GCA’dan Cam ambalaj sektörüne yenilik katan dijital dönüşüm
GCA, dijital sevkiyat randevu sistemiyle bir yeniliğe imza atıyor
Teknolojinin gücünden yararlanmak adına dijitalleşmeyi odağına alan Türkiye’nin öncü cam ambalaj üreticisi GCA, kendi sektöründe küresel çapta bir yenilik olan dijital sevkiyat randevu sistemini hayata geçirdi. GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, birçok avantajı beraberinde getiren online sistem sayesinde iş ortaklarının sevkiyat aşamalarını kendilerinin kontrol edebileceğinin altını çizdi.
2015 yılından bu yana katma değerli ürünleriyle cam ambalaj sektöründe fark yaratan GCA, odağına aldığı dijitalleşme çalışmalarıyla iş ortaklarına yeni ayrıcalıklar sunmaya devam ediyor. Dijitalleşme adımlarını sadece üretim aşamalarında değil, müşteri yönetim ilişkilerinde de kullanmaya ağırlık veren GCA, iş ortaklarının siparişlerin yola çıkış zamanı üzerinde kontrol sağlayabilmeleri için tasarladığı sevkiyat randevu yazılım sistemini hayata geçirdi. Yeni sistem, GCA’nın iş ortaklarına planlama esnekliği kazandırıp, ürün kaybını minimuma indirmelerini sağlarken, cam ambalajların lojistiğini gerçekleştiren araç sürücülerinin de zamanlarını daha verimli kullanmasına olanak tanıyor.
“Dijital sevkiyat randevu sistemimiz dünyada bir yenilik”
Cam ambalaj sektöründe dünyada bir yenilik olan dijital sistem sayesinde müşteriler, hem tedarikçi hem de sevkiyat raporlarını karşılaştırabilecek. Web siteleri üzerinden faaliyete geçirdikleri yeni sistem sayesinde iş ortaklarına daha iyi bir sevkiyat planlama süreci fırsatı sunduklarını söyleyen GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, “Günümüzün rekabetçi iş dünyasında, işletmelerce verimliliği artırmak ve daha yüksek bir iş ortağı memnuniyeti sağlamak için sürekli olarak yeni teknolojilerin keşfedilmesi gerekiyor. Bu bağlamda GCA olarak hayata geçirdiğimiz yeni dijital sevkiyat randevu sistemiyle, sevkiyat sürecini daha akıllı, daha hızlı ve daha verimli hale getirmeyi amaçlıyoruz. Küresel çapta bir yenilik olan bu sistem sayesinde iş ortaklarımız, sevkiyat sürecinde karşılaşabilecekleri sorunların sayısını azaltacak, lojistiği sağlayacak firma ile randevu oluşturarak teslimat zamanlarını kendileri belirleyebilecek” dedi.
“Dijital çözümler müşteri memnuniyetini artırmak için önemli bir araç”
Sadece ürün üretim ve teknoloji geliştirme aşamasında değil, müşteri memnuniyeti alanında da dijital çözümlere öncelik verdiklerini vurgulayan Dr. Abdullah Gayret, “Teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte, iş ortaklarımızın beklentileri de değişiyor. Artık iş ortaklarımız, ürün veya hizmet satın alırken sadece kaliteli bir ürün veya hizmet değil, aynı zamanda iyi bir müşteri deneyimi de bekliyorlar. Bu noktada dijital çözümler, müşteri memnuniyetini artırmak için önemli bir araç haline geldi. Biz de GCA olarak, iş ortaklarımıza kattığımız değeri arttırmak için dijitalleşmeden yararlanıyoruz. Kurulduğumuz yıldan bu yana işimizi dünya lideri müşteri
ilişkileri yönetim sistemlerini kullanarak yönetiyoruz. Cam ambalaj, teknoloji konusunda şanslı sektörlerden biri. Cam ambalaj sektörünün otomasyon ve makine bazlı bir üretim yapısı var. Dolayısıyla, dijital dönüşüme çok uygun. Ana üretim prosesleri, hammadde hazırlama ve cam ergitme süreçleri komple otomasyon sistemiyle yönetiliyor” ifadelerini kullandı.
“Yüzde 100 müşteri memnuniyeti için dijital çözümler üretiyoruz”
Ürün şekillendirmenin de mekanik ve elektronik olarak üst düzey otomasyonla yönetilen bir proses adımı olduğuna değinen Gayret, “Ürün şekillendirmenin hemen arkasında kalite kontrol, paketleme ve paletleme prosesleri yer alıyor. Bu kısımlar da tamamen kameralı, görsel görüntü işleme teknolojisiyle çalışan bir otomasyon ve kontrol sistemine sahip. Dolayısıyla bu ana proseslerin birbirleriyle haberleşmesi, yapay zekâ teknolojileriyle güçlendirilmesi ve daha otonom üretim sistemleri haline getirilmesi, diğer sektörlere göre çok daha kolay olacaktır. Cam ambalajda diğer üretim sektörlerine göre daha hızlı bir gelişim olacağını düşünüyorum. Şu an cam ambalaj sektörüne teknoloji üreten firmalar da bizler de bu konuda ciddi Ar-Ge projeleri yürütüyoruz. Sahip olduğumuz ileri otomasyon bazlı teknolojilerin akıllı teknolojilere dönüşümü için ciddi çalışmalar yapıyoruz. Bu da cam ambalaj sektörünün gelecekte de önünü açacaktır. Sektörün sürdürülebilirliği de bu şekilde artırılacaktır. 2023 bizim için dijital dönüşümü işimizin merkezine aldığımız çok özel bir yıl. Yapay zêka algoritmaları ile desteklenmiş görüntü işleme sistemlerini ve üst düzey otomasyon yazılımlarını bir araya getirdiğimiz akıllı üretim teknolojilerini kendi bünyemizde geliştirerek hayata geçiriyoruz. Yine bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz sevkiyat randevu yazılım sistemimizle iş ortaklarımızın deneyim memnuniyetini artırarak yüzde 100 müşteri memnuniyeti hedefimize ulaşmayı amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
“Dijitalleşmeyi uçtan uca kucaklıyoruz”
Üretim proseslerinde tam otomatik makineler kullanarak, üretim süreçlerinin otomatize edilmesinde de dijital bir dönüşüm gerçekleştirdiklerini kaydeden Abdullah Gayret, şunları söyledi:
“GCA olarak, üretim sahasında dijital olarak anlık topladığımız verileri süreçlerimizi iyileştirmek ve iş ortaklarımıza daha iyi hizmet verebilmek adına sürekli olarak analize tabi tutuyoruz. Dijital dönüşümü üretimin ilk adımından, ürünlerimiz teslim edilene kadar iş ortaklarımıza daha fazla değer katabilmek adına uçtan uca kucaklıyor; artan ivmede süreçlerimize entegre ediyoruz.”