Gerçek Zamanlı Pazarlama İle Maliyetsiz Reklam Mümkün Mü?
Dijital kanalların çeşitliliği işletmeler için avantaj gibi gözükse de aslında bu durum markaları daha fazla mecrada rekabet etmeye ve daha çok reklam vermeye zorluyor. Bu da tanıtım ve tutundurma maliyetlerinin artması anlamına geliyor. Peki maliyetsiz reklam mümkün mü? Bu sorunun cevabı gerçek zamanlı pazarlama kavramında gizli!
Günümüzde işletmelerin reklam, iletişim ve pazarlama faaliyetleri için yer almak zorunda oldukları sosyal medya, aynı zamanda rekabeti artıran ve maliyetleri yükselten bir unsur. Facebook, Linkedin, Twitter, YouTube ile başlayan ve yeni nesil sosyal mecralarla her geçen gün daha önemli hale gelen sosyal medyada tutunmak isteyen markalar, bu amaçla reklam bütçelerini her geçen gün artırıyor. Bazı markalar ise gerçek zamanlı pazarlama gibi stratejik hamlelerle tanıtım maliyetlerini büyük oranda minimize etmeyi başarıyorlar.
Gerçek Zamanlı Pazarlama İle Maliyetsiz Reklam
Kurumsallaşma, markalaşma ve dijitalleşme ana temalı podcast serisi Hani Kurumsaldık’ın 27. bölümünde dijital markalaşmanın önemli bir unsuru olan “Gerçek Zamanlı Pazarlama” konuşuldu.
Hani Kurumsaldık’ı hazırlayıp sunan Branding Türkiye CEO’su Mürsel Ferhat Sağlam, kavrama dair bilgi paylaşımında bulunarak konuyla ilgili şunları söyledi;
“Gerçek zamanlı pazarlamada üç temel kriter vardır. Bunlar; anı yakalamak, hız ve kreatifliktir. Bunun yanında, gerçek zamanlı pazarlama (real time marketing); marka iletişimi için bulunmaz bir fırsattır. En güzel tarafı sıfır maliyetle uygulanabilmesidir. Daha güzel tarafıysa maksimum dönüşüm sağlamasıdır.”
Kavramlarla Problemimiz Var
Özellikle yeni tip Koronavirüs (Kovid-19) pandemisi sürecinde tüm dünya evlere kapanırken, markalar ise tüketiciye ulaşmak için yeni stratejiler uygulamak zorunda kaldı. Ağırlıklı olarak dijital mecraların kullanıldığı bu süreçte reklam, iletişim ve pazarlama faaliyetleri için milyonluk bütçeler ayıran markalarla rekabet etmek isteyen işletmelerin imdadına ise stratejik pazarlama unsurları yetişti. Bunlardan biri de dijital markalaşmanın önemli bir faktörü olan gerçek zamanlı pazarlamaydı.
Konuyla ilgili bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunan Mürsel Ferhat Sağlam, kavramsal farkındalığa vurgu yaparak;
“Kavramlar 2000’lerde bir kırılma yaşadı. Çünkü dijital diye bir şey hayatımıza girdi.” ifadelerini kullandı. Açıklamasının devamında “Gerçek zamanlı pazarlama ile gerçek zamanlı iletişim aynı şey değildir.” diyen Sağlam buna ek olarak “Türkiye’de kavramları doğru anlamak ve ifade etmekle ilgili problemimiz var” tespitinde bulundu.
Podcast boyunca “Gerçek Zamanlı Pazarlama Nedir?”, “Gerçek Zamanlı Pazarlama Niye Önemlidir?”, “Gerçek Zamanlı Pazarlama Nasıl Yapılır?”, “Gerçek Zamanlı Pazarlama Hangi Unsurlara Sahiptir?”, “Gerçek Zamanlı İletişim Nedir?”, “Gerçek Zamanlı İçerik Nedir?”, “Dijital İletişimin Real Time Marketing İle Bağlantısı Nedir?” başta olmak üzere gerçek zamanlı pazarlama (real time marketing) ile ilgili merak edilen tüm detaylar konuşuldu.
Hani Kurumsaldık içeriklerine, video ve müzik odaklı tüm mecralardan ücretsiz erişebilirsiniz.