Facebook House Energy & Commerce Komitesinin Sorusuna Verdiği 747 Sayfalık Yanıtta Kullanıcı Verilerini Paylaştığını Söylüyor
Facebook 52 Teknoloji Şirketi ile Kullanıcı Verilerini Paylaştı. Muhtemelen bu şirketlerle olan anlaşmalar fırsatların artık eskisi gibi olmamasından dolayı bitmiştir.
Dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook‘un kullanıcı verilerini üçüncü kişiler veya teknoloji şirketleri ile paylaştığı aslında bir sır değil. Ancak bu anlaşmaların kullanıcıları hangi verilerini kapsadığı – bir başka deyişle bu anlaşmaların kapsamı daha net hale geldi. Facebook, sosyal ağın diğer şirketlerle veri paylaşımı anlaşmalarını detaylandıran 747 sayfalık bir yanıtla Ev Enerji ve Ticaret Komitesinin sorularını yanıtlamış oldu.
Facebook Alibaba, Huawei, Lenovo ve Oppo gibi Çinli firmalar da dahil olmak üzere 52 teknoloji firması ile kullanıcı bilgilerini paylaştığını söyledi – bunların bir kısmı zaten biliniyordu. Bunlarda hali hazırda 38’i ile ortaklıklar sona erdi, bazıları ile de sona ermeye devam ediyor.
Facebook’un devam eden üç önemli anlaşması var. Apple’ın Ekim ayında uzatılan bir anlaşması var. Benzer şekilde Amazon’da Facebook müşterilerinden, Tobii’ninde ALS hastalarına ulaşmasını sağlayan bir Eye-Tracking Uygulaması için bu ortaklığa ihtiyacı bulunuyor. Ayrıca tarayıcıların Facebook bildirimlerini göstermek için benzer ortaklıklara ihtiyacı var. ancak bunlar kişisel verilere veya arkadaşlarınızın verilerini içermiyor.
Facebook kasıtlı veya kasıtlı olmamakla birlikte, bizim verilerimizi kullanmaya devam ediyor. Burada en önemli konu bu ortaklıkların yapıldığı üçüncü tarafların tedarikçiler olduğu ve mevcut kullanıcı verilerini koruma ile ilgili kararnameyi ihlal etmediğini iddia ediyorlar.
Belge, Facebook’un Kongreye 452 sayfalık bir cevap vermesinden yaklaşık iki hafta sonra geldi. Mark Zuckerberg, ifadesi sırasında hemen cevap vermedi. Bu yine de herşeyi açıklamıyor. Washington Post, Facebook’un neden Cambridge Analytica skandalından “thisismydigital life” uygulaması gibi uygulamaları denetlemediğini veya reklam göstermek yerine bir ücret ödemeyi düşünmüş olup olmadığını açıklamadığını belirtti.
Facebook kullanıcı verileri ile ilgili daha önce ne gibi ihlaller yaptığını söylememeye çalışıyor. Ancak tüm soru soran komite üyelerini tatmin edecek cevapları bugüne kadar verebilmiş değil.