Goodyear Racing WEC’te sürdürülebilirliği ileriye taşımaya devam ediyor
FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (World Endurance Championship) Katar’daki ilk turunda, Goodyear’ın özel lastik tedarikçisi olduğu LMGT3 kategorisinin şampiyonaya gelişi kutlandı. Goodyear hem yeni LMGT3 lastiği ve hem de kategoriye olan desteğindeki lojistik bileşenlerinde yaptığı iyileştirmelerle, WEC ve FIA’nın bu sporu daha temiz ve çevreye karşı daha sorumlu hale getirmeye yönelik sürdürülebilirlik hedeflerine destek veriyor.
Goodyear’ın, tüm LMGT3 lastiklerini ürettiği Almanya’daki Hanau tesisi, Uluslararası Sürdürülebilirlik ve Karbon Sertifikasyonu (ISCC) PLUS sertifikasına ve ileri teknolojilere sahip. ISCC PLUS sertifikası, Goodyear Racing’in iki önemli sürdürülebilirlik hedefi olan döngüsellik ve izlenebilirliği geliştirme konusundaki kararlılığını gösteriyor. Goodyear yarış lastiklerinde bio-bazlı ve geri dönüştürülmüş malzemeler kullanıyor.
Her LMGT3 lastiği de yüzde 33 oranında sürdürülebilir malzeme içeriyor. Yeni lastik spesifikasyonu, şu anda GT yarışlarında kullanılan en yüksek sürdürülebilir malzeme oranlarından birini temsil ediyor. Sürdürülebilir malzemeler arasında doğal reçineler, karbon siyahı, polimerler ve geri dönüştürülmüş çelik yer alıyor. Buna ek olarak, ıslak lastikler pirinç kabuğu külü silika içeriyor.
Goodyear’ın 2020 yılında dünya şampiyonası düzeyinde dayanıklılık yarışlarına geri dönmesinden bu yana hedeflerinden biri, dayanıklılık yarışları programının karbon ayak izini azaltmak. Marka bunu şu şekilde başarıyor:
Her yarışta sadece bir kuru bileşiğin kullanıma sunulması
2022 yılında Goodyear, sadece tek bir hamur bileşeni kullanımına geçti ve üretilen lastik sayısını önemli ölçüde azalttı. Şampiyonalar için genellikle takımlara strateji seçeneği sunmak için fazladan üretim yapmak zorunda kalırken, yapıyı basitleştirmek daha doğru tahminler yapmayı sağlıyor. Bu küçük değişiklik tek başına sezon boyunca üretilen lastik sayısında yüzde 33’lük bir azalmaya neden oldu.
Lastik ısıtıcılarını kullanmıyor
WEC 2023 yılında lastik ısıtıcılarının kullanımına izin verilmeyen ilk FIA Dünya Şampiyonası oldu. Lastik üreticileri için bu, sürdürülebilirliği çeşitli şekillerde geliştirmeye yardımcı oluyor. İlk olarak, her yarışa gönderilen ekipman miktarını azaltıyor ve lojistiği basitleştiriyor. İkinci olarak, lastiklerle ilişkili pist kenarı enerji tüketimini önemli ölçüde azaltıyor. Goodyear, takımların lastik ısıtıcının kullanılmamasını telafi etmek için hızlı ısınmaya olanak tanıyan lastik özelliğini 2022 yılında geliştirdi.
Daha dayanıklı lastikler
Her zaman aynı kaynaklarla daha ileriye gitmek üzerine konumlanan dayanıklılık yarışlarının bu felsefesi, Goodyear’ın LMGT3 lastik serisinde de yer alıyor. Bu yıl Le Mans’da tek bir lastik seti ile beş tur atmak mümkün; bu da Formula 1 Grand Prix’sindeki mesafenin üç katına eşdeğer.
Karbon emisyonlarını azaltmak için akıllı lojistik
2024 yılında Goodyear Racing’in stok ve ekipmanları deniz taşımacılığı ile taşınıyor. Böylece sahne arkasındaki lojistik operasyon daha sürdürülebilir hale geliyor. Uzun mesafeli uçuşlar, bir milde ton başına deniz taşımacılığından 47 kat daha fazla sera gazı yayıyor.
Uzun ömürlü lastikler
Motor sporları programında karbon ayak izini azaltmaya kararlı olduklarını söyleyen Goodyear Racing Dayanıklılık Programı Müdürü Mike McGregor, “İster toplamda daha az lastik taşımak olsun, ister lastiklerimizdeki sürdürülebilir malzeme miktarını artırmak için en son teknolojiyi kullanmak olsun, bunların hepsi motor sporlarında standardın belirlenmesine katkıda bulunuyor.” şeklinde bilgi veriyor.
McGregor şöyle devam ediyor: “Goodyear’ın yarış faaliyetleri de yol lastiklerinin geleceği hakkında doğrudan bilgi veriyor. Yarış ve yol geliştirme ekiplerimiz arasındaki işbirliği, uluslararası motor sporlarına olan bağlılığımızı bir kez daha teyit ediyor ve lastiklerimizde sağladığımız sürekli ilerleme, dünyanın dört bir yanındaki sürücülerin beğenisini kazanıyor.”