Hyundai’nin ilk EV sedanı fütüristik Ioniq 6
Hyundai’nin ilk EV sedanı fütüristik Ioniq 6’nın üretimi bu yılın son çeyreğinde başlayacak…
Tesla, Ford ve GM özellikle Amerikan elektrikli araç pazarında en üst sıralarda yer almak için ciddi rekabet ederken, Hyundai sessizce hepsini geçme tehdidinde bulunan bir elektrik EV serisi inşa etti bile…
Hyundai Motor Group tahmini 610km (380 mil) menzil ve akıllı bir iç mekan sunan modern bir sedan olan Ioniq 6’yı resmen tanıttı.
Ioniq 6, Ioniq serisinin diğer yinelemeleri gibi, Hyundai’nin e-GMP platformunun üzerine inşa ediliyor. Bu nedenle 6, yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj sağlayan endüstri lideri 800V elektrik mimarisiyle donatıldı.
Kia EV6 ve Polestar 2‘nin sunduğuna eşdeğer standart 55 kWh pil paketi veya isteğe bağlı 77,4 kWh pil paketi ile satışa sunulacak. 0.21’lik bir sürtünme katsayısıyla (aynı zamanda piyasadaki en iyilerden biri) bir araya gelen Ioniq 6’nın tek bir şarjla 610 km’yi aşması bekleniyor. Ve Ioniq 5 gibi, 6 da V2L yetenekleri sunarak evinizi, aksesuarlarınızı ve hatta diğer araçlarınızı şarj etme imkanı sağlayacak.
Bir düzine farklı renkte sunulan son derece aerodinamik dış yüzeyi, hayata geçirilen bir Apple Mouse’a benzetiliyor.
Performans düşkünü sürücüler, RWD ve AWD (2- ve 4-motor) varyantları arasında bir seçim yapabilecek. Hyundai’ye göre AWD, 605 Nm tork ile 239 kW (320HP) güç üretecek ve 5.1 saniyede durma noktasından 100 km’ye ulaşabilecek.
Maksimum verimlilik elde etmek isteyenler 14 kWh/100 km’nin altında WLTP tahmini enerji tüketimini elde etmek için küçük pilli RWD modelini seçmeniz gerekecek.
Sürüş deneyimini kişiselleştirme
Sürücüler, Ioniq 6’nın EV Performans Ayarlama sistemini kullanarak tercih ettikleri sürüş deneyimini etkili bir şekilde özelleştirebilecekler. Direksiyon eforu ve motor gücünden gaz pedalı hassasiyetine ve aktarma organı moduna kadar her şeyi kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Call of Duty‘deki bir donanım veya iOS’taki Odak Modları gibi çeşitli en boy ayarlarını hızlı seçilebilir paketler halinde gruplayabilirsiniz.
Hyundai Ürün ve Strateji Başkan Yardımcısı Thomas Schemera son basın açıklamasında,
“Mühendislerimiz, tasarım sürdürülebilirliği, teknoloji ve kullanılabilirliğe odaklanarak tamamen stressiz bir sürüş deneyimi sağlamak için insan merkezli amaca yönelik özelliklere sahip bir otomobil sunmak için çok çalıştı” dedi.
“Kozadan ilham alan” iç mekanı, şirketin lansman videosuna göre insanların içeride rahatça kestirebileceği, hafif kodlama veya ofis çalışması yapabileceği ve hatta sayısız sosyal medya takipçilerine canlı yayınlar gerçekleştirebileceği “rahat ve kişiselleştirilmiş bir saklanma yeri” olarak inşa edilmiş gibi görünüyor.
En sonunda olmasını beklediğimiz şey standart sunuluyor.
Ioniq 6, sürücünün 64 renk tonu ve yarım düzine önceden ayarlanmış tema arasından seçim yapmasına ve araçlarının içini kendi zevklerine göre renklendirmesine olanak tanıyan Çift Renkli Ortam Aydınlatması sunuyor.
Relaxation Comfort Koltuklar ise isteğe bağlı olacak ancak elektrikli araçlar için özel olarak tasarlanmış ve bu nedenle gazlı araçlarda kullanılanlardan yüzde 30 daha ince bir yüzeyi var. İç mekan tamamen düz olduğu için çok daha geniş bir alan kullanımı sunuyor. Ayrıca, çeşitli canlı akış cihazlarınızı tam şarjlı tutmak için ön kabinde dört adet C tipi ve bir adet A tipi USB bağlantı noktası sunuyor.
İç mekanda başka neler var derseniz? İç mekanda 12 inç tam dokunmatik bilgi-eğlence ekranı ve sürücüye kalan şarjla ne kadar ileri gidebileceklerini bildirmek için gerçek zamanlı seyahat yarıçapı haritalaması sağlayan 12 inç bir başka ekran daha var. Model de Apple CarPlay ve Android Auto, Bluetooth çoklu bağlantı gibi özellikler ise standart olarak sunuluyor. Yani, 8 hoparlörlü Bose ses sistemi aracılığıyla telefonunuzdaki müziği çalmak için iki cihazı kablosuz olarak bağlayabilirsiniz.
Üretimin 2022’nin 3. çeyreğinde başlaması planlansa da, Ioniq 6 için fiyatlandırma henüz açıklanmadı. Hemen belirtelim, Hyundai Ioniq 6’nın resmi Amerika tanıtımını Kasım ayında yapacak.