Dijital pazarlama neden önemli?
Çeşitli dijital pazarlama hizmetleri var ve hangisiyle, ne kadar bütçe ile başlanması gerekir gibi sorular dijital pazarlamadaki kararsızlığı besliyor.
- Rekabet ediyorsunuz ama doğru şekilde mi?
İşletmeler pandeminin getirdiği değişikliklere uyum sağladıkça dijital pazarlama hizmetleri daha yaygın olarak kullanılıyor. Rakiplerinizle rekabet edebilmek, online pazar payını kaybetmemek için dijital pazarlama stratejilerine yatırım yapmanız gerekiyor. Dijital pazarlamanın sunduğu ölçümleme ve analiz imkanlarını kullanmıyorsanız rakipleriniz size gelmesi gereken trafiği alıyor olduğunu fark etmezsiniz. Geride kalmak mı istersiniz, SEO ve sosyal medya pazarlaması gibi dijital pazarlama stratejileri ile önde koşmayı mı? Hedef kitlenize ulaşmak için başta sosyal medya olmak üzere uygun maliyetli pazarlama platformlarını kullanmanın zamanı gelmiş, hatta geçiyor olabilir.
- Kim işini büyütmek istemez ki?
Dünya çapında yaklaşık 4,66 milyar aktif internet kullanıcısı olduğunu biliyor muydunuz? İşini uluslararası çapta yapmak isteyenler ve dijital pazarlama ile bu insanlara ulaşmak isteyenler için harika bir pazar. Peki, Türkiye’de durum nasıl? We Are Social 2021 verilerine göre, nüfusu 84 milyonu aşan ülkemizde 67 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, nüfusun yüzde 74’üne karşılık geliyor. Ülkemizde 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Kullanıcı bazında günde ortalama 7,5 saat internete bağlı kalınıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için dijital pazarlamaya yöneltiyor. Sadece web siteniz ve sosyal medya gibi dijital pazarlama kanallarını kullanarak bile yüzlerce, binlerce kişiyle bağlantı kurabilirsiniz.
- Hedef kitleye ulaştığınızdan emin misiniz?
Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama hizmetleri, işletmelerin hedef kitlelerine ulaşmaları için çok daha etkili alternatifler sunar. Belirli kitleleri belirlemenize yardımcı olacak hedef pazar araştırması için Google Trendler ve Google Analytics gibi çeşitli araçları da kullanabilirsiniz. Sosyal medyanın yanı sıra e-posta, web siteniz ve arama motorları aracılığıyla müşterilere ulaşabilirsiniz. Müşterilerinizle bağlantı kurmaya çalışmadan önce hedef kitleniz hakkında kapsamlı bir araştırma yapmayı unutmayın. Bu, doğru pazarlama kanalını seçmenizi sağlar.
- Müşteri bağlılığı
Satışı sonuçlandırdınız, güzel ancak satıştan sonra müşteriler sizden satın almaya devam ediyor mu? Yeni müşterileri çekmek, mevcut müşterileri elde tutmaktan daha maliyetli olabiliyor. ABD’de, çevrimiçi alışveriş gelirinin %40’ı, site ziyaretçilerinin %8’ini oluşturan tekrar eden müşterilerden geliyor. Sadece mobilden yapılan alışveriş için bir hatırlatma: TÜBİSAD E-Ticaret Etki Analizi raporuna göre, geçtiğimiz yıl Türkiye’de online alışverişlerin yüzde 63’ü mobil uygulamalar üzerinden yapıldı. Müşteri sadakati için iletişim halinde olmak gerekiyor ve iyi haber, dijital pazarlama bunu sağlamak için var. Kişiselleştirilmiş e-posta teklifleri, sosyal medya etkileşimleri, çevrim içi ve dışı dijital kanallar gibi alternatifler sadece bir tık ötenizde.
- Müşteri iletişimi dijitalde
Dijital pazarlama günümüzdeki kadar yoğun kullanmıyorken, çoğu şirket müşteri yolculuğundan bahsetmiyordu. Çünkü anlaşılması ve analiz edilmesi zordu. Eskiden klasik döngü müşterinin televizyonda, gazetede veya dergide bir reklam görmesiyle başlayıp fiziksel olarak bir mağazaya gitmesi, bir karar verip mağaza içindeki ürünü almasıyla biterdi. Şimdiyse tüketicinler çevrimiçi reklam görüyor, farklı web sitelerinde fiyat araştırması yapıyor, karşılaştırıyor, sonra ürünü denemeye karar veriyor. Çünkü alternatif çok, tüketici bilinci arttı. Dijital pazarlamayla bir müşterinin ürün, çözüm veya hizmet bulmak için harekete geçtiği ilk andan itibaren attığı her adımda yanında olabilirsiniz. Mobil uygulamalarla, özel teklifler veya indirim kuponları verebilirsiniz, müşteri desteği sağlayabilirsiniz ve satın alma süreci hakkında bilgi sahibi olursunuz. Bu da şirketin gelişimine, eğilimleri görmenize, rakip analizi yapmanıza ve pazarı daha iyi anlamasına olanak sağlar.
- Yeni müşterileri çekmek
Pazarlamanın ana amacı nihayetinde “satış hunisi” oluşturmaktır. Dijitalde oluşturduğunuz trafikle tutarlı satışlar oluşturmak sizin elinizde. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Trafiği marka tutkunlarına dönüştürerek. Dijital pazarlamayla vitrindeki alıcıları, gerçek alıcılardan ayırabilirsiniz. Etrafınıza şöyle bir bakın. Ürünleri ve hizmetlerini potansiyel müşterilere oluşturmak için reklam panolarına ve konumuna güvenen şirketler şimdi ne yapıyor? Çevrimiçi satış hunisi kullanıyorlar. Şirketler, daha tutarlı bir potansiyel müşteri hattı oluşturmak için dijitaldeler. Ücretsiz bir kuponu, cazip bir teklifi veya promosyonu kapı kapı dolaştırmak çok gerilerde kaldı. Bu tür çalışmaları şirketin web sitesinde konumlandırarak kullanıcıların bu tekliflerden yararlanmaları için sadece üye olmaları istenir. Bu yaklaşımla çok daha sistematik ve öngörülebilir bir şekilde müşteri adayları üretebilirsiniz.
- Markanıza güven kazandırmak
Yıl 2021 ve artık herhangi bir marka hızlı ve sürdürülebilir bir şekilde güvenilirlik kazanacaksa, bunu internet üzerinden sağlayabilir. Tüketiciler, herhangi bir konuda kararsız kaldıklarında, sorularına cevap bulmak istediklerinde yüksek kaliteli içerik ararlar. HubSpot’a göre, blog yazan şirketler %67 daha fazla potansiyel müşteri oluşturuyor ve insanların bir markayı hatırlaması için beş ila yedi gösterim gerekiyor. İçerik pazarlama çalışmaları, dijitali aktif kullanan markaların daha çok güvenilirliğe sahip olduğunu gösteriyor. Ürettiğiniz içeriklerle müşterilerinizin soru işaretlerini, mesajlarınızı netleştirebilir ve pazardaki varlığınızı güçlendirebilirsiniz. Fayda odaklı ve benzersiz içerikler, müşterilerinin ve sektör uzmanlarının güvenini kazanmasına yardımcı olur. Markanızın güvenilirlik kazandığını nasıl anlarsınız? İlk cevap, organik arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamasıdır. Google’da üst sıralarda yer alıyorsanız, pazar için bir referanssınız demektir. Böylece daha fazla paydaş ve müşteri çekersiniz. Ürettiğiniz ürüne, çözüme veya hizmete olan güveni artırırsınız.
- Başlamaya karar verdiniz ama nereden ve nasıl?
Dijital pazarlamanın şirketler tarafından içselleştirildiğine ama nasıl başlanılacağı konusunda soru işaretleri olabileceğini ifade eden dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Çevrimiçi etkileşimi artırmaya karar veren bir şirket, en iyi çözümün SEO mu, başka bir seçenek daha mı iyi olacağı konusunda kararsız kalabilir. SEO, bağlantı oluşturma, anahtar kelime araştırması, içerik oluşturma ve daha pek çok farklı yolla web görünürlüğünüzü artırmaya odaklanır. Dijital pazarlama hakkında yeterli ve doğru bilgi alındığında karar vericiler hedefleriyle aralarında engel olan birçok zorluğun üstesinden gelmenin rahatlığını yaşıyorlar.” diyerek dijital pazarlamanın önemine dikkat çekiyor.