Sosyal Medya

Otomobil

FIAT 125. yılını kutluyor, geleceğe gülümsüyor

FIAT, 125. yıldönümü için Torino'daki Lingotto binasında "Smiling to the future" temalı özel bir etkinlik düzenledi. Tören hem çok az otomobil üreticisinin ulaşabildiği bir dönüm noktasının kutlandığı bir etkinlik; hem de markanın toplumla uyumlu bir şeklide, başarılarla, müşteriyi birinci önceliğine alan yaklaşımıyla beslenen liderlikleriyle ile dolu tarihindeki yeni bir dönemin de başlangıcı oldu.

 

FIAT 125. yılını kutluyor, geleceğe gülümsüyor

 

  • Torino şehrindeki Lingotto binasında yer alan “La Pista 500” pisti, FIAT’ın “Smiling to the future” (Geleceğe gülümsemek) temalı 125.yıldönümü törenine ev sahipliği yaptı.
  • 11 Temmuz 1899’da kurulan ve dünyanın en köklü otomotiv markalarından biri olan FIAT, bugün çok daha parlak bir geleceğe hazır. FIAT CEO’su Olivier Francois, FIAT’ın gelecek on yıla yönelik vizyonunu aktardı.
  • İtalyan mükemmelliğinin en iyi ifadesi olan sınırlı sayıda üretilecek Fiat 500e Giorgio Armani ile FIAT’ın küresel ana akım pazara dönüşünü simgeleyen yeni Fiat Grande Panda’nın dünya prömiyerleri gerçekleştirildi.
  • Pinacoteca Agnelli’de ziyarete açılan Casa FIAT sergisi, markanın tarihinin ve Lingotto binasıyla olan güçlü bağlarının altını çiziyor.
  • Etkinliğe bağlantı üzerinden ulaşılabiliyor.

FIAT, 125. yıldönümü için Torino’daki Lingotto binasında “Smiling to the future” temalı özel bir etkinlik düzenledi. Tören hem çok az otomobil üreticisinin ulaşabildiği bir dönüm noktasının kutlandığı bir etkinlik; hem de markanın toplumla uyumlu bir şeklide, başarılarla, müşteriyi birinci önceliğine alan yaklaşımıyla beslenen liderlikleriyle ile dolu tarihindeki yeni bir dönemin de başlangıcı oldu. Bu özel etkinliğe uluslararası basın mensupları ile İtalya Girişim ve Made in Italy Bakanı Senatör Adolfo Urso, dahil olmak üzere kamu kurumlarının temsilcileri ve Stellantis Üst Yöneticisi John Elkann, Stellantis CEO’su Carlos Tavares, FIAT CEO’su ve Stellantis CMO’su Olivier Francois’in de aralarında olduğu Stellantis yöneticileri katıldı.

Stellantis Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann konuşmasında şunları söyledi: FIAT, 1899 yılında “ilerleme tutkusundan” doğdu. Zanaatkarlık aşamasından endüstriyel döneme geçmeyi başaran az sayıdaki şirket arasında yer aldı. Milyonlarca insan için her yere özgürce hareket edebilmeyi ve bunu şık bir şekilde temsil etti. 125 yıldır çalışmak, çözüm aramak, geleceğimize inanmak ve inşa ettiklerimizi savunmaktan vazgeçmedik. Torino’da kurulan bu startup’ın bugün dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Stellantis olmasını mümkün kılan herkese teşekkür ederiz.”

Stellantis CEO’su Carlos Tavares: “125. yılı kutlamak ve böyle bir anın duygusunu tüm paydaşlarla paylaşmak üzere Torino’da FIAT’ın evinde bulunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Stellantis takım yıldızımızın en ikonik markalarından biri olan FIAT, tüm dünya genelindeki müşterilerimizin kalbine gerçek İtalyan hissini getiriyor. FIAT, üst üste üç yıldır Stellantis’in satış hacmi açısından bir numaralı markası oldu. İtalya, Brezilya ve Türkiye gibi önemli pazarlarda lider konumunda ve dünyanın dört bir yanındaki müşterilere sürdürülebilir, güvenli ve ekonomik mobilite sunma sorumluluğunu üstleniyor. Kuşaklar boyunca FIAT’a değer veren ve 125 yıllık zengin tarihi geleceğe taşımak için çok çalışan herkese teşekkür etmek istiyorum. Tüm FIAT ekibi aynı tutkuyu ve müşterilerimizi daima gülümsetme arzusunu paylaşıyor.”

FIAT CEO’su ve Stellantis Global Pazarlama Yöneticisi Olivier Francois konuşmasında şunları söyledi: “FIAT, son 125 yıldır toplumla uyumlu olmakla eş anlamlı olmuş ve müşterilerimiz içinde yaşadıkları zamanda tam olarak neye ihtiyaç duyuyorsa, onu sunmuştur. Müşterilerimiz ikonik ve ulaşılabilir şehir otomobilleri; tutumlu kompakt araçlar; aile araçları; ticari araçlar ve son olarak da günlük kullanımda heyecan için Abarth istiyor ve FIAT onlara işte tam da bunları sunuyor. FIAT’ın küresel ana akıma geri dönüşünü halihazırda üç temel üzerinde başlatmış bulunuyoruz: İtalyan tasarımı ve geliştirmesi, küresel platform ve yerel uygunluk; Grande Panda ise yeni küresel ailemizin ilk üyesi. Bu nedenle, önümüzdeki on yıl boyunca her bir müşterimiz için doğru ürünleri sunacağız. Çünkü bizim için müşteri her şeyin merkezinde yer alıyor.”

11 Temmuz 1899’da Torino’da, “Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino” (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi) için kuruluş sözleşmesi imzalandı. Bugün, milyonlarca otomobil ürettikten sonra, markanın geçmişini bugününe ve geleceğine bağlayan ortak bir bağ var. Bu da markayı bugün de küresel düzeyde farklı kılan ve günlük hayatı kolaylaştıran ve dünya sokaklarına neşe getiren ürünlere yol açan, otomobilleri anlamanın özel bir yolu.

 

Törenin özel konuğu, dünya çapında satışa sunulacak olan ve İtalyan mükemmelliğini eko-sürdürülebilirlikle yan yana getiren ve  sınırlı sayıda üretilecek 500e Giorgio Armani modeliydi. Etkinlikte ayrıca İtalyan markanın yeni dönemini başlatacak yeni küresel model olarak,  yeni nesil FIAT araçlarının öncüsü olan Fiat Grande Panda da yer aldı. Etkinlik, konsept tanıtımı Şubat ayında gerçekleştirilen, şu anda geliştirme sürecinin ileri aşamasında olan ve önümüzdeki yıllarda piyasaya sunulmaları planlanan yeni küresel ailedeki diğer iki modelin ilk görüntülerinin de prömiyerine de sahne oldu.

 

Torino’da düzenlenen kutlamalar, küresel İtalyan markasının teknolojik ve tarihi mirasını sergilemek üzere Lingotto’daki efsanevi pistte kendilerini gösteren ikonlar, şehir otomobilleri, kompakt otomobiller, aile otomobilleri ve hafif ticari araçlar olmak üzere klasik ve çağdaş FIAT araçlarının göz alıcı geçit töreniyle tamamlandı. Kuruluşundan bu yana kalbi ve ruhu Piemonte’de olan FIAT, dünyanın dört bir köşesinde yaptığı üretimle uluslararası bir marka olma yönünde güçlü bir yol kaydetti. FIAT için bugün Grande Panda ile, Stellantis’in sağladığı sinerji ve fırsatlar sayesinde, kapsayıcılık, yaratıcılık, İtalyan tarzı ve küresel bir ruh ile karakterize edilecek yeni bir dönemin başlangıcı oldu.

Grande Panda: FIAT’ın yeni küresel modeli

FIAT’ın küresel ana akım pazara dönüşünü simgeleyen Grande Panda, İtalyan tasarımı, küresel platform ve yerel uygunluk olarak sıralanan üç temel üzerinde geliştirildi. Grande Panda projesine hayat veren değerler ise sürdürülebilirlik, kapsayıcılık, sadelik ve güzellik olarak sıralanıyor. Tasarımına otomotiv endüstrisinin “blue jeans pantolonu” olarak da bilinen ve “her durum ve her müşteri için mükemmel bir şey” olarak tanımlanan 80’li yılların ikonik Panda’sı ilham veriyor. Grande Panda bu nedenle sosyal açıdan da anlamlı bir otomobil ve bu yönüyle o “herkesin otomobili”.

Grande Panda, gerçek bir klonu olduğu İlk Panda’yı aracın boyutlarını büyüterek hem ulaşılabilir hem de aile dostu yeni bir B segmenti araca dönüştürüyor.

Torino’daki FIAT Centro Stile’de tasarlanan Grande Panda, temelde yalın bir fikirden yola çıkıyor: Dünyanın herhangi bir yerine kurulabilen ve türünün tek örneğini temsil eden çoklu enerji platformu, bütünüyle bir İtalyan tasarımı ve nerede olurlarsa olsunlar müşterilerin ihtiyaçlarına en uygun güç aktarımını seçebilme olanağını sağlıyor. Yeni model, FIAT’ın üretimde yerelden küresel ürün gamına geçişini de simgeliyor.

Grande Panda, akıllı çözümleri ve kullanım kolaylığı sayesinde tarihte B segmentte yer alan ilk Panda olacak ve tüm dünyadaki FIAT müşterilerinin sürüş deneyimini daha kolaylaştıracak.

Aracın ön panjurundan çıkan spiral yapıdaki şarj kablosu, şarj deneyimini her zamankinden daha kolay hale getiren en yenilikçi çözümlerden biri olarak öne çıkıyor. Grande Panda, 7 kW’a kadar alternatif akımda çalışan entegre bir şarj kablosu bulunan ilk araç olma özelliğini taşıyor. Spiral kablo, yer tasarrufu sağlayan, kullanımı basit ve geleneksel kablo karmaşasını önleyen, günlük pratik kullanımı kolaylaştıran özel bir saklama alanına sahip. Kolay kullanılabilmesi ile öne çıkan bu çözüm sayesinde kapağı açtıktan sonra ikinci adım olarak tek yapılması gereken, kabloyu çıkarıp şarj istasyonuna bağlamak. Kablo, spiral yapısı sayesinde şarj işlemi bittikten sonra yuvasına kolayca tekrar yerleştirilebiliyor.

Tıpkı 40 yılı aşkın bir süredir otomobil deneyimimizi değiştiren 1980’lerin ikonik Panda’sı gibi, Grande Panda da havalı bir kişiliğe ve oldukça şaşırtıcı özelliklere sahip. Bunların yanı sıra mevcut alanın yenilikçi ve akıllı biçimde kullanımına da olanak tanıyor. Grande Panda, özellikle kompakt boyutları (segment ortalamasının altındaki 3,99 metre uzunluk, 1,57 metre yükseklik ve 1,76 metre genişlik) ve başarılı bir şekilde organize edilmiş iç mekan kapasitesinin sağladığı yapısıyla B segmentindeki diğer araçlardan ayrışıyor. Bu sayede örneğin 361 litrelik bir hacme sahip bagaja ilaveten, ön yolcu koltuğunun hemen önünde yer alan saklama bölmelerinin kapasitesi de 13 litreye eşit.

Beş kişinin rahatça seyahat edebileceği, aileler ve günümüzün kentsel hareketliliği için ideal bir yol arkadaşı olan Grande Panda’nın İtalyan ruhu, güzelliğin eş anlamı olan ikonik tasarımıyla gözler önüne seriliyor. Dış kısımlar, güçlü çamurlukları vurgulayan çizgilerle yumuşak ama cesur yüzeylerin özel bir kombinasyonunu yansıtıyor. Gümüş, parlak siyah sütun kaplamalı arka ve ön koruma plakaları, gizlilik sağlayan camları ve FIAT logolu jant kapakları ve göz alıcı tasarıma sahip 17 inç elmas kesim alaşım jantları sayesinde her şey çok daha vurgulu ve havalı bir şekle bürünüyor.

 

Klasik Panda’ya bir övgü niteliğinde, Grande Panda’nın kapıları, çevresel ortamı yansıtırken yan kısımları da güzelleştiren 3D hafif kabartmalı marka harfleriyle donatıldı. Grande Panda, gri renkli otomobil üretmeyeceğini duyuran markanın “No More Gray” inisiyatifi doğrultusunda, kırmızı, beyaz, siyah, yeşil, kahverengi, mavi ve sarı olmak üzere yedi renkte piyasaya sunulacak. İç mekandaki bazı unsurlar Lingotto binasına da özel bir göndermeler bulunuyor: 10 inçlik gösterge paneli ve 10,25 inçlik dijital radyo içeren polikarbonat çerçeve, Lingotto pistinin şeklini çağrıştıran ve ayırt edici benzersiz bir stile sahip.

 

Grande Panda’da iç alanın akıllı biçimde kullanımına ve optimizasyonuna da özel bir önem verildi. Örneğin, ön panelde 13 litre saklama alanı mevcut ve bunun 3 litresinin sadece bir bölmede bulunması, yolcular için eşyaları yerleştirmede geniş bir seçim olanağı anlamına geliyor. Bu da 1980’lerin Panda’sının zamansız “cep” gösterge panelini hatırlatan basit ve ustalıklı bir FIAT çözümü.

Yeni FIAT ailesinin ilk üyesi, hem elektrikli hem de hibrit versiyonlarla satışa sunulacak. 44 kWh batarya ve 83 kW e-motoru, elektrikli Grande Panda’yı, kombine WLTP çevrimde sunduğu 320 km’nin* üzerinde menzil ile hem şehirdeki günlük kullanım hem de hafta sonu gezileri için mükemmel bir araç haline getiriyor.

 

* Homologasyon sürecindeki geçici değerler

Casa FIAT: Kendinizi FIAT evrenine bırakmak için eşsiz bir mekân

  1. yıl dönümü, Pinacoteca Agnelli’nin FIAT işbirliği ile yarattığı bir proje olan yeni Casa FIAT Müzesindeki özel serginin açılışı için de mükemmel bir fırsat oldu. Sergi, markanın geçmişinin ve Torino’daki endüstriyel üretiminin ikonik merkezi ve efsanevi fabrikası olan, 1920’lerde Giacomo Matté Trucco tarafından tasarlanan ve 1990’larda Renzo Piano tarafından restore edilen Lingotto binasıyla olan bağlarının izlerini sürüyor.

Sergi, interaktif ekran kullanımı ile, Otomobil Tasarımı, Mimari, Toplum ve Çocuklar gibi çeşitli tematik alanlara ayrılarak ziyaretçilerin kendilerini tamamen FIAT evrenine bırakabilmelerini sağlıyor. Bu müze ilk günlerinden en son yeniliklerine kadar FIAT’ın hikayesini anlatıyor. Sembolik olarak ahşap bir 500 Master modelinin etrafında dönen Casa FIAT’ın müze yolculuğu, FIAT kurucularının markaya adını da veren Società Anonima Fabbrica Italiana -Torino’nun temel anlaşma maddelerini imzalamak için bir araya geldikleri 1899 yılından başlıyor.

Onar yıllık dönemlerle aktarılan hikaye, 1957’de piyasaya sürülen kompakt çift koltuklu sedan Fiat Nuova 500 ve 1980 yılında tasarımcı Giorgetto Giugiaro’nun tasarladığı çok yönlü ve yenilikçi otomobil FIAT Panda da dahil olmak üzere markanın en ikonik otomobillerinin üretimi gibi çeşitli önemli tarihsel anları aktarıyor. FIAT sergi boyunca yeni Grande Panda’nın da gösterdiği gibi, geçmişinin ve köklerinin önemini gözünü gelecekten ayırmadan vurguluyor. Casa FIAT’ta FIAT’ın hikayesi bitmiyor.