Google SEO Çalışması Nasıl Yapılır? SEO Ajanslarının Görevleri Nelerdir?
Günümüzde her sektörün dijitalleştiği ve her firmanın bu pastadan pay almak istemesi nedeniyle, dijital pazarlama ajanslarına da haliyle büyük iş çıkmış oluyor. Dijital pazarlama alanında, SEO, sosyal medya ve dijital reklamcılık konuları, günümüzün popüler pazarlama konularından olmuştur. Bu yazımızda, SEO ajanslarının nasıl çalıştığını ve Google SEO Çalışması Nasıl Yapılır? Konularını anlatmaya çalışacağız.
Öncelikli olarak, SEO Nedir? Sorusunu Seocu.com’un ifadesiyle aşağıda sizlerle paylaşmak istedik. Fayda konusu elbette çalışacağınız ajans ile doğru orantılı olarak değişmektedir. Çok iyi bir çalışma ile elde edilebilecek faydaları birazdan anlatacağız ama olumsuz bir çalışma ile fayda yerine zarar görme durumlarını da unutmamak gerekir.
Bu Güç Nasıl Kontrol Edilir? Peki SEO Nedir?
“SEO kelimesi, Search Engine Optimization ifadesinin baş harflerinden oluşmaktadır. Türkçe karşılığı, arama motoru optimizasyonu olarak ifade edilmektedir. SEO çalışmasını inceleyecek olursak, isminden de anlaşılacağı üzere, internet projelerinin arama motorlarına, belli başlı kurallar ile uygun hale getirilmesi ve sitelerin aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayan bir çalışma olarak nitelendirebiliriz.”
Kaynak: https://www.seocu.com/nedir
Site İçi Yapılan Optimizasyon Teknikleri
Site içi SEO, sitemizin kalitesini sağladığımız ve bir kullanıcı deneyimi oluşturduğumuz teknikleri kapsamaktadır. Buna örnek verecek olursak, sitemizde yer verdiğimiz görseller, metin içerikleri, yazılımsal hataların iyileştirilmesi ve belli başlı Google parametrelerini sitemize doğru bir şekilde eklemek olarak düşünebiliriz. Kullanıcı deneyimi konusu da yine site içi SEO konuları arasında yer almaktadır. Bir web sitesi, kullanıcı dostu ise, mutlaka Google’ında dostu olacaktır. Google her zaman kullanıcı yararını düşünen web sitelerini ödüllendirdiğini duyurmaktadır. Buna göre sitemizi nasıl kullanıcı dostu hale getirebiliriz? Bu soruyu alt başlığımız ile açıklayalım.
Kullanıcı Dostu Web Sitesi
Google, web sitelerinin kullanıcı dostu olup olmadığına karar verdiği ve bu konuda sinyal aldığı bazı parametreleri vardır. Bunları sıralamak gerekirse,
Ziyaretçilerinizi Sitenizde Tutabiliyor Musunuz?
Site ziyaretçileriniz, web sitenizi hızlı bir şekilde terk ediyorsa, emin olabilirsiniz ki bir şeyleri eksik yapıyorsunuz. Google botları bu durumda kullanıcılarınızı tatmin etmediğinizi düşünecektir. Aslında bu durumun birçok sebebi olabilir. Örneğin, yavaş açılan bir web siteniz olabilir. Bu nedenle sitenizin açılmasını beklemekten sıkılan kullanıcılarınız, sitenizi hızlı bir şekilde terk ediyor olabilir. Bir diğer örnek ise, siteniz mobil uyumlu olmayabilir. Mobil kullanıcılarınız sitenize erişmek istediğinde, açılan sitenizi rahatlıkla gezinemeyeceği için sitenizi yine hızlı bir şekilde terk edebilir. Bu örnekleri daha da geliştirebiliriz. Önemli olan kendi sitenizi siz her platformda ve her internet hızında rahatlıkla gezebiliyor musunuz? Bu sorunun cevabı evet ise, içeriklerinizi gerçekten kullanıcılar için mi oluşturuyorsunuz yoksa arama motorları için mi? Bu sorunun cevabı sizi hedefe ulaştıracaktır.
Kullanıcılar İçin İçerik Üretiyor Musunuz?
SEO ile ilgili kişilerden sıklıkla duyacağınız bir cümle ile başlayalım. “İçerik Kraldır!” Aslında bu tabir, hem doğrudur, hem de yanlıştır. İçerik üretmek için üreten web siteleri, bir zaman sonra tabiri caizse içerik çöplüğüne ve karmaşasına dönmektedir. Bu durum sitelerin aramalarda kaybolmasına bile sebep olmaktadır. Bu nedenle bir içerik üretirken, gerçekten bir konu üzerine uzman olduğunuz ve kullanıcıların okuyarak bir şeyler alabileceği içerikler üretilmesi gerekmektedir. En çok sorulan sorulardan birisi de hangi sıklıkla siteme içerik girmeliyim? Bunun cevabı aslında sektörünüze ve hedeflerinize göre değişir. Bize göre haftada 5 tane mantıksız içerik girileceğine, ayda 1 adet gerçekten konuya hakim ve yıllarca okunacak bir içerik oluşturulmasıdır.
Görsel Optimizasyonu
Metin içeriklerimiz gibi, görsel içeriklerimizde bir o kadar önemlidir. Farklı sitelerden alınan stok görseller yerine, kendi oluşturduğunuz ve ürettiğiniz görselleri, içeriklerinizde kullanmanız sizi rakipleriniz karşısında 1 adım önde kılacaktır. Etkileyici ve çarpıcı görseller kullanıcılarınız gözünde sizi kurumsal ve otoriter gösterecektir.
SEO Ajanslarının Görevleri Nelerdir?
SEO çalışmasını bir makaleye sığdırmak çok zor olsa da bir takım site içi teknikleri sizlerle paylaştık. Peki ajanslar bu işin neresinde?
İyi bir SEO ajansı, site içi teknikleri, bir standart gibi uygulamak yerine, siteye özel stratejiler belirleyerek, doğru analizler yapması gerekmektedir. Site içi yapılacak analizler doğrultusunda eksikleri belirleyerek, anlaşılır bir rapor sunmakla görevlidir. Site içi yapılacak düzenlemeleri web site sahipleri yapmakla görevlidir. Şunu unutmamak gerekir ki bir SEO uzmanı, yazılım bilmek zorunda değildir. SEO uzmanının görevi, projelerde ekibin bir parçası olarak doğru yönlendirmeler yapmaktır. Bazı SEO firmaları örneğin, Seocu.com ajansı, kendi bünyesinde yazılım ekibi bulundurmakta ve projelere yazılımsal destekler sunmaktadır. Bir ajans belirlerken bu tarz imkanlar sunan firmaları da göz önünde bulundurabilirsiniz.