E-ticaret 2022 Şampiyonları ve Marka İşbirlikleri
Gemius, alışverişte gün geçtikçe daha fazla kullanıcı tarafından tercih edilen e-ticaret markalarını yakın markaja aldı. Gemius’ın 2022 Dijital Medya Raporu, perakende sektörünün reklam ve trafik erişim şampiyonlarını ortaya çıkardı.
Perakende firmaları, teknoloji ve globalleşme ile değişen tüketici davranışlarını yakından izlerken, iş modellerini tüketicinin eğilimleri doğrultusunda değiştirmeye çalışıyor. Müşterilerinin karşısına birbirinden çarpıcı kampanyalarla çıkan markalar, yeni çağın en büyük avantajlarından biri olan e-ticaret ile hızla büyüyor.
Gemius, bu çerçevede perakende sektörünü yakından incelerken, reklam ve trafik erişim şampiyonu markalarını sahneye çıkardı. Reklam erişiminde Yemeksepeti, Trendyol ve A101 ilk üçte yer almayı başarırken, trafik erişimi söz konusu olduğunda ise Trendyol’un öne geçtiği görüldü. Trendyol’un ardından Hepsiburada ve Getir de öne çıkan isimler oldu.
E-TİCARET DEVLERİ VE MARKA İŞBİRLİKLERİ
e-Ticaret devleri, birbirinden güç alan zincir halkalarını bir bütün haline getiriyor ve Türkiye’de 7’den 70’e pek çok tüketicinin bulmak istediği ürünleri raflarına koyuyor. Bu kapsamda işbirliklerine giden şirketler, böylece çözümlerini zenginleştirmeyi başarıyor ve gerektiği gibi tüketicinin ihtiyaçlarına yanıt verebilme şansı elde ediyor.
Gemius Adreal’in Ocak-Aralık 2022 dönemi erişim değerleri baz alınarak yapılan sıralamaya göre Trendyol; Intel, Yumoş ve L’Oreal dahil pek çok markayı işbirliği kapsamında çatısı altında toplayarak geniş kitlelere ulaştı. Hepsiburada da Duracell, Unilever ve iPhone gibi markalar üzerinden müşteri kazanmaya çalıştı.