Ejderha Bakışlı BYD ATTO 3, “Sen Daha Önce Nerdeydin?” Dedirtecek!
Ejderha Bakışlı Elektrikli C-SUV BYD ATTO 3 Alınır mı? Fiyatı Nasıl?
ALJ Türkiye Distribütörlüğünde Türkiye pazarına geçtiğimiz günlerde düzenlediği lansman ile resmi olarak giriş yapan Çin’li araç ve batarya üreticisi BYD (Build Your Dreams)’in Kasım ayında satışa sunacağı ilk modeli deneyimlemek için İzmir’deyim!
Kendisi gelmeden ödülü gelen yüzde yüz elektrikli BYD Atto 3 yenilikçi elektrikli teknolojisiyle News UK tarafından düzenlenen “The Motor Awards 2023 Ödülleri’nde” Yılın Elektrikli Otomobili seçildi. Peki C-SUV segmentinde iddialı bir fiyatla karşımıza çıkan BYD Atto 3 Satın Alınır mı? Gelin bu sorunun cevabını birlikte arayalım..
Öncelikle BYD’yi tanıyalım!
2003 Yılından başlayarak toplamda 5 Milyon’un üzerinde elektrikli araç satmayı başaran BYD bu alanda lider konumda. Marka bugünden itibaren; Ejderha Bakışlı Elektrikli C-SUV BYD ATTO 3 ile Türkiye pazarında tam olarak yerini almış bulunuyor.
Hemen belirtmekte fayda var, 2024 yılının ilk çeyreğinde de tasarım ödüllü BYD SEAL ve BYD HAN modellerini Türk kullanıcısıyla buluşturacak. Bununla birlikte BYD SEAL U, BYD TANG ve BYD DOLPHIN gibi markanın diğer modellerinin de gelecek yıl sunulması planlanıyor.
BYD’nin elektrikli tarafta tüm modellerinde en uzun batarya garantisi sunan ilk marka olması da dikkat çekecek bence. 8 Yıl 200.000 km batarya garantisi sunarken aracın garantisi de 6 yıl 150.000 km.
Filmlerden görmeye aşina olduğumuz Ejderha Bakışını, Alman Otomobil Tasarımcısı Wolfgang Agger Elektrikli C-SUV BYD ATTO 3 modelinde nasıl yansıtmış gelin birlikte bakalım.
Tüm Bileşenler BYD Tarafından Üretiliyor, Lastikler hariç…
Öncelikle, BYD teknoloji tabanlı ve inovasyon odaklı olan şirketin batarya, elektrik motoru ve diğer komponentler (lastikler hariç) olmak üzere elektrikli araçlar için gerekli tüm bileşenlerinin kendisini ürettiğini belirtmekte fayda var.
Blade Batarya teknolojisinin kullanıldığı 150 kW maksimum güç üreten elektrikli motora sahip BYD ATTO 3, 0’dan 100 km/s hıza yalnızca 7,3 saniyede ulaşabiliyor. 88kW’lık DC hızlı şarj kapasitesine sahip. DC hızlı şarj istasyonlarında aracınızın bataryasını %30’dan %80 doluluk oranına sadece 29 dakikada çıkarmak mümkün.
WLTP Verilerine göre ise ortalama menzili 420 KM… Bu hem şehir içinde bu mesafe 500 Km’ninde üstüne çıkıyor. Bu haliyle hem şehir için hem şehir dışı için bence yeterli bir kullanım mesafesi gibi duruyor. Elbette daha fazlasına da hayır demeyiz.
Tasarım
Yukarıda da dediğim gibi Alman otomobil tasarımcısı Wolfgang Agger’in baştan sona spor aletleri ve müzikten ilham aldığını gördüğümüz BYD ATTO3’ün ön tasarımı, bir ejderhanın bakışlarından ilham alınmış. Ön taraftaki LED gündüz farları ve bütünleyici ışık çizgisi, ejderha bakışını yansıtmakta oldukça başarılı görünüyor.
Otomobilin kapılarının kilidini açtığınızda ise ön ve arka LED aydınlatma grubu tıpkı bir ejdarha ilk kez uyanıyormuş gibi yavaşça aydınlanarak sizi selamlıyor.
Yanlarda ve yukarı doğru omuz çizgisi aracın sürtünme katsayısının düşürülmesine katkı sağlamış (Sürtünme katsayısı sadece 0,29 Cd). Jant tasarımıyle da desteklenen bu veriler sayesinde aracın kullanım mesafesi uzatılmış. Sportif ve aerodinamik bir tasarım ortaya çıkarılmış.
Ben özellikle üst tarafındaki gövde rengi Köpek Balığı Anten’i ve hemen altındaki Spoiler’ı çok beğendim. Öndeki ufuk çizgisindeki bütünlük arka taraftaki LED Stop lambalarında da kullanılmış. Sağdan sola uzun bir LED Çizgisini görüyoruz. Özellikle arka tarafta genelde GT modellerde gördüğümüz Krom detaylar da araca sportif premium bir hava katmış.
Aracın alt tarafındaki süpürgelikler içinde aracın karakterinin ve sportif görüntüsünün devamı için farklı bir tasarım kullanılmış. Bence güzel…
İç Tasarım
Ancak içi bir başka. Aracın içine gelindiğimde sıradışı bir tasarımla karşılaştım.
Özellikle Vites kolu ve üzerindeki klima havalandırma tasarımını ben “Uçak Kokpitine” benzettim ama aslında bu tasarım için spor aletlerinden özellikle vites kolu kettbell’den ilham alınmış.
“Teknolojik ve şık detaylara sahip geniş iç hacmi de beni çok şaşırttı. Kabini çevreleyen, ön ve arka kapıya uzanan beyaz hatlar, otomobilin iç tasarımına daha kaslı bir görünüm katıyor. Havalandırma ızgaraları, ağırlık plakalarına benziyor, çok farklı kapı açma kolları da spor aletlerine gönderme yapıyor.
Orta konsolda ise koşu bandından esinlenilen bir tasarım öne çıkıyor ve yukarıda da belirttiğim gibi vites kolu ise kettlebell şekline sahip.
Ön ve arka kapı içlerinde yer alan kırmızı detaylar, gitar telleriyle uyum sağlıyor.”
Tam elektrikli BYD ATTO 3 yüksek malzeme kalitesi, elektrikli dönebilir 15.6 inç multimedya ekranı ve şık direksiyonuyla dinamik bir sürüş deneyimi sunuyor.
Buna ek olarak BYD ATTO 3’te yer alan spor vegan deri ön koltuklar şıklık ve rahatlık sunuyor.
Dikiz aynalarının dışa doğru ovalliği alışılmışın dışında. Sol ön ayna aynı zamanda üzerindeki NFC okuyucuya sahip ve NFC kart ile aracın kapılarının açabiliyorsunuz.
Kapı kollarındaki tutamaçları ve koyma yerlerininde iki dişli arasındaki bir mil gibi görüntüsü var.
Sanki işleyen bir saatin içindeymişiz gibi hissettiriyor.
Direksiyon simidinin deri detayları ortadaki BYD logosu dikkat çekici.
5.5 inçlik direksiyonun önündeki KM saati gösterge paneli bana göre oldukça küçük. Muhtemelen tasarımın bir gereği olarak yapılmış olabilir ancak daha büyük bir ekran bu aracı çok daha çekici kılabilirdi.
BYD Atto 3’ün Bagaj Hacmi ise 440 litrelik bagaj hacmi var ve koltuklar katlandığında 1,338 litreye çıkıyor.
Peki Sürüşü Nasıl?
Öncelikle havalimanından otele kadar uzunca bir süre kullanma fırsatı bulduğum Atto 3’e ilk oturduğunuzda sizi ve belinizi saran harika bir deri koltuk karşılıyor. Aynı oyuncu koltuğu gibi. Direksiyon simidi de benzer şekilde araç ile ilgili önemli ayarlar için burada düğmeler var. Üstelik derisi de oldukça güzel.
Aracın görüş açısı içi gibi oldukça ferah ve geniş, dikiz aynalarının tasarımı sağınızı ve solunuzu oldukça rahat görmenizi sağlıyor.
Öndeki 15.6 inçlik tabletin hem dik hem yatay kullanabiliyor olması da farklı bir hava katmış. Müzik sistemiyle uyumlu iç ambiyans aydınlatma ise bir başka güzeldi.
Aracı kullanırken yol tutuşu oldukça güzel ve araç sollamaları sizin için problem olmaktan çıkacak. 100 Km’den sonra ise kapı tarafından biraz rüzgar sesi aldığımı da belirtmem gerek. Viraj performansı ise 18 inçlik lastikler oldukç sağlam ve güvende hissettiriyor.
Sinyal seslerin polifonik olduğunu isterseniz bunun da değiştirilebileceğini ekleyelim. Güvenli sürüş için şerit takip sistemi de var.
Multimedya tarafında Android Auto ve USB 2.0 ile de Apple Car Play desteği var. Aracın kendi navigasyonu bulunmasa da telefonla entegre olarak bunu kocaman ekranından kullanabiliyorsunuz.
Sonuç? Ejderha Bakışlı Elektrikli C-SUV BYD ATTO 3 Alınır mı?
Yüzde 10 vergi dilimine giren modelin bu haliyle rakiplerine göre daha avantajlı olduğunu söylemek mümkün. Sürüş deneyimi harika hissettirdi. Tasarım ve özelliklerine söyleyecek fazla bir şey bence harika.
Özellikle tüm elektrikli araçlarda gördüğümüz hızlanma becerilerinin yanında; ulaşılabilir bir C-SUV hem de elektrikli ve garanti süresinin çok olduğu bir model arayanlar için oldukça ciddi avantajlar sunuyor.
Bayi tarafında İstanbul’da hem Avrupa, hem Asya yakasında bir yetkelisi servis, Ege ve İç Anadolu’da bir yetkili servis şimdiden hazır ve yenileri geliyor. Bayi ağınında ALJ Türkiye distribütörlüğünde olduğunu düşünürseniz, tüm Türkiye’de rahatça servis imkanı bulabileceksiniz gibi duruyor. (Hatırlarsanız TESLA’nın bu konuda bir çok sıkıntı çektiğine şahit oluyoruz)
Fiyatı konusunda BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun ile çok konuştuk.
Anladığım kadarıyla bu fiyata (1. 590. 000 TL) yani yüzde 10’luk dilimin altında bir fiyatla en özellikli paketi Türkiye’ye getirmek için kendileri çok çaba sarfetmiş.
Bu fiyata bir elektrikli C-SUV seçeneği çok fazla karşımıza çıkmıyor.
Fiyatı, tasarımı ve performansı, geniş iç hacmi ve harika sürüş keyfi ile BYD ATTO 3’ü ben çok beğendim. O yüzden “BYD Atto 3 sen daha önce nerdeydin?” diyorum.