Fevzi Gandur Logistics BDT Taşımalarında Yüzde 50 Artış Hedefliyor!
Fevzi Gandur Logistics Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerine yaptığı taşımalara hız verdi. Şirketin Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Genel Müdürü Cengiz Ceylandağ, bu yıl Türkiye – BDT ülkeleri arasındaki taşımalarda yüzde 50 artış hedeflediklerini açıkladı.
Türkiye’nin BDT ülkelerine ihracatı geçen yıl yüzde 33 artarak, 13,6 milyar dolar ile rekor kırdı. BDT ile dış ticaret hacmi de yüzde 53 yükselişle 47,7 milyar dolarlık rekor düzeye ulaştı.
Lojistik sektörünün köklü markalarından Fevzi Gandur Logistics de bu yıl BDT taşımalarında artışa odaklandı. Şirket, kara yoluna ilaveten intermodal taşıma seçenekleriyle, zaman zaman geçiş kotalarıyla da gündeme gelen bölgeye ulaşımı kolaylaştırarak hat genelinde büyümeyi hedefliyor.
Fevzi Gandur Logistics Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Genel Müdürü Cengiz Ceylandağ, , intermodal çözümleri sayesinde BDT ülkeleri ile Türkiye arasındaki ticaret hacminin daha da artacağına inandıklarını belirtti.
Ceylandağ, bu yıl Türkiye- BDT ülkeleri arasındaki taşımalarında yüzde 50’lik artış beklediklerini dile getirerek, “Yılbaşından bu yana operasyonlarımızın yoğunluğu, bu beklentiye rahatlıkla ulaşabileceğimizi gösteriyor. Geçen yıl BDT hattında, 2020’ye oranla yüzde 80’lik bir artış sağlamıştık.” diye konuştu.
BDT ülkelerinin tümünde güçlü acenteleri olduğuna dikkati çeken Ceylandağ, “Ayrıca geçiş ülkelerinde oluşabilecek her sorunu çözüme kavuşturabilecek operasyon altyapımız mevcut.” dedi.
İntermodal Taşımalarla Türk Cumhuriyetleri’ne Ulaşıyor
Türkiye – BDT hattında, kara yoluna alternatif olarak intermodal taşımalarda büyük bir ilerleme kaydettiklerini belirten Ceylandağ, şunları kaydetti:
“Konteyner ve swap body gibi ekipman yatırımları gerçekleştirdik. Özellikle Türk Cumhuriyetleri’ne 20’lik ve 40’lık konteynerler ile demir yolu odaklı intermodal taşımalar yapıyoruz. Türkiye’de 50’den fazla terminalden demir yolu ile çıkış yaparak Gürcistan’a varıyoruz. Ardından Bakü/Alat Limanı’na Feeder ve konteyner gemileri ile aktarma yapıyoruz. Konteynerlerimiz Hazar Denizi’ni geçip Aktau veya Türkmenbaşı limanlarına vardıktan sonra teslimat noktasına göre Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan, Kırgızistan ve Kazakistan’da hedef noktaya teslim ediliyor. Başta inşaat, gıda, ilaç olmak üzere birçok sektörün yükünü taşıyabiliyoruz.”
Ceylandağ, Türkiye ile BDT ülkeleri arasındaki taşıma hedeflerine ulaşmak için yatırımlarını sürdüreceklerini de sözlerine ekledi.