Metaverse sahte değil sanal bir dünya
Gerçekliği Metaverse evrenine yansıtan şirketler kazanacak
Fiziksel dünya ile dijital dünyanın sınırlarının kalktığı bir evren olarak nitelendirilen Metaverse, tüm dünyada hızla büyürken TALCON CEO’su Burak Ustaoğlu, bu büyümenin Türkiye’de yavaş ilerlediğini ve altı dolu projelerle gerçekliği metaverse evrenine yansıtan şirketlerin kazanacağını açıkladı.
Blokzincir geliştirme, mobil uygulama ve kapsamlı web siteleri, artırılmış-sanal gerçeklik üzerine uzmanlaşmış TALCON şirketinin CEO’su Burak Ustaoğlu, metaverse evreninin sahte değil sanal bir dünya olduğunu belirterek,
“Gerçekleri yansıtan projelerin yapılması, altı dolu çalışmaların hazırlanması şirketlere büyük kazançlar sağlayabilir. Dijital dünyada çok fazla bilgi kirliliği mevcut. Türkiye’de Metaverse denilince akla sadece arsa almak geliyor. Ya da firmalar Metaverse’de yer almanın birkaç showroom açmaktan ibaret olduğu sanıyor. Herkesin kendi bildiği doğrular var. Ancak Metaverse hakkında maalesef çok şey bilinmiyor. Gerçek anlamda bilsek o kadar çok yararı var ki. Şu anda Avrupa ve Amerika’da reel sektör anlamında hem tanıtımda hem de üretimde kullanılan imkanlara sahip. Ama Türkiye’de bunu kullanmakta zorlanıyoruz. Yönlendirme konusunda da birçok eksiklikler ve bilgi kirliliği var.” dedi.
Reel anlamda bu işi yapan, altını doldurabilen firma sayısının çok az olduğunu da vurgulayan Ustaoğlu,
“Metaverse gibi bir alan var ve çok hızlı büyüyor. Bir şekilde burada yer alma bilinci ufak ufak olsa da başladı ama olay sadece bulunmak değil, bir şey yapabilmek önemli. Reel bir faaliyet gösterip, altı dolu projeler yapılabilirse çok büyük avantajlar var ancak bu konuda karmaşalar yaşanıyor. “Farklı ne yapabilirim” diyen şirketler bu farkındalığı sağlarsa büyük adımlar atabilir. Örneğin, şirketler birebir bir satış simülasyon yapabilir, fabrikasının üretim bölümünün tamamını VR gözlükle gezilebilir hale getirebilir, hatta sanal ortama geçirebilir. Ayrıca şu an TALCON olarak yaptığımız multiplayer sistemle tıpkı zoom toplantısında konuşuyor gibi avatarlarıyla konuşabilir ve üretim tesisini gezdirebilirsiniz. Bu durum hem dijital PR sağlıyor, hem de otel, yol vs gibi masrafları da ortadan kaldırıyor. Üstelik doğru bilgiyi sunmuş oluyorsunuz. TALCON olarak gelişen teknolojilerle markalarına ve ürünlerine değer katmak isteyen işletmelere 360 derece mühendislik çözümleri sunarken, Metaverse üzerine çalışmalar da yapıyoruz. Türkiye’de Metaverse’in bütün yapı taşlarında projeler üretmeye ve yenilik getirmeye çalışarak, Web3.0, blokzincir ve sanal gerçeklik üzerinde mevcut teknolojilerin sınırlarını zorlayan projeler üretiyoruz.” şeklinde konuştu.
Metaverse’te atılacak adımların doğru ve şeffaf olmasının önemine de değinen Ustaoğlu,
“Bu adımları yüzde yüz doğru olarak atmalı. Sanal dünya bu anlamda tehlikeli bir alan. Şirketlerin saydam ve şeffaf olarak bu sürece girmeleri ve güven kaybının yaşanmaması adına objektif kalmaları çok önemli. Yurt dışında Metaverse evreni için çok önemli projeler hazırlanıyor. Amaç insanların hayatını kolaylaştırmak. Onlarca aktiviteyi bir VR gözlükle yapmak mümkün kılınıyor. Ancak Metaverse evreni bundan ibaret değil. Türkiye olarak bu alanda büyüyemiyoruz ve kendimizi geliştiremiyoruz. Biz, hızlı adapte olan bir toplumuz ama Metaverse evreni hakkında bilgi kısıtlılığı Türkiye’yi geride bıraktı. Firmaların altı dolu projeler üretmesi Türkiye’nin hızlı yol almasını da sağlayacak. Metaverse sürekli değişen ve gelişen bir alan. Bu değişim gerçekleşiyorken de iki ayrı taraf oluşuyor. Birincisi bütün değişimleri izleyen ve onlara ayak uydurmak zorunda olanlar. İkincisi ise bütün değişimlerin içinde olan hatta değişime yön verenler. Biz TALCON olarak ikinci tarafı seçtiğimiz için Metaverse ve Web3.0 ile alakalı projeler geliştiriyor ve geliştirmek isteyenlere destek oluyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı.