Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Gemius, 2022 Dijital Medya Sektör Verileri’ni açıkladı!

Gemius, her yıl olduğu gibi 2022’de de endüstrileri mercek altına altı ve dikkat çeken verileri bir araya getirdi. İşte Dijital Medya Sektörü’nün 2022 karnesi…

Gemius, 2022 Dijital Medya Sektör Verileri’ni açıkladı!

Gemius, her yıl olduğu gibi 2022’de de endüstrileri mercek altına altı ve dikkat çeken verileri bir araya getirdi. İşte Dijital Medya Sektörü’nün 2022 karnesi…

 

Ocak-Aralık 2022 dönemi SOV’a göre (Share of Voice) en yüksek hacimli ilk 9 sektörün gösterimlerin %90’ını tükettiğini görüyoruz. En fazla gösterim satın alan sektör Perakende olurken, Medya ve Eğlence de ilk üçte karşımıza çıkıyor.

Pandeminin sona ermesiyle birlikte 2022’de sektörlerin GRP’ye göre ağırlıklarında kayda değer farklılıklar görüldü. Sıralamaya bakıldığında perakende sektörünün gerilediği fark edilirken, Disney Plus ve Amazon Prime’ın Türkiye’de izleyicileriyle buluşmasıyla medya endüstrisi nin öne çıktığı dikkat çekti.

Gemius Adreal, 2022 boyunca ulaşılan kişi sayısına göre en büyük reklamveren endüstrileri belirledi. Endüstriler arası erişim rakamlarının birbirine oldukça yakın olduğu dikkat çekerken, medya endüstrisi 59.46M erişime ulaşarak ilk sırada yer aldı. Perakende ve teknoloji sektörleri de medyanın hemen ardında yer aldı.

Gemius, 2022 yılının kategori bazında trafik sıralamasını yaptı. 58 milyonu bulan ziyaretçi sayısıyla sosyal ağlar ilk sırada yer alırken, arama motorları da sosyal ağlarda oldukça yakın bir performans gösterdi. e-Ticaret ve haber kategorileri de 54M ziyaretçiye ulaşarak üçüncülüğü paylaştı.

 

Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.

#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget