Dijitalleşme Kendi İşini Kurmak İsteyenlere Yaradı
Türkiye’nin hizmet alanında en büyük online platformu Armut, dijitalleşmenin avantajlarından yararlanarak kendi işini kuranların kurumsal hizmetlere olan taleplerini inceledi.
Covid-19 ile etkisi daha da hissedilir hale gelen dijitalleşme, günümüzde hayatın neredeyse her noktasında kendini göstermeye başladı.
2021 yılında dijitalleşme ve online alışverişin büyümesi, girişimcilere tüketicilerle daha hızlı iletişimde kalabilecekleri bir ortam sağladı. Bu dönem, özellikle e-ticaret alanında kendi işini kurmak isteyenlere fırsat tanıdı.
Armut.com 2020 ve 2021 yılları arasındaki kurumsal hizmetlerde yaşanan talep artışını inceledi. Kendi işini kurmak isteyenlerin Marka Tescil hizmetine taleplerinde yüzde 113 artış gözlemlendi.
En yoğun ilgi e-ticaret sitesi yapımına oldu
Türkiye’de büyümeye devam eden e-ticaret, girişimcilerin de ilk tercihleri arasında yer aldı. Özellikle Web Hosting taleplerinde yüzde 1400 artış görülürken, E-Ticaret Yönetimi talepleri yüzde 342, E-Ticaret Yazılımı taleplerinde ise yüzde 90 artış görüldü.
Logo ve görselde dijital çözüm ortaklığına yoğun ilgi
Kurduğu işi daha profesyonel bir çizgiye getirmek isteyenler, dijital çözüm sunan hizmetlere talepleri arttırdı. Logo Tasarım talepleri yüzde 30, Web Tasarım talepleri yüzde 40, Ürün Fotoğraf Çekimi talepleri yüzde 34, Photoshop talepleri ise 26 artış gösterdi.
Mobil uygulama ve pazarlamasının önemi artmaya devam ediyor
Mobil uygulama ekosistemi de pandemi sürecinden olumlu yönde etkilenen alanlardan biri oldu. Yapılan araştırmalar; iş uygulamalarının, oyunların, sosyal, eğlence, e-ticaret, sağlık ve yemek kategorilerindeki uygulamaların yükselişte olduğunu ortaya koyuyor. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler de mobil uygulama çeşitliliğinin ve kullanımının artmasında etkili oluyor. Armut.com’da da Mobil Uygulama Geliştirme taleplerinde yüzde 30, Google Ads Reklam Yönetimi ve Danışmanlığı taleplerindeyse yüzde 44 artış görüldü.
Armut.com’da ilgili servislere 2022 yılının ilk iki ayında gelen talepler incelendiğinde kurumsal servislerdeki talep artışının devam edeceği öngörülüyor.
Armut hakkında:
Hizmete ulaşmanın en kolay ve güvenilir yolu olma amacıyla Armut 2011 yılında kuruldu. 4000’in üzerinde farklı kategoride 670.000’den fazla hizmet vereni hizmet almak isteyenlerle buluşturan şirket, Türkiye’nin hizmet alanındaki en büyük online platformu olarak faaliyet gösteriyor. 8 farklı milletten 105 kişilik ekibe sahip olan Armut, global markası HomeRun ile İngiltere, Mısır, Romanya, Suudi Arabistan, Polonya, Macaristan ve Çekya’da operasyonlarını yürütüyor; Türkiye’deki alt markası Rahat Taşın ile nakliye alanında özelleşmiş bir hizmet sağlıyor. Şirket, 2017 yılında Deloitte tarafından seçilen Technology Fast 50 listesinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen 2. teknoloji şirketi, Technology Fast 500 listesinde ise Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerindeki en hızlı büyüyen 40. şirketi oldu.