Sosyal Medya

Otomobil

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak araç güvenlik sistemlerinde önemli bir ilerlemeyi duyurdu. Lastik zekası (bilgi toplama) teknolojisinin, bir aracın otomatik acil frenleme (AEB) sistemine entegrasyonu, özellikle zorlu yol koşullarında kazaları önleme potansiyelini gösterdi.

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

 

Goodyear ve TNO, olumsuz hava şartlarında yaşanabilecek kazaların önüne geçmek için geliştirdikleri Araç Entegrasyonunu tanıttı.

 

Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak araç güvenlik sistemlerinde önemli bir ilerlemeyi duyurdu. Lastik zekası (bilgi toplama) teknolojisinin, bir aracın otomatik acil frenleme (AEB) sistemine entegrasyonu, özellikle zorlu yol koşullarında kazaları önleme potansiyelini gösterdi.

Goodyear ve TNO’nun lastik zekasını ABS fren sistemiyle entegre ettiği başarılı çalışmaları üzerine inşa edilen AEB sistemi, otomotiv güvenlik sistemlerinin geliştirilmesinde lastik verilerinin rolünü bir kez daha vurguluyor.

 

Olası bir çarpışma öncesinde otomatik olarak fren uygulayarak çarpışmanın önlenmesine veya şiddetinin azaltılmasına yardımcı olmak üzere tasarlanan AEB sistemi, otomotiv endüstrisinde önemli bir odak noktası haline geldi. Mevcut sistemler genellikle kuru asfalt gibi yüksek sürtünmeli yüzeyler için ayarlanmış olsa da şirketin lastik zekası çözümleri paketi olan Goodyear SightLine’ın entegre edilmesi, AEB sisteminin ıslak yollar veya buzlu zeminler gibi düşük sürtünmeli yüzeyler de dahil olmak üzere daha geniş bir sürüş ortamı yelpazesinde etkili bir şekilde çalışmasına yardımcı olabiliyor. Lastik ve yol arasındaki temas alanı üzerinden alınan bilgiler, AEB sistemine gerçek lastik ve yol koşulları hakkında daha derinlemesine iletilerek daha akıllı ve kesin kararlar alınmasını sağlıyor.

 

Goodyear’ın inovasyona olan bağlılığının temel taşının güvenlik olduğunu söyleyen Goodyear Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı Chris Helsel, “AEB sistemlerine lastik ve yol koşulları hakkında kritik girdiler sağlayarak, OEM’lerin ve müşterilerinin güvenlikte bir sıçrama yapmalarına yardımcı oluyoruz. Bu geliştirme, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin 2029 yılında binek araçlarda AEB sistemleri için getirdiği zorunluluğun çok ötesinde. Ayrıca, AEB sistemleri otomatik sürüşte kritik bir rol oynayacak ve her zaman kapsamlı bir güvenlik çözümü sağlamaya yardımcı olacak” dedi.

Son ıslak yol testleri, Goodyear SightLine teknolojisini içeren gelişmiş bir AEB sisteminin, frenlemeyi daha erken devreye alarak 80 km/s’e (50 mph) kadar hızlarda çarpışmaları önleme veya darbeleri azaltmaya yardımcı olma potansiyeline sahip olduğunu gösteriyor. Genel olarak, AEB’nin lastik ve yol durumu verilerine ilişkin SightLine bilgileriyle entegrasyonu, çeşitli senaryolarda sağlam performans sağlanmasına yardımcı oluyor.

 

Kendilerini araçların güvenliğini, verimliliğini ve sürdürülebilirliğini artırmaya yönelik çalışmalara adadığını söyleyen TNO Mobilite ve Yapılı Çevre Birimi Pazarlama Direktörü Martijn Stamm “Goodyear ile işbirliğimiz, kuru ve ıslak asfalt gibi daha fazla koşulda bir aracın fren mesafesini tahmin etmeyi ve kazaları azaltmak ve nihayetinde hayatları kurtarmak için AEB’yi zamanında tetiklemeyi amaçlıyor. Bu bilgi, daha yüksek otomasyon seviyelerinin güvenli bir şekilde uygulamaya konması için kilit bir unsurdur” şeklinde bilgi verdi.

 

Bu atılım, Goodyear ve ortaklarını yasal gereklilikleri karşılayan ve aşan gelişmiş güvenlik çözümleri sunma konusunda lider olarak konumlandırıyor. OEM’ler ve birinci seviye tedarikçiler 2029 AEB zorunluluğuna hazırlanırken, SightLine entegrasyonu daha güvenli ve akıllı araçlar üretme yarışında rekabet avantajı sağlayabilecek.