Finansal Dönüşümün Zirvesi: Yapay Zeka, Dijital Deneyim ve Sürdürülebilir Gelecek
Dünya analitik lideri SAS tarafından düzenlenen 2024 Bankacılık Zirvesi, İstanbul’da Çırağan Palace Kempinski’de gerçekleşti. Etkinlikte yapay zeka, dijital deneyim ve sürdürülebilirlik gibi kritik konular ele alınırken suistimal ile mücadelede yapay zeka teknolojilerinin önemine odaklanıldı. Finansal dönüşüm ve risk yönetimi gibi stratejik unsurlara da vurgu yapılan etkinlikte katılımcılar, sektördeki son gelişmeleri ve uzmanların geleceğe ilişkin görüşlerini dinleme fırsatı buldu.
Dünya analitik lideri SAS tarafından düzenlenen 2024 Bankacılık Zirvesi, “Finansal Dönüşümün Zirvesi: Yapay Zeka, Dijital Deneyim ve Sürdürülebilir Gelecek” konseptiyle Çırağan Palace Kempinski’de gerçekleşti. SAS Banking Summit 2024 etkinliğinde, finans sektörünün önde gelen isimleri bir araya gelerek finansal dönüşüm çerçevesinde yapay zeka, dijital deneyim ve sürdürülebilir gelecek konularını ele alarak geleceğe ışık tutmayı hedefledi.
Çevik yapı, zengin veri ve nitelikli insan kaynağı ile geleceğe ilerlemek
Bankacılık sektörünün hızla değişen dinamiklerine ayak uydurabilmenin kilit unsurlarından biri olan stratejik adaptasyon ve dönüşüm, SAS Banking Summit 2024’te mercek altına alındı. Etkinlikte, finansal kurumların geleceğe güvenle bakabilmesi için çevik yapı, zengin veri ve nitelikli insan kaynağı gibi konuların önemi üzerinde duruldu.
SAS Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Rasim Eğri ve Metaverse Kahramanı & Blockchain Metaverse Akademi Kurucusu Devrim Danyal’ın açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlik, SAS Bankacılık Sektörü Vizyonu’nun paylaşılması ile devam etti.
SAS Türkiye ve Orta Asya Genel Müdürü Rasim Eğri, bu yıl gerçekleştirdikleri SAS Banking Summit 2024 etkinliğine ilişkin şunları belirtti: “SAS Banking Summit, finans sektörünün geleceğine ışık tuttuğumuz kritik bir platform oldu. Etkinlikte bu yıl yapay zeka, dijital deneyim ve sürdürülebilirlik gibi önemli konuları ele alırken, önde gelen sektör uzmanlarının katkılarıyla finansal dönüşüm ve risk yönetimi gibi stratejik unsurlara odaklandık. Finans sektörünün hızla değişen dinamiklerine uyum sağlama ve geleceğe güvenle bakabilme adına önemli görüş alışverişlerinde bulunuldu. SAS olarak, müşterilerimize veriyi zekaya dönüştürme gücü sunarak yenilikçi çözümlerle destek olmaya devam edeceğiz.”
Etkinlikte, finans sektörünün geleceğine yönelik önemli konuların ele alındığı çeşitli paneller ve sunumlar yer aldı. İlk olarak moderatörlüğünü Finansal Teknoloji Yazarı İskender Ada’nın yaptığı “Finansın Geleceğine Yolculuk” başlıklı panelde, finansın geleceği ve dönüşümü masaya yatırıldı.
Burgan Bank Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Darço Akkaranfil son zamanlarda bankacılık sektöründe önemli değişimler yaşandığına dikkat çekti. Akkaranfil şunları söyledi:
“Teknolojiye yapılan yatırımlar uzun zamandır devam ediyordu, ancak sektörde doğru problemlere odaklanma konusunda eksikliklerimiz vardı. Pandemi süreci, dijitalleşmeyi hızlandırarak bu alandaki eksiklikleri ön plana çıkardı. Onu izleyen dönemde de özellikle güven konusu, yaşamımızda daha belirgin bir hal aldı ve yapay zeka, üretkenliği artırma konusunda önemli bir araç haline geldi. Şu anda bankacılık sektöründe en ilginç değişimlerin yaşandığı heyecan verici bir dönemdeyiz. Müşteri beklentileri, onların bulunduğu noktaya hizmet etme beklentisine dönüşürken varlıkların korunması konusu da büyük önem taşıyor. Değişim, finans sektöründe hızla gerçekleşiyor ve güven ile regülasyon bu dönüşümün temel değerleri arasında yer alıyor. En hızlı adapte olan kurumlar, ayakta kalacak olanlar olacak. Bu değişimde yetkin iş gücü de kritik bir role sahip. ”
DenizBank Analitik, Veri ve Müşteri Değer Yönetimi Politikaları Grubu Genel Müdür Yardımcısı Okan Çetinkaya, bankaların birer teknoloji şirketine dönüştüğünün ve kişiselleştirme uygulamalarının, müşteri ile daha fazla temas noktası yarattığının altını çizerek şunları söyledi:
“Sektörde yaşanan teknolojik dönüşüm, mobil bankacılık kullanımının artması ve yapay zeka gibi faktörler veri analitiği yaklaşımlarıyla birleştiğinde, hiper kişiselleştirilmiş finansal deneyimlerin önü açılıyor. Analitik ve veri odaklı yaklaşımlar, müşteriyi 360 derece tanıyıp ona kişiselleştirilmiş hizmetler sunmanın yanında, bankacılığa da ciddi anlamda hız kazandırıyor. Yeri geliyor, analitik modeller ile belli problemler henüz yaşanmadan çözüme kavuşabiliyor. Gelecekte, AI destekli finansal asistanlar, müşterilerin finansal hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak, otomatik yatırım ve tasarruf planları önererek finansal refahlarını artıracak. Benzer şekilde çağrı merkezlerinde AI desteği, müşteri geçmişi ve davranışını analiz ederek, kişiye özel etkileşim yaratma imkanı oluşturacak. Bankaların da daha sezgisel, basit ve etkileşimli kullanıcı arayüzler tasarlayarak müşteri deneyimini iyileştirmesi ve özellikle dijital yerliler olarak bilinen genç nesiller için bankacılık hizmetlerini çekici hale getirmesi önemli”.
Panel sonrası Bankacılıkta Analitik İnovasyon Plaket Törenini düzenleyen SAS, iş birliği yaptığı 12 bankaya plaketlerini takdim etti.
Ardından, SAS uzmanlarının, sektörün önde gelen isimlerinin yer aldığı, müşteri başarı hikayelerinin anlatıldığı oturumlara geçiş yapıldı. Suistimali önleme başlıklarının ele alındığı oturumda 2024 trendleri değerlendirildikten sonra ACFE Türkiye Genel Sekreteri Dr. Murat Ayaz’ın moderatörlüğünde “Finans Sektöründe Fraud Risklerinin Yönetilmesi” başlıklı panel gerçekleşti. Akbank Fraud Risk Yönetimi Müdürü Salih Coşkun, PayFix Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Yönetim Kurulu Üyesi & BankPozitif Kredi ve Kalkınma Bankası Yönetim ve Denetim Komitesi Üyesi Dr. Erhan Yazgan ve Burgan Bank İç Sistemler Genel Müdür Yardımcısı Cihan Vural sektörün geleceğine ilişkin öngörülerini paylaştı. Panelde Türkiye’de fraud risklerinin yönetilmesi konusundaki sektördeki fraud trendleri ele alınarak; süreç, sistem, organizasyon ve insan kaynakları konusunda ne gibi gelişim alanları olabileceği konularına dair bilgiler aktarıldı.
Risk Yönetimi konusunda uzman sunumları ile birlikte SAS’ın iş ortağı olan LİNKTERA Bilgi Teknolojileri’nin katılımıyla gerçekleşen müşteri başarı hikayesi sunumunda, risk yönetiminde veri analitiği ve modelleme üzerine şirketin deneyimleri anlatıldı. “Kredi süreçlerinde veri ve yapa zeza odaklı dönüşüm: Şekerbank İş birliği” konulu panelde konuşan Şekerbank Pazarlama ve Risk Analitiği Birim Müdürü Uğur Birol Kanburoğlu, kredi yaşam döngüsünün her aşamasında analitik modellerin etkin şekilde kullanılmasının kritik öneme sahip olduğunu belirtti.
Kanburoğlu konuşmasında, Şekerbank’taki analitik dönüşüm yolculuğu ve iş birliğine değindi:
“Şekerbank’ta değişim programı merkezi analitik ekibinin kurulumuyla başladı. 2023 yılında da analitik yaşam döngüsünü tek bir platformda toplayarak ikinci analitik dönüşümümüzü gerçekleştirdik. Eş zamanlı olarak Linktera ile birlikte başvuru skor kartları projesiyle ilk sonuçları almaya başladık. Geldiğimiz noktada tüm projenin bitmesini beklemeden modeller tamamlandıkça canlıya alıp iş akışlarımızı sürekli güncelleyerek analitik modellerle süreçlerimizi otomatize ediyor ve müşteri yönetimini daha sistematik yaklaşımla ele alıyoruz.” dedi.
Son olarak, “Karma Zeka: Kurumsal Karar Alma Stratejilerinde Yeni Boyutlar” başlıklı sunumda kurumsal karar alma stratejilerindeki yenilikler ve başarı hikayeleri paylaşıldı. ON Dijital Bankacılık Pazarlama, Satış ve Analitik Bölüm Başkanı Şahin Gör, Sade Yazılım ve SAS ile yaptıkları projeye dair bilgiler paylaştı:
“Türkiye’deki dijitalleşme trendinin öncülerinden biri olan ON Dijital Bankacılık olarak, geleneksel bankacılık anlayışını değiştirmekte önemli bir rol oynuyoruz. Bankacılık sektöründe yaşanan dijitalleşme süreci, müşteri beklentilerinin değişmesine ve bu beklentilerin çoğunun online platformlar aracılığıyla karşılanmasına neden olduğunu gözlemliyoruz. Aralık ayında tespit edilen uzaktan müşteri edinimi verileri bizlere, şubede gerçekleşen edinimlerin ilk kez gerçek anlamda geçildiği gösteriyor. ON Dijital Bankacılık, SAS ve Sade Yazılım iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz projede müşteri verilerini analiz ederek, bu verilerden anlamlı bilgiler çıkarma sürecine odaklanıyoruz. Bu proje, müşteri kazanımını artırmanın yan ısıra müşteri sadakatini artırmayı hedefliyor ve bu sayede müşterilere daha kişisel bir deneyim sunmayı ve müşteriyle etkileşim sürecini hızlandırırken, doğru müşteriye doğru hizmeti sunmayı hedefliyoruz. Bu da müşteri memnuniyetini artırarak müşteri sadakatini sağlamlaştırmaya yönelik bir stratejimizdir. Aynı zamanda bu proje, ON Dijital Bankacılık’ın müşterilere daha iyi hizmet sunma ve rekabet avantajını artırma yolundaki kararlılığını gösteriyor” dedi.