Sosyal Medya

Güncel Teknoloji

Güneydoğu’nun e-ticaret zirvesi Gaziantep’te gerçekleştirildi

Ticaretin yükselen trendi, e-ticaret Anadolu’da konuşulmaya devam ediyor. Türkiye’nin e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF’in Prime Konferanslarının bu seferki adresi sanayi ve ihracat kenti Gaziantep’ti.

En Büyük 500 sanayi kuruluşundan 33’üne sahip Gaziantep’te e-ticaret potansiyeli konuşuldu

Ticaretin yükselen trendi, e-ticaret Anadolu’da konuşulmaya devam ediyor. Türkiye’nin e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF’in Prime Konferanslarının bu seferki adresi sanayi ve ihracat kenti Gaziantep’ti.

WORLDEF’in Akbank ana sponsorluğunda düzenlediği Konferans Gaziantep Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi. Her geçen gün artan ihracat hacmi, yeni girişimcilerle Anadolu’nun en önemli e-ticaret üssü olma yolunda ilerleyen Gaziantep’teki konferansa, özellikle kadın girişimciler büyük ilgi gösterdi. Katılımcılar arasında Kagidem Genel Koordinatörü Nihal Sabak, Gaziantep Kent Konseyi Kadın Meclis Başkanı Ayşe Teymur, İpek Yolu Kalkınma Ajansı ve  Gaziantep Sanayi Odası temsilcileri de yer aldı.  350 kişinin katıldığı konferansta, Gaziantep’in e-ticaret ve e-ihracat potansiyeli, markalaşmak için atılacak adımlar tüm detaylarıyla ele alındı.

“Gaziantep e-ticarette dünya markası olma yolunda ilerliyor”

Konferansın açılışında bir konuşma gerçekleştiren WORLDEF Etkinlikler Direktörü Serkan Çakır, Güneydoğu Anadolu’nun dünyaya açılan kapısı Gaziantep’te e-ticaret ve e-ihracatı konuşmanın büyük bir anlam taşıdığını söyledi. Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşundan 33’ünün Gaziantep’ten çıktığına dikkat çeken Çakır, 2022 Ocak-Nisan döneminde kentte toplam 3 milyar 573 milyon 557 bin dolar ihracat gerçekleştirildiğini söyledi. Çakır,

“Gaziantep’in ihracat ve büyüme rakamları ile bölgenin en büyük, Türkiye’nin de önemli kentleri arasında bulunuyor. Bölgenin sanayicileri ve ihracatçıları, e-ticarete ve e-ihracata büyük ilgi duyuyor. Gaziantep e-ticarette dünya markası olma yolunda ilerliyor.”

sözleriyle ülkemiz e-ticaret potansiyelinde bölgenin önemine vurgu yaptı.  Çakır, Gaziantep’te girişimcilerin kurduğu yeni markalar dünyada adını duyuracak yeni başarı hikayeleri yazılalacak ve bu bölgeden çok sayıda global marka çıkacağını öngörüyoruz dedi. WORLDEF olarak şirketlere; teknoloji, inovasyon ve rekabet üçgeninde e-ticaret ve e-ihracattaki riskleri fırsatlara çevirme yetenekleri kazandırmayı hedefliyoruz sözleriyle konuşmasını tamamladı.

 

“E-ticarete yeni oyuncular katma hedefindeyiz”

ELİDER Başkan Yardımcısı Nüket Dokuz, programın açılışında gerçekleştirdiği konuşmada, ev hanımlarından öğrencilere kadar e-ticarete girmek isteyen herkese yol göstermek istediklerini söyledi.

“ELİDER olarak e-ticaretin bugünlere gelmesinde etkili olan pek çok firmayı bünyemizde barındırıyoruz.” diyen Dokuz, e-ticaretin çok kolay bir alan olmadığının altını çizerek, “ E-ticaret çok kapsamlı bir alan. Bu işin başında ne ürün satacağınız, sonrasında ise bu ürünü nerede satacağınız çok önemli. Biz ELİDER olarak e-ticarete yeni oyuncular katmayı ve  e-ihracat süreçlerini de hızlandırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

 

“Güneydoğu’nun e-ticaret zirvesi Gaziantep’te gerçekleştirildi”

Konferansta açılış konuşmalarının ardından üç farklı panel düzenlendi. Gaziantep Üniversitesi Dr. Öğr. Üyesi Gül Ekinci’nin moderatörlüğünü üstlendiği “E-ticarette Müşteri Sadakati ve Risklerin Yönetimi” konulu panelde; Asset Global Logistic Integration Express Kurye Satış Müdürü Bülent Ayan, LG Türkiye Dijital Pazarlama ve E-ticaret Müdürü Eda Çakır, ELİDER Kurucu Üyelerinden Öznur Özçelik ve Aras Kargo Operasyon Müdürü Volkan Bökö tecrübe ve deneyimlerini katılımcılara aktardı.

Fellas E-Ticaret Müdürü Muhammet Burak Aykurt moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde, “E-Ticarette Kalıcı Başarı için Markalaşma” konusu masaya yatırıldı. Panelde; Kargoist Yönetim Kurulu Üyesi Münir Arıkan, Anı Yüzük CEO’su Ramazan Çıplak ve Flavuscom Kurucu CEO’su Selçuk Köksal markalaşma ve başarıya giden yola dair deneyimlerini paylaştılar.

Gaziantep ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden konferansa katılan girişimciler, katılımcı markaların temsilcileri ve e-ticaret profesyonelleriyle birebir tanışarak işleri için bağlantı kurma imkânı buldu.  Girişimcilere e-ticarette yol gösterici içeriğe sahip olan WORLDEF Prime Anadolu konferansları 9 Haziran’da Konya, 16 Haziran’da Bursa buluşmalarıyla devam edecek. (BDS)