Sosyal Medya

Oyun Dünyası

HITMAN oyununu yaratan IO Interactive, Türkiye’ye geldi

Oyun dünyası devlerinden HITMAN oyunu yapımcısı IO Interactive, Türkiye ofisinde görev alacak çalışma arkadaşları arayışına başladı. Dünyada nadir olan bağımsız büyük ve AAA oyun yapımcılarından IO Interactive, farklı alanlarda görev yapacak takım arkadaşları arıyor!

HITMAN oyununu yaratan IO Interactive, Türkiye’ye geldi

 

Oyun dünyası devlerinden HITMAN oyunu yapımcısı IO Interactive, Türkiye ofisinde görev alacak çalışma arkadaşları arayışına başladı. Dünyada nadir olan bağımsız büyük ve AAA oyun yapımcılarından IO Interactive, farklı alanlarda görev yapacak takım arkadaşları arıyor!

 

Kuruluşu 1998 yılına dayanan IO Interactive’in İstanbul ofisi faaliyetlerine başladı. Merkezi Danimarka – Kopenhag’ın yanı sıra İspanya – Barselona ve İsveç – Malmö’de stüdyoları bulunan IO Interactive’in İstanbul ofisi, şirketin Orta Doğu ve Asya bölgelerinin merkez üssü haline gelecek. HITMAN, Kane & Lynch, Mini Ninjas ve Freedom Fighters oyunlarının yapımcısı IO Interactive, şu anda Project 007, Project Fantasy ve HITMAN üzerinde çalışıyor ve aynı zamanda ödüllü oyun motoru Glacier’i de geliştirmeyi sürdürüyor.

 

Yetenek havuzunu global çapta genişleten IO Interactive; başlangıç seviyesi, uzman veya lider vasıflarına sahip Oyun Tasarımcıları, Multiplayer Yazılımcıları, C++ Yazılımcıları, Animasyon Sanatçıları, Bölüm Sanatçıları, Bölüm Tasarımcıları, UI Tasarımcıları ve daha pek çok alanda ekip arkadaşı arayışına Türkiye stüdyosunu da dahil etti. Bunlara ilave olarak İnsan Kaynakları, Muhasebe ve Ofis Koordinatörü gibi operasyonel pozisyonlar için de alımlar sürerken IO Interactive, Türkiye’de 150 kişilik bir istihdama ulaşmayı hedefliyor. Üç farklı lokasyonda 300’e yakın çalışanı olan IO Interactive’de çalışmak isteyenler, başvurularını IO Interactive LinkedIn hesabı üzerinden (https://bit.ly/406S7v7) ve IO Interactive web sitesi (http://bit.ly/3JhDdLE) üzerinden yapabilirler.

 

“Dünyanın nadir bağımsız büyük ve AAA oyun yapımcılarından biri olmak, sonsuz özgürlük sağlıyor”

25 yıllık geçmişinde farklı satın alma ve ortaklık süreçleri yaşayan IO Interactive’in 2017’den beri yoluna büyük finans ortağı olmadan devam ettiğini belirten IO Interactive CEO’su Hakan B. Abrak, “Finans ortağı olmadan, oyun tutkunlarını memnun edecek ürün ve hizmetler üretmek, bizlere sonsuz bir özgürlük sağlıyor. Belirtmeliyim ki IO Interactive’de çalışmaya başlamamdan bu yana çok istediğim İstanbul ofisimizi açmış olmaktan gurur duyuyorum. Türkiye, burada bulunan potansiyel ve genç kitlenin yanı sıra bizlere Orta Doğu ve Asya bölgesindeki potansiyel yeteneklere de erişim imkanı sağlayacak. Ayrıca Türkiye’ye gelmemizle birlikte, AAA sektörünün gelişeceğine inanıyoruz. Türkiye’deki oyun geliştiricilerinin bir sonraki etaba geçip, daha kompleks projelerde çalışmak istemelerine güveniyoruz. Buraya gelişimiz sonrası yakın zamanda çok daha küresel yatırımcıların ve şirketlerinin Türkiye’ye geleceğine inanıyoruz. İlk adımı biz atalım” dedi.

 

“Türkiye ofisimiz bize yeni alanlarda fırsatlar sunacak”

Hibrit çalışma modeline sahip olduklarını belirten Abrak, “2006 yılında dahil olduğum IO Interactive ailesi hep özgün projeleriyle dünya gündeminde yer aldı. 2017 yılında şirketi devralmamızın ardından hızla HITMAN 3’ü pazara sunduk ve daha önce görülmemiş, özgün satış stratejimizle sektöre bir ilk kazandırdık. HITMAN 3’ün bir öncekine göre yüzde 300 daha kârlı olduğunu gururla söyleyebilirim. Her ne kadar IO Interactive olarak şu anda Project 007 ve Project Fantasy gibi projelere odaklanmış olsak da, Kıdemli Yapımcımız Sam Doğantimur liderliğindeki Türkiye ofisimizin bizi hem AAA hem de mobil aplikasyon alanında daha ileriye taşıyacağına inanıyoruz” dedi.

 

“Eğitimden bağımsız herkes uzmanlık alanında kritik pozisyonlar alabilir”

Global çapta faaliyet gösteren Peakon çalışan memnuniyeti anketlerinde dünya genelinde yüzde 5’lik dilimde yer aldıklarını belirten Abrak, “Çalışan memnuniyetinden de anlaşılacağı gibi çalışma arkadaşlarımız, IO Interactive’in bir parçası olmaktan çok memnunlar. Ayrıca özel yetenekler, lokasyon fark etmeksizin kendilerini kanıtlama imkanına sahip. Resmi eğitim süreçlerinin dışında kendini geliştirmek isteyen ve tecrübe edinmeye açık olan herkes projelerimizde kritik bir pozisyonda etki yaratabilir” dedi.

 

“IO Interactive’in 4 temel kurumsal değeri var!”

Yönetimi devralmamızın sonrasında IO Interactive’in, kendine özgü değerleriyle oyun sektöründe ayrıştığını belirten Abrak, “Nispeten birbirinden uzak üç, Türkiye ofisiyle dört farklı lokasyonda faaliyet gösteriyor olsak da, IO Interactive’in 4 temel değeri her ofisimizde organik bir şekilde varlığını sürdürüyor. IO Interactive çalışanları görev ve sorumlulukları ne olursa olsun herkese her zaman doğruyu söyler, yaptıkları her işte öncü olurlar, muhasebeden satışa herkes asıl işimizin oyun yaratmak olduğu bilinciyle hareket eder ve tüm çalışma arkadaşlarımız lokasyon fark etmeksizin tek ekip ruhuyla çalışır” dedi.

 

IO Interactive hakkında:

IO Interactive, bağımsız bir stüdyo olarak 25 yıllık geçmişinde HITMAN, Kane & Lynch, Mini Ninjas ve Freedom Fighters gibi oyunları pazara sundu. Şu anda Project 007 ve Project Fantasy üzerinde çalışıyor ve ödüllü motoru Glacier’i geliştirmeye devam ediyor. 40’tan fazla farklı milletten tasarımcı, yapımcı, sanatçı, programcı ve operasyon destekçisinden oluşan ekip, ileri teknolojiyi kullanarak oyun tasarımı üzerinde çalışıyor. Oyunların yapımında yer alan yaratıcı ekipler, IO Interactive’e ait Glacier motorunun sunduğu imkanlarla yeni ve heyecan verici özellikleri, oyun mekaniklerini ve hatta yepyeni IP’leri prototiplemesi gerçekleştirebiliyor. IO Interactive teknoloji ekibi, oyun programlama ve 3D grafiklerde önemli deneyime sahip programcılar, yazılım mühendisleri ve matematikçilerden oluşuyor.