Sosyal Medya

Genel

E-ticaret Hacmi Toplam Perakendenin Yüzde 20’sine Ulaştı

IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara,  Türkiye’de e-ticaret hacminin bütün toplam perakendenin yüzde 20’sine ulaştığını belirterek, yapılan her beş satıştan bir tanesinin online gerçekleştiğini söyledi.

E-ticaret Hacmi Toplam Perakendenin Yüzde 20’sine Ulaştı

 

IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara,  Türkiye’de e-ticaret hacminin bütün toplam perakendenin yüzde 20’sine ulaştığını belirterek, yapılan her beş satıştan bir tanesinin online gerçekleştiğini söyledi.

E-ticaretin 2023’e göre az da olsa düşüş gösterdiğini belirten IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, “Türkiye’de e-ticaret hacmi toplam perakendenin yüzde 20’sini oluşturuyor. Pandemi öncesinde bu rakam yüzde 10’un altındaydı. 4 yıllık süreç içerisinde yüzde 20’ye kadar geldi. Bugün yapılan her beş alışverişten birisi internetten, dört tanesi ise fiziki mağazadan yapılıyor.” dedi.

E-ticaret yapan işletmelerin çoğunun yüksek komisyon oranlarından memnun olmadığını da sözlerine ekleyen Özkara, “Çünkü komisyon oranları işletmelerin karlılığını ve hayati döngüsünü etkileyen bir problem oluşturuyor. Hem ödeme süreleri yani satış gerçekleştikten sonra pazar yerlerinden aldıkları ödeme süreleri hem de ödemiş oldukları yüksek komisyon oranları aslında işletmeleri tatmin etmiyor. Bunun karşısında işletmeler dönüp kendi e-ticaret sitelerini oluşturuyorlar. Buradan ürün satmaya çalışıyorlar ama bu bir döngü gibi. Çünkü belli bir nakit akışına ihtiyaçları var ve pazar yerlerinde de satış yapmaktan da vazgeçemiyor. Komisyonlar yüksek olsa da pazar yerlerinde olmaya devam ediyorlar. Belki ekonominin veya finansmanın daha kolay erişilebildiği bir noktada tercihi o zaman daha kolay yapabilirler.” şeklinde konuştu.