ABD’deki iPhone kullanıcılarının yalnızca yüzde 4’ü iOS 14.5’ten sonra uygulama izlemeyi kabul etti…
Facebook’un iOS 14.5 ile ilgili endişeleri haklı olabilir, sadece %4?… Bu trend devam ederse Facebook’un işi zor…
Facebook’un iOS 14.5’i sevmemesinin nedenlerini yada CEO’su Zuckerberg’in neden iOS 14.5 güncellemesinin getirdiği bazı yeniliklere karşı olduğunu yazmıştık. Facebook bildirimlerle kendince bu özelliğe neden ihtiyacının olduğunu kullanıcılara anlatmaya başladı. Ancak genel trend onun istediğini kullanıcılardan pek te alamayacağını gösteriyor… İşte detaylar…
Facebook iOS 14.5 endişeleri boşuna değilmiş….
ABD’li Verizon Medya şirketlerinden Flurry Analytics, Apple’ın yeni yazılımını çalıştıran Amerikalı iPhone kullanıcılarının yalnızca yüzde 4’ünün, yazılımın geldikten sonraki ilk 12 gün içinde uygulama izlemeyi seçtiğini belirledi. Bu katılımın dünya üzerinde yüzde 12’lere kadar yükseldiğini gösteriyor.
“Ancak çoğu insanın bir istem aldıklarında bunu geri çevirme hala çok açık görülüyor.”
Bu çalışma sınırlı bir çalışma sayılabilir. Elde edilen veriler 2,5 milyon aktif kullanıcı ve dünya çapında yapılan 5.3 milyon kullanıcı üzerinden yapıldı. Facebook’un dünya genelinde milyarları bulan kullanıcısı olduğunu da biliyoruz.
Bu oranların aynı kalacağının ve değişmeyeceğinin garantisi olmadığı gibi Facebook’un, 2020’den beri iOS’un bu yeni özelliğine saldırmasının sebebini tüm gerçekliğiyle ortaya koyuyor. Zira Sosyal Ağ, iOS reklam hedefleme verilerinin büyük bir bölümünü kaybetmek üzere. Bu şirketin tüm önemli reklam gelirlerine güçlü bir darbe indirebilir.
Facebook, iOS 14.5 özelliklerini küçük işletmelere yapılmış bir saldırı olarak konumlandırmaya çalışıyor. Şirketlerin önceki reklam gelirlerinde daha az kazanacağını iddia ediyor. Facebook’un yayınladığı bildirimde bir de kullanıcıyı, Facebook’u ücretli yapmak gibi bir tehditinin de olduğunu görüyoruz.
Ancak Apple, kullanıcıların seçim ve şeffaflığı hak ettiklerini savunarak bu konuda geri adım atmayı reddettiğini de hatırlatalım.