Endeksa’dan Yaya Trafiği ve Ticari Potansiyel Endeksi
Pandemiyle birlikte bütün sektörler dijital dönüşüm yaşıyor. Endeksa’nın sunduğu tüm gelişmiş lokasyon analizleriyle rakip marka konumları, bölgedeki detaylı demografik yapı, bölge bazında e-ticaret kullanıcı sayısına kadar birçok bilgiye ulaşabilirken, Endeksa’nın yaya trafiği katmanı ile tüm Türkiye’deki cadde ve sokakların trafik yoğunluğunu görebilmek mümkün.
Yeni Nesil Gayrimenkul Değerleme Ve Lokasyon Analizi Platformu Endeksa.com’un Pazarlama ve Satış Grubu Başkanı Aylin Daylan;
“Pandemi, pek çok alanda dijital teknolojilerin kullanımını hızlandırdı. Teknolojinin gelişimi ile yeni teknolojilerin kullanımı, pek çok alanda her geçen gün hayatımızda daha fazla yer alıyordu, pandemi ile bu süreç daha da hızlandı. Özellikle perakende sektörü pandemiden en fazla etkilenen sektörlerden biri oldu. E-ticaret kullanımı çok arttı ve iş süreçlerinde optimizasyonun önemi arttı.” dedi.
Endeksa’nın dijital tabanlı çok sayıda çözümü olduğunu belirten Daylan;
“Bunlardan bir tanesi Lokasyon Analizi. Artık firmalar bir lokasyonda mağaza açıp işler kötü giderse kapatıp yeni lokasyonda mağaza açmak yerine veri analizi, makine öğrenimi gibi yöntemlerle stratejilerine en uygun lokasyonu belirleyip oradaki ciro potansiyelini saniyeler içinde hesaplayabiliyorlar.
Bölge bazında e-ticaret kullanıcı sayısı, e-ticaret pazar hacmi ve kategori bazlı harcama dağılımlarını incelerken, harcama verilerine göre hizmet bölgelerini, dijital pazarlama stratejilerini ve ürün segment kararlarını buna göre şekillendirme imkanı buluyorlar.
Öte yandan bölge bazında tüketim dağılımı ve pazar büyüklerini görüp Endeksa’nın GSM operatörlerinin işbirliğiyle geliştirdiği yaya trafiği katmanı ile tüm Türkiye’deki cadde ve sokakların trafik yoğunluğuna ulaşabiliyorlar. Ayrıca, bölgenin ticari potansiyelini gösteren Ticari Potansiyel Endeksini, Türkiye’yi kapsayacak şekilde; hat boyunca veya bölgesel olarak görüp analizlerinde kullanabiliyorlar.” dedi.
Daylan; “Endeksa Catchment Analizi ile de ulaşım sürelerine göre hizmet alanını analiz edip, rota planlamaları yaparken 100, 200, 500 metre gibi çember çapı belirleyip; yaya, bisiklet veya araç ile ulaşım süreleri seçebiliyorlar. Belirledikleri alan içindeki demografik yapı, gelir düzeyi ve tüketim harcamalarına da kolayca ulaşabiliyorlar.” şeklinde konuştu.