Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Gemius, her ay olduğu gibi Eylül ayının GRP şampiyonlarını belirledi ve beraberinde öne çıkan video kreatifleri paylaştı.

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Yaz dönemini geride bırakmaya başladığımız bugünlerde şirketler sonbahar ve kış sezonu için yeni kampanyalar hazırlamaya başlarken, Eylül ayının da oldukça hareketli geçtiğini görüyoruz. YouTube’tan Instagram’a, Facebook’tan TikTok’a kadar milyonlarca kullanıcıya ulaşan dev platformları kullanan markalar, bir yandan kampanyalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayı başarırken, rekabette de öne çıkmak için büyük bir fırsat buluyor. Bu açıdan Gemius, her ay olduğu gibi Eylül ayının GRP şampiyonlarını belirledi ve beraberinde öne çıkan video kreatifleri paylaştı. Ayrıca bu ay itibariyle de YouTube, Facebook ve Instagram ile birlikte TikTok verilerini de sizlerle paylaşmaya başlıyoruz.

Marka yöneticilerinin ortak tercihi Gemius Adreal’in Eylül ayını kapsayan verilerine göre şirketlerin GRP’lerinde önceki aya kıyasla dikkate değer bir düşüş yaşandı.

İLK 5’TE SÜRPRİZ İSİM

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

YouTube’un GRP Şampiyonları listesinde ilk sırada Ağustos ayında olduğu gibi Facebook yer aldı. Ağustos’ta 1896 GRP’ye ulaşan Facebook, Eylül’de 960 GRP’yi gördü. Sosyal medya devini 879 GRP ile Kwai izledi ve GRP’sindeki düşüşe karşın listedeki ikinciliğini korudu. Disney Plus ise Eylül’de YouTube’a daha fazla ağırlık vermeyi tercih ederek 832 GRP’ye ulaştı ve ilk üçte kendine yer buldu.

Listenin sürpriz ismi ise Instagram oldu. Ağustos ayının aksine Trendyol, Eylül’de listede yer almazken, Instagram 535 GRP’ye ulaşarak en büyük rakiplerinden birinin bünyesinde etkinliğini artırdı, dikkatleri üzerinde topladı.

DISNEY PLUS TAHTINI KİMSEYE KAPTIRMADI, DOPİNG HAFIZA ERİŞİMİNİ GÜÇLENDİRDİ

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Instagram’ın GRP Şampiyonları listesinde de Disney Plus’ın birinciliği yine kimseye bırakmadığı görülüyor. 558 GRP’ye ulaşan ve Türkiye’ye yayın hayatına başladığı 14 Haziran 2022’den bu yana büyük ses getiren dev streaming platformunu 484 GRP ile Doping Hafıza izledi. Doping Hafıza’yı dev müzik platformu Spotify 354 GRP ile izlerken, Trendyol Yemek de 310 GRP’ye ulaştı. Trendyol.com da 204 GRP ile ilk 5’te kendine yer bulabildi.

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Facebook’un GRP Şampiyonları listesinde Disney Plus, 342 GRP’ye ulaşarak tahtını korumayı başardı. Disney Plus’ı 189 GRP ile e-Ticaret devi Amazon yakından takip ederken, Amazon’un popüler servislerinden Prime Video’nun da listeye girdiği ve 186 GRP’ye ulaştığı görülüyor. Prime Video’nun ardından 178 GRP ile Kwai öne çıkarken, Kwai’yi de 167 GRP ile Getir izledi.

TİKTOK’UN GRP ŞAMPİYONU: YEMEKSEPETİ.COM

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Gemius, TikTok ölçümlemelerini de bir süredir yapıyor ve TikTok özelinde de pek çok veriye artık Gemius üzerinden ulaşabileceksiniz. Bu kapsamda Gemius, Eylül ayı özelinde TikTok’un GRP Şampiyonu Markaları’nı belirledi ve çarpıcı sonuçlara ulaştı.

Yemeksepeti.com, 585 GRP’ye ulaşarak rakiplerini geride bırakmayı başarırken, Trendyol.com’un da 351 GRP ile ikinci sırada yer aldığı dikkat çekti. Getir de 262 GRP ile öne çıkan bir başka isim oldu.

BANKALAR TİKTOK’U TERCİH EDİYOR

Gemius Adreal’in verileri, bankacılık sektörünün TikTok’a ağırlık verdiğini de gözler önüne serdi. Yapı Kredi Bankası 271 GRP ile öne çıkarken, Denizbank’ın da 200 GRP ile ilk 5’te yer alması önemli bir nokta.

EYLÜL AYININ VİDEO KREATİF ŞAMPİYONLARI

Eylül ayının GRP şampiyonu hangi markalar oldu?

Markaların çok daha geniş bir kitleye ulaşmasına aracılık eden video kreatifler, markaları rekabette bir adım öteye taşırken, Gemius Eylül ayının öne çıkan video kreatiflerini de belirledi.

Letgo’nun bir süredir yatırım yaptığı ve büyütmeye çalıştığı yeni hizmeti Letgo Otoplus’ın 78 GRP ile öne çıktığı ve YouTube’tan hedef kitlesine ulaştığı görüldü.

Disney Plus, Netflix gibi dev rakipleriyle mücadele eden Amazon, Prime Video’yu daha fazla izleyiciye ulaştırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Prime Video, Eylül’de Instagram üzerinden Dilberay’ı tercih ederek 34 GRP’ye ulaştı.

Amazon’un Facebook’ta ise Prime aboneliğini öne çıkardığı dikkat çekti. İndirimin avantajlarının anlatıldığı video kreatifle birlikte Amazon, 54 GRP’ye ulaştı.

Bir Unilever markası olan Yumoş ise 3 GRP’ye erişerek  TikTok’un öne çıkan video kreatifi oldu.

  • Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius‘u seçin.
  • #adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget