GRP’ye göre Mart ayının öne çıkan markaları
Dijital ölçümleme metriklerinde GRP ile yepyeni bir dönemi başlatan ve Türkiye’de bu ölçümlemeyi tek yapan isim olan Gemius, GRP’ye göre Mart ayının öne çıkan markalarını ortaya çıkardı.
Geçtiğimiz günlerde 2021’in GRP bazında dijital reklam şampiyonlarını paylaşan Gemius, Türkiye’de bu ölçümlemeyi yapan tek isim olarak fark yaratmaya devam ediyor.
TRENDYOL AÇIK ARA ÖNDE
Gemius, bu hafta ise GRP’ye göre Mart ayının öne çıkan markalarını belirledi. YouTube, Facebook ve Instagram üzerinden 4314 GRP ile Trendyol.com açık ara ilk sırada yer alarak dikkatleri üzerine çekmeyi başarırken, 1112 GRP ile Yemeksepeti.com ikinci sırada kendine yer buldu.
Evlerden çıkmadan kolayca market alışverişi yapmayı mümkün hale getiren Getir, 1009 GRP ile YemekSepeti’nin hemen ardında bulunurken, teknoloji devi Meta’nın sosyal medya platformu Facebook 914 GRP, Trendyol Yemek ise 899 GRP’ye ulaştı.
Gemius, Mart ayında YouTube üzerinden en çok GRP’ye ulaşan ilk 5 markayı belirledi. e-ticaret sektörünün önde gelen isimlerinden Trendyol 3490 GRP ile listeye tepeden girerken; Facebook 909, Trendyol Yemek 860, Yemeksepeti.com 722, TRT 1 ise 617 GRP ile öne çıkan markalar oldu.
Instagram üzerinden en çok GRP’ye ulaşan ilk 5 markaya gelince… 769 GRP ile Trendyol liste başı olurken, dijital müzik platformu Spotify 672 GRP ile Trendyol’un hemen peşinde yer aldı. Vodafone 437 GRP’ye ulaşırken, Getir 435, Getir Yemek 403, Yemeksepeti.com ise 344 GRP ile bu listenin öne çıkan isimleri oldu.
Facebook üzerinden 115 GRP ile Vodafone ilk sırada yer alırken, Getir uygulaması da 109 GRP ile Vodafone’u yakından takip ediyor. MUBI 61, Hangikredi.com 60, Letgo ise 58 GRP ile GRP’ye göre ilk 5 markanın içinde kendine yer buluyor.
KREATİFLERE GÖRE GRP BAZINDA ÖNE ÇIKAN MARKALAR
Kreatiflere göre GRP bazında öne çıkan markalar belli oldu.
Instagram, Facebook ve YouTube’ta yayınlanan video kreatifler arasında GRP’ye göre zirvedeki isim, 83 GRP ile Coca Cola oldu.
11 ayın sultanı Ramazan için hazırlıkların yapıldığı Mart ayında pek çok marka özel kampanyalar hazırlarken, Coca Cola’nın öne çıktığı dikkat çekti. Instagram’da yayınlanan video kreatifler arasında 83 GRP’ye ulaşan Coca Cola, rakiplerini geride bıraktı.
Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarından biri olan ve Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan Trendyol, YouTube’ta yayınlanan video kreatifler arasında 72 GRP’ye ulaşarak dikkatleri üzerinde topladı.
Dijital ölçümleme metriklerinde GRP ile yeni dönemin kapılarını aralayan Gemius, kreatiflere göre GRP bazında öne çıkan markaları belirledi. Facebook’ta yayınlanan video kreatifler arasında 14 GRP’ye ulaşan Yumoş, ilk sırada yer aldı.
TIKTOK VERİLERİNİ DE YAKINDA PAYLAŞMAYA BAŞLIYORUZ
Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından olan TikTok mobil uygulamasında yer alan dijital reklam rekabet verilerini de Gemius Adreal’de yakın bir zamanda paylaşmak için hazırlıklarımızı hızla sürdürüyoruz. Bizi takip etmeye devam edin!
Veri ve ölçümleme ihtiyaçlarınız için #Gemius’u seçin.
#adserver #trafikrekabet #reklamrekabet #ontarget