Google, Huawei ile olan Donanım, Yazılım ve Teknik İşbirliğini sona Erdirdi
Google Huawei işbirliği sona erdi.
Amerika ile Çin arasındaki ticaret savaşlarının son dakika gelişmesi; Google Huawei işbirliğini sona erdirme kararını açıkladı. Peki bundan önce satılan Huawei telefonların akıbeti ne olacak?
Google işbirliğini sadece açık kaynak ürünler alanında devam ettirecek.
Huawei telefonlarında Google Play, Youtube ve Gmail’e erişim sağlanabilecek! Ancak bundan sonra gelecek modellerde bu uygulamalar olmayacak.
ABD’nin Huawei ticari kara listeye almasıyla Google’dan sonra kendi cep telefonlarına Huawei’den bileşen sağlayan diğer Amerikan şirketlerinin de bu akımı takip etmesi bekleniyor.
Huawei cephesinden bu konuda henüz resmi bir açıklama yok. Android platformu bir açıklama yaparak mevcut Huawei cihazlarında Google servislerinin kullanılabileceğini belirtti.
For Huawei users’ questions regarding our steps to comply w/ the recent US government actions: We assure you while we are complying with all US gov’t requirements, services like Google Play & security from Google Play Protect will keep functioning on your existing Huawei device.
— Android (@Android) 20 Mayıs 2019
Peki bu karar akıllı telefon pazarını nasıl etkileyecek?
Şirket | 2018 Satış (milyon) | 2018 Pazar Payı | 2017 Satış (milyon) | 2017 Pazar Payı | Yılık Değişim (satışlar) |
1. Samsung | 292 | 20.80% | 317.7 | 21.70% | -8.00% |
2. Apple | 209 | 14.90% | 215.8 | 14.70% | -3.20% |
3. Huawei | 206 | 14.70% | 154.2 | 10.50% | 33.60% |
4. Xiaomi | 123 | 8.70% | 92.7 | 6.30% | 32.20% |
5. Oppo | 113 | 8.10% | 111.7 | 7.60% | 1.30% |
Diğer | 462 | 32.90% | 573.4 | 39.10% | -19.40% |
Toplam | 1,405 | 100.00% | 1,465.50 | 100.00% | -4.10% |
Pazar araştırma kuruluşu IDC’nin verilerine göre 2018 yılında dünya genelinde toplam 1.4 milyar adet telefon satıldı. Bunların 292 milyonu Samsung, 209 milyonu Apple, 206 milyonu ise Huawei markalı cihazlar oluşturdu.
Ayrıca dünya genelindeki en büyük 10 akıllı telefon üreticisinden 7’si Çinli ve bunların hepsi de Android cihazlar üretiyor.
Şirket | 2019-1Ç Satış (milyon) | 2019-1Ç Pazar Payı | 2018-1Ç Satış (milyon) | 2018-1Ç Pazar Payı | Yıllık Değişim (satışlar) |
1. Samsung | 71.9 | 23.10% | 78.2 | 23.50% | -8.10% |
2. Huawei | 59.1 | 19.00% | 39.3 | 11.80% | 50.30% |
3. Apple | 36.4 | 11.70% | 52.2 | 15.70% | -30.20% |
4. Xiaomi | 25 | 8.00% | 27.8 | 8.40% | -10.20% |
5. Vivo | 23.2 | 7.50% | 18.7 | 5.60% | 24.00% |
5. Oppo | 23.1 | 7.40% | 24.6 | 7.40% | -6.00% |
Diğer | 72.1 | 23.20% | 91.9 | 27.60% | -21.50% |
Toplam | 310.8 | 100.00% | 332.7 | 100.00% | -6.60% |
Pazarda, Huawei’nin ardından, diğer Çinli üreticiler Xiaomi, Vivo ve Oppo da önemli oyuncular arasında kendine yer açmış durumda. Bu 4 büyük Çinli telefon üreticisinin bu yılın ilk 3 ayında sattığı cihazların toplam Android pazarındaki payı yüzde 47’yi aşıyor. Çinli diğer üreticilerle de Android kısıtlamasına gidilirse, Google’ın mobil pazarda elinde sadece Güney Koreli Samsung kalmış olacak.