Sosyal Medya

Eğitim

Dijital Teknoloji Eğitim’den Sağlığa Hayatımızın Her Alanına Girdi!

Pandemi dönemde ev ve iş yaşamında zaruri teknoloji kullanımı ile internet kullanımlarının uyku dışı zamanlarda yüzde 70’e varan oranda artış.

Dijital teknoloji hayatımızın her alanına girdi

Pandemiyle beraber hayatın tüm alanında teknoloji kullanımının arttığını belirten uzmanlar, bu dönemde ev ve iş yaşamında zaruri teknoloji kullanımı ile internet kullanımlarının uyku dışı zamanlarda yüzde 70’e varan oranda artış gösterdiğini belirtiyor.

Bu dönemde öğrenci, çalışan, eğitimci olmak üzere pek çok kullanıcının çevrimiçi eğitim ve sertifika programlarına kayıt olarak akademik ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığını kaydeden uzmanlar, bu sayının önceki yılın aynı dönemine göre 7 kata kadar artış gösterdiğini vurguluyor. Uzmanlar bu dönemde dijital okuryazarlığın önemine işaret ediyor. 

Üsküdar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölüm Başkanı, Yapay Zeka ve Akıllı Sistemler Uygulama ve Araştırma Merkezi (YAZAMER) Müdürü Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel, içerisinde bulunduğumuz pandemi döneminde teknolojinin hayatımızın her alanında kullanıldığını söyledi.

Teknoloji kullanımı %70 artış gösterdi

Bu dönemde teknoloji kullanımında artış olduğunu belirten Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel, “Sağlıklı kalma mücadelesi verdiğimiz salgın döneminde ev ve iş yaşamında zaruri teknoloji kullanımı ile internet kullanımlarımız uyku dışı zamanlarda yüzde 70’ine varan oranda artış gösterdi. Sosyal medya kullanımı, ofis uygulamaları, oyun, eğitim, alışveriş ve amaçsız web sitelerini gezme sırasıyla kullanım yoğunluğu görülen teknoloji alışkanlıklarımız yıkıcı etkileri itibariyle olumsuz algılanmakla birlikte özellikle zaman ve mali kaynak tasarrufunda dikkat çekicidir” dedi.

Sağlık sorunlarına yol açabiliyor

Teknoloji kullanımının çeşitli sağlık sorunlarına da yol açabildiğini kaydeden Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel, “Ancak özellikle uzun süreler ekran karşısında geçirilen zaman göz ağrıları; kas iskelet sistemi sorunları, uyku problemleri, yalnızlık ve sosyal izolasyon kaynaklı duygusal sorunlar, çocuklarda bilgisayar oyunları kullanımındaki artış, obezite, şiddet gösterme gibi dolaylı sonuçları beraberinde getirmiştir” diye konuştu.

Eğitimde de teknoloji uygulamaları öne çıktı

Pandemi sürecinde yoğun talep ve yaygın kullanım alanına ulaşan eğitim teknolojilerinde dönüşüm ve bu dönüşüme oldukça hızlı uyum sağlayan bir eğitici, öğrenci popülasyonunun dikkat çektiğini belirten Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel; “Üçüncü yarıyılına girilen süreçte çevrimiçi eğitim platformlarında (MOOC – Massive Open Online Courses) pek çok öğrenci alternatif mecralardan ders materyallerine ulaşabilmiş ve kişisel gelişmelerine önemli katkı sağlamıştır” dedi.

İş yaşamı etkilendi

İş hayatında da teknoloji kullanımın artış gösterdiğini ve yeni çalışma modellerinin ortaya çıktığını kaydeden Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel;

“İşyerinde üretimin ve verimliliğin esas olduğu çalışma hayatında özellikle etkin teknoloji kullanımı sağlayan ve dönüşüm sürecini hızlı sağlayan tüm kurumlar ekonomik olarak az etkilenmiş teknoloji kullanım yoğunluğuna göre görülmemiş bilanço yazan şirketler bu dönemin karlı çıkan oyuncularındandır. 1 yıl öncesine kadar adını çok az kullanıcının bildiği Zoom Video ve iletişim yazılım şirketinin piyasa değeri son 6 ay içerisinde 7 katına kadar ulaşmıştır. İş geliştirme çözümlerinde teknolojiyi doğru ve zamanında kullanan şirketlerin hızlı büyümelerini doğru strateji ile sağlamışlardır” diye konuştu.

Dijital okur yazarlık önem kazandı

Teknoloji kullanımıyla beraber dijital okur yazarlığın önemine işaret eden Doç. Dr. Türker Tekin Ergüzel, şunları söyledi:

“MOOC platformlarının öğrencilerin erişimine açılması; okul ve üniversitelerde çevrimiçi ders içeriklerinin tekrar izlenebilir olması, fırsat eşitliği sağlaması ve geniş bir kitleye ulaşabilmesi sistemin üstünlükleri olarak dikkat çekmektedir. Bununla birlikte, öğretim yönteminin değişmesi ölçme ve değerlendirme sisteminde de değişiklik gerektirmektedir. Öğrencilerin derslerde yalnızlık, destek bulma; disiplin ve teknoloji uyumu gibi sorunları, öğretim elemanlarının ise içerik yönetimine dair adaptasyonu ve güncel içerik sağlama yeterliliklerinin iyileştirilmesi dikkat çekmektedir.

Eğitim programlarına katılım arttı

Bu dönemde pek çok kullanıcının (öğrenci, çalışan, eğitimci) çevrimiçi eğitim ve sertifika programlarına kayıt olarak akademik ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığı bu sayının önceki yılın aynı dönemine göre 7 kata kadar artış göstermiştir. Uluslararası Teknoloji Eğitim Kurulu ITEA tarafından teknoloji okuryazarı bir bireyin özellikleri tanımlamıştır. Ülkemizde teknoloji okuryazarlığın gelişmesi yeni neslin dönüşüm yetkinlikleri ve yeni nesil teknoloji dönüşümü birlikte ele alındığında ilkokul düzeyinden itibaren; ailede sağlıklı teknoloji kullanımı, okulda da zihinsel dönüşüme katkı sağlayacak ve kullanıcı değil geliştirici zekaya yatırım yapan teknoloji mentörlerinin atanması ile sağlanabilir.”