Sosyal Medya

Mobil Uygulamalar

Düşyeri’nin Uppy’si Çocuklarla Buluştu

Geçen aylarda 35 milyon dolar değerleme ile önemli bir yatırım alan Düşyeri, çocukların dijitaldeki tehlikelerden koruyarak 0 güvenli olmasını sağlayan ve gelişimine destek olan yazılımı Uppy’i kullanıma açtı.

Düşyeri’nin Uppy’si Çocuklarla Buluştu

Geçen aylarda 35 milyon dolar değerleme ile önemli bir yatırım alan Düşyeri, çocukların dijitaldeki tehlikelerden koruyarak %100 güvenli olmasını sağlayan ve gelişimine destek olan yazılımı Uppy’i kullanıma açtı.

Aralarında Ali Koç, Ali Sabancı, Nevzat Aydın, Begüm Doğan, Bergüzar Korel gibi isimlerin de olduğu yatırımcı grubundan geçtiğimiz aylarda 35 milyon dolar değerleme ile 3,7 milyon dolar yatırım alan Düşyeri, tüm dünyada akıllı cihazların “ÇOCUK MODU” olma hedefi ile Türkiye’de yayınlandı.

Uppy 2-6 yaş grubundaki çocukların dijital dünyadaki tüm güvenliğini sağlarken diğer yandan da çocuğun gelişimini takip ederek ebeveynlerine çocuklarını daha yakından tanıma fırsatı veriyor.

Yapay zekâ tabanlı ve akıllı algoritmaların yer aldığı Uppy yazılımında çocukların dijital dünyada karşılaşacakları risklerin sıfıra indirilmesi hedefleniyor.

Düşyeri Kurucusu, Eğitim Teknolojileri ve İletişim Uzmanı Ayşe Şule Bilgiç

Düşyeri Kurucusu, Eğitim Teknolojileri ve İletişim Uzmanı Ayşe Şule Bilgiç;

“Erken çocukluk dönemi bir insanın yaşamındaki en kritik gelişim dönemi. Kara kutu gibi, yetişkinlikteki pek çok aksayan yönümüzün kodları bu dönemki yaşam deneyimlerine dayanıyor. Günümüzde artık çocuklar bu dönemde dijital dünyanın içindeler ve sayısız gelişim riski ile karşı karşıyalar. Biz Uppy’de öncelikle dijital dünyanın çocukların gelişimine olumsuz etkilerini ortadan kaldırıyoruz. Sonrasında ise onların gelişimine destek olacak yapay zekalarla kısıtlı ve süreli dijital zamanlarını eğlenceye çeviriyoruz.” dedi. 100’den fazla uzmanın geliştirilmesine eşlik ettiği Uppy’de 90’dan çok yaşa uygun, zekâ geliştirici dijital oyun, 256 dijital kitap, yüzlerce çocuk meditasyonu, RTÜK Lisanslı çocuk televizyon kanalı ve hatta Youtube’u süzerek sadece yaşa uygun içerikleri gösteren bir Youtube da var.

Düşyeri Kurucu Ortağı İbrahim Coşkuner;

“Uppy’i yaratmak için Ayşe Şule’nin liderliğinde 4 yıl boyunca bilimsel araştırmaların sonuçlarını çocuklar için etkin içeriklere dönüştürdük, yüzlerce alanında uzman kişi ile çalıştık, on binlerce satır kod yazdık. Beta’sı, MVP’si derken artık dünyadaki tüm çocuklara dokunmaya hazır hale geldik. Amacımız tüm akıllı cihazların çocuk modu olmak ve bu dünyada onları korumak.” dedi.

Uppy hem Google Play hem de Apple Store’dan telefonlara ve tabletlere indirilebiliyor.

Ayrıca www.uppyweb.com adresinden de kullanılabiliyor. Yazılıma girdiğinizde önce çocuğunuzun dijital dünyada ne kadar tehlike altında olduğunu tespit eden bir test ile karşılaşıyorsunuz. Sonrasında ise akıllı algoritmalar çocuğunuzun risk oranını hesaplayıp sizinle paylaşıyor. Bu sonuca istinaden de size dijitalde ne kadar, nasıl, hangi uygulamalarla zaman geçirmesinin onun gelişimine destek olacağına dair bir reçete çıkartıyor. Bir yıl boyunca dijitalde çocuğunuzu güven altında tutmak için günlük 1,9 TL yıllık 699 TL ödeniyor.