Sosyal Medya

Donanım

Gaming Laptop Sahiplerine Müjde: Game Pass, Activision Blizzard Oyunlarıyla Genişliyor

Oyun dünyası, son yıllarda teknolojik ilerlemeler ve artan rekabetle birlikte hızla evrim geçiriyor ve genişliyor.


Gaming Laptop Sahiplerine Müjde: Game Pass, Activision Blizzard Oyunlarıyla Genişliyor

Oyun dünyası, son yıllarda teknolojik ilerlemeler ve artan rekabetle birlikte hızla evrim geçiriyor ve genişliyor. Güncel nesil konsollar, gelişmiş oyun motorları, ileri düzey grafikler ve çevrim içi oyun platformları, sektördeki rekabeti daha da kızıştırıyor. Bu rekabet ortamında Microsoft, Satya Nadella ve Phil Spencer’ın liderliğinde, Xbox markası ve Game Pass ile önemli adımlar atarak oyun endüstrisindeki konumunu güçlendirmeye odaklanıyor. Nadella’nın vizyoner bakış açısı ve Spencer’ın oyun sektöründeki derin tecrübesi, Microsoft’un bu dinamik pazarda yenilikçi bir lider olarak öne çıkmasını sağlıyor. Gaming laptop sahiplerinin aboneliklerini sürdürdükleri Game Pass, katalog içeriğini her geçen gün daha da genişletiyor. Bunun son ayağı ise türlü engellemelere karşın başarılı şekilde sonuçlanan Activison Blizzard satın alımı oluyor. Peki, Microsoft şimdiye kadar hangi stüdyoları bünyesine kattı ve Activison Blizzard satın alımı ne anlama geliyor? Gelin, bu gelişmeleri değerlendirelim.

Xbox ve Game Pass’in Yükselişi: Microsoft’un Stratejik Satın Alımları

Son yıllarda gerçekleştirdiği önemli atılımlarla oyun dünyasının devleri arasında dolaşan bir Titan’a dönüşen Microsoft, her yeni stüdyo alım haberiyle oyuncu laptop sahibi oyuncuların kalp atış hızlarını değiştiriyor. Bunun nedeni çok açık; çünkü Microsoft, çatısı altına giren tüm stüdyoların oyunlarını, Game Pass üzerinden abonelerine sunuyor. Satranç tahtasına dönüşen oyun endüstrisinde, Microsoft’un her bir stüdyo satın alımı, rakiplerini şaşırtan ve oyunun akışını değiştiren ustaca bir vezir hamlesine benziyor. Satya Nadella ve Phil Spencer’ın bu stratejik adımları, Microsoft’u satrançta mat pozisyonuna bir adım daha yaklaştırıyor. Microsoft’un Xbox Game Studios çatısı altında topladığı stüdyolar şöyle:

Mojang Studios (2014): Dünya çapında fenomen hâline gelen ve çeşitli platformlarda milyonlarca oyuncuya ulaşan Minecraft’ın yaratıcısı Mojang, Microsoft’un ilk önemli satın alım hamlesi oldu.
Ninja Theory (2018): Geçmişinde Heavenly Sword, Enslaved: Odyssey to the West gibi önemli oyunlar olsa da yıldızı, Hellblade: Senua’s Sacrifice ile parlayan Ninja Theory, Microsoft’un elini güçlendiren ekipler arasına katıldı.
Playground Games (2018): Açık dünya yarış oyunları konusunda öncü bir stüdyo olan ve Forza Horizon serisiyle tanınan Playground Games, satın alım sonrasında Fable’ın reboot oyunu üzerinde çalışmaya da başladı.
Undead Labs (2018): Zombi temalı hayatta kalma oyunu State of Decay ile oyuncuların takdirini kazanan Undead Labs, Xbox Game Studios’a dâhil edilerek Microsoft’a güç kattı.
Compulsion Games (2018): Xbox 360’ın çıkış oyunlarından Contrast ve çıktığı dönem çok ses getiren We Happy Few oyunlarıyla dikkat çeken Compulsion Games, 2018’de Microsoft’un kanatları altına girdi.
Obsidian Entertainment (2018): Gaming laptop sahibi oyun tutkunlarının yakından bildiği; Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Fallout: New Vegas ve Pillars of Eternity gibi önemli nice yapımda imzası bulunan Obsidian, Xbox Game Studios’un yaratıcı beyni olarak kadroya alındı.
inXile Entertainment (2018): Oyun sektörünün duayenlerinden Brian Fargo’nun başında bulunduğu inXile da The Bard’s Tale ve Wasteland 2 gibi rol yapma türünün müdavimlerini sevindirecek işlerinden hareketle Xbox Game Studios’a katıldı.
Double Fine Productions (2019): Psychonauts ve Broken Age gibi önemli oyunların arkasındaki bir başka duayen isim Tim Schafer liderliğindeki Double Fine, satın alım sürecinin bir sonraki ayağı oldu.
Bethesda Softworks / ZeniMax Media (2021): Microsoft’un o zamana kadarki en önemli satın alımı, şüphesiz Bethesda Softworks / ZeniMax Media alımı oldu. Kendi içinde Arkane Studios (Dishonored, Prey), id Software (Doom, Quake, Rage), MachineGames (Wolfenstein) ve Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire: Tokyo) gibi stüdyoları bulunduran dijital medya devi, Xbox Game Studios’a büyük güç kazandırdı.

Microsoft tarafından satın alınan oyun stüdyolarının ve medya devlerinin kataloglarındaki oyunlar, çok geçmeden Game Pass’e eklendi ve gaming laptop sahipleri tarafından abonelikleri kapsamında ücretsiz şekilde oynanabildi, hâlâ oynanabiliyor. Hatta Microsoft, bünyesindeki oyunlara verdiği değeri göstermek istercesine, bugün, yeni nesil işletim sistemleri ve donanımlarıyla iyi geçinmeyen klasikleri, remaster ettiriyor. Örneğin ilk Quake (1996), artık çok daha modern grafiklere ve oynanışa sahip; keza Quake II (1997) de ray tracing/ışın izleme gibi görsel yeniliklerin yanı sıra düşman yapay zekâsı yenilemeleriyle oyuncuların karşısına çıkıyor.

Activision Blizzard’ın Devrim Yaratan Katılımı, Game Pass’in Zirveye Yolculuğu

Microsoft’un oyun dünyasındaki etkisini derinleştiren en büyük hamlelerinden biri, hiç kuşkusuz Activision Blizzard’ın, 68,7 milyar dolara satın alınması oldu. Bu devrim niteliğindeki adım, Xbox Game Pass’in zirveye yolculuğunda kritik bir dönemeç olarak görülüyor zira Activision Blizzard; Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch, Diablo ve StarCraft gibi endüstriyi şekillendiren oyun serileriyle tanınıyor. Bu satın alım, Microsoft’un, Game Pass abonelerine sunduğu değeri katbekat artırıyor. Microsoft’un son stratejik hamlesi, oyun endüstrisindeki rekabet dinamiklerini de değiştiriyor. Rakip platformlar ve yayıncılar, Microsoft’un bu adımına karşılık verebilmek için yeni stratejiler geliştirmek zorunda kalıyor. Bu durum, oyun endüstrisinin geleceği için heyecan verici bir dönemi de müjdeliyor. Özellikle oyunseverler açısından bakıldığında, bu rekabetin sonucunda daha kaliteli oyunların ve daha erişilebilir abonelik servislerinin ortaya çıkma ihtimali artıyor.

Activision Blizzard’ın katılımı, gaming laptop sahiplerinin oyun deneyimlerini de yeni bir boyuta taşıyor. Bu oyunlar, yüksek performans gerektiren yapımlar olduğundan, güçlü donanımlara sahip bilgisayarlar ilgili serilerin keyfini çıkarmak için ideal hâle geliyor. Monster Notebook imzası taşıyan; Abra, Tulpar ve Semruk ailesindeki oyun bilgisayarları, AAA (yüksek prodüksiyonlu) oyunları sorunsuz bir şekilde çalıştırabilme kapasitesiyle geliyor. Game Pass abonesi olan gaming laptop sahipleri, herhangi bir ek maliyet olmaksızın en yeni ve en popüler oyunları, en yüksek ayarlarda oynama şansına erişiyor.

Microsoft’un, oyun endüstrisindeki uzun vadeli vizyonunun bir göstergesi olan Activision Blizzard satın alımı tüm dünyadaki oyuncular için pahalı olduğu kabul edilen oyunları, herkes için daha erişilebilir kılıyor. Ancak onaylanan satın alımın hemen ardından Activision Blizzard tarafından yayımlanan oyunların, kısa sürede Game Pass’e gelmesi mümkün görünmüyor. Microsoft Gaming’in başındaki isim Phil Spencer, Activision Blizzard oyunlarının, 2024’ten önce Game Pass kütüphanesine eklenemeyeceğini vurguluyor. Bu noktada, oyunların teknik altyapılarının sisteme uyarlanacağı ve bazı revizyonlardan geçebileceği düşünülüyor. Zira ilk Call of Duty oyunu gibi 2000’lerin başlarında çıkan yapımların, bugünün yüksek çözünürlüklerini desteklemediği biliniyor.

Monster Notebook’un güçlü oyun laptop modelleri, bu yeni dönemde oyunculara eşlik edecek en önemli ve “canavar” gibi araçlardan biri olmaya devam ediyor. Intel tarafından geliştirilen yüksek performanslı işlemciler, NVIDIA GeForce RTX 30/40 serisi ekran kartları, geniş kapasiteli ve hızlı RAM’ler, SSD’ler, Game Pass’in genişleyen kütüphanesindeki her oyunu en iyi şekilde tecrübe edebilmeniz için gereken her şeyi sunuyor. Eğer siz de oyun dünyasındaki önemli yapımları, Monster Notebook ayrıcalıklarıyla deneyimlemeyi düşünüyorsanız; Abra, Tulpar ve Semruk ailesindeki canavar gibi laptop modellerindendilediğinizi satın alabilirsiniz.