organik olarak nasıl tanıtabileceğinizi öğrenmek için bu platformları kullanın. Halkla İlişkiler, Etkileyici pazarlama, Marka İtibar Yönetimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi gibi sosyal medya kullanılarak yapılabilecek diğer pazarlama biçimleri hakkında bilgi edinebilirsiniz. Sosyal medyada ücretli reklamlar, daha sonra konuşacağımız seçeneklerden biridir.
7.LinkedIn Profilinizi Oluşturun
Daha önce de belirtildiği gibi, LinkedIn bir sosyal medya platformudur, ancak burada arkadaş edinmiyoruz, burada bağlantılar kuruyoruz. LinkedIn işverenlerin adaylarla buluştuğu bir platformdur. Profilinizi oluşturun ve zaten bir profiliniz varsa onu tamamıyla en uygun hale getirin. Profilinizi güncelleyin ve tüm başarılarınızdan ve kazandığınız sertifikalardan bahsedin. “Ne bildiğin değil, KİMLERİ tanıdığınla ilgili” sözündeki gibi.
LinkedIn size insanları ve Dijital Pazarlamada çalışanları tanımanız için bir platform sunar. İnsan Kaynakları ve işe alım görevlileri ile bağlantı kurabilir ve onlarla sohbet başlatabilirsiniz. LinkedIn üzerinden iş başvurusunda bulunun. Burası uzmanlardan da öğrenebileceğiniz ve dijital pazarlamadaki en son trendlerden haberdar olabileceğiniz bir yerdir. Güncellenmiş bir profil, işe alım görevlilerine, iyi bir iş bulmanıza yardımcı olacak belirli bir alan hakkında ilgili bilgilere sahip olduğunuzu da bildirir.
Dijital Pazarlama, hevesli ve potansiyelli herkes için çeşitli fırsatlar sunan geniş bir endüstridir. Dijital Pazarlama, hevesi ve potansiyeli olan herkes için çeşitli fırsatlara sahip geniş bir endüstridir. Her seferinde bir adım atmak ve önemli ölçüde büyütmek gerekiyor. Umarım bu makale, ileride parlak bir kariyere doğru ilerlerken doğru başlangıcı bulmanıza yardımcı olur.