Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

E-Ticaretin Temmuz Ayı Beklentisi 70 Milyar TL

E-Ticaret sektörü, 9 günlük Kurban Bayramı tatilinin turizm sektöründe yaratacağı etkiyle Temmuz ayında 70 milyar lirayı aşkın ciro hedefliyor.

E-Ticaretin Temmuz Ayı Beklentisi 70 Milyar TL

E-Ticaret sektörü, 9 günlük Kurban Bayramı tatilinin turizm sektöründe yaratacağı etkiyle Temmuz ayında 70 milyar lirayı aşkın ciro hedefliyor.

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, dijital pazarların en hareketli aylarından biri olan Temmuz’un, pandemide konaklama ve seyahat harcamalarının gerilemesiyle bu özelliğini kaybettiğini anımsattı.

Güçlü Kayral

Konaklama, uçak, otobüs ve tren bileti satışlarının tavan yaptığı Temmuz’un 2021’den itibaren eski yoğunluğuna kavuştuğunu kaydeden Güçlü Kayral, şunları söyledi:

“Ticaret Bakanlığı verilerine göre 2021’de sanal pazarlarda konaklama harcamaları yüzde 175, otobüs ve tren bileti satışları yüzde 113, uçak bileti satışları da yüzde 98 oranında arttı. Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasıyla konaklama ve seyahat sektörlerinde faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinin satışlarında çok önemli artışlar yaşanmaya başlandı. Bu yoğunluğun Temmuz ayı E-Ticaret cirolarına da yansımasını bekliyoruz. Yakın zamanda açıklanan 2022 ilk çeyrek verilerine göre kredi kartıyla internetten alışverişler iki kat arttı. Geçen yıl Temmuz ayında 36,8 milyar TL olan internetten kredi kartıyla alışveriş, 2022 Temmuz’unda 70 milyar lirayı aşacaktır.”

E-TİCARETİN AVANTAJLARI

500’ü aşkın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, rekor düzeydeki artışlara karşın, Türkiye’de sanal alışverişlerin avantajlarının henüz tam olarak bilinmediğinin altını çizdi.
E-ticaretin toplam perakende içindeki payının en yüksek olduğu ülke İngiltere’de online alışverişlerin büyük çoğunluğunun para iadeli alışveriş siteleri aracılığı ile yapıldığına dikkati çeken Kayral, “Müşteri, online mağazaya direkt girmek yerine Avantajix.com gibi para iadeli alışveriş sitesi üzerinden girerse, bu siteler sanal mağazalardan komisyon alıyor ve bu komisyon müşteriye aktarılıyor. Alışverişler çok daha ucuza gelebiliyor. Tüketici bilinçli alışveriş yapsa, örneğin Temmuz’da yapılacak online alışverişlerin tamamı para iadeli alışveriş siteleri üzerinden yapılsa yaklaşık 1 milyar TL müşterinin cebinde kalır. Aslında bu para e-ticaret sitelerinin dağıtmaya hazır olduğu promosyon tutarı. Ama bu parayı sadece para iadeli alışveriş sitelerini kullananlar elde edebilecek” diye konuştu.