E-ticaret ve E-ihracat Konferansında Sektörün Büyüme Hızı Gündemdeydi
- E-ticaret 2023 sonuna kadar % 60 büyüme ile 1.2 trilyona ulaşabilir.
IdeaSoft’un ana sponsorluğundaki e-ticaret ve e-ihracat konferansı, Ankara’da gerçekleşti. Konferansta e-ticaretin 2023 sonuna kadar %60 büyüme ile 1.2 trilyona kadar büyümesinin beklendiği açıklandı. IdeaSoft’un deprem bölgesinden e-ticaret yapmak isteyenlere ücretsiz hizmet sağlayacağı “E-ticaretle Yeniden Başla” projesi ilgi odağı oldu.
IdeaSoft’un ana sponsorluğundaki Oniki’nin yapay zeka destekli yenilikçi konsepti ile hayata geçirdiği E-Ticaret ve E-İhracat konferansı Ankara Ticaret Odası Liderliği’nde, Divan Ankara/Çankaya Otel’de 22 Mart tarihinde yoğun bir katılımla gerçekleşti.
Ankara ve çevre illerden e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin önemli paydaşlarının bir araya geldiği etkinlikte dijital dönüşümün önemine vurgu yapılırken; Türkiye genelinde e-ticaret yapan kişilerin sayısı ve IdeaSoft’un 2022 Kobi e-ticaret raporundan istatistiksel bilgiler paylaşıldı. Etkinlikte öne çıkan bir diğer başlık ise IdeaSoft’un deprem bölgesindeki satışçılara ücretsiz hizmet sağlayacağı “E-ticaretle Yeniden Başla” projesi oldu.
E-ticaret ve pazar büyüklüğü 2023 sonuna kadar 1.2 trilyona ulaşacak
Ankara Kent Konseyi Başkanı, Türkiye Kent Konseyleri Birliği Başkanı ve Ankara Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, “Deneyimle içeriği, dijitalle geleneği buluşturmak zorundayız” diyerek şirketlerin dijitalleşme sürecine vurgu yaptı. Yılmaz ayrıca, Türkiye’nin e-ticaret ve pazar büyüklüğünün 2023 sonuna kadar %60 büyüme ile 1.2 trilyona kadar büyümesinin beklendiğini açıkladı.
KOBİ’lerin E-ticaretle Büyüme Oranı %74’ü Buldu
IdeaSoft Pazarlama Direktörü Eray Cemal Şentürk de IdeaSoft’un aktif 18 binden fazla e-ticaret sitesinin verileri ile hazırladıkları 2022 Kobi E-ticaret raporunu sundu. Rapora göre KOBİ’lerin e-ticaretle büyüme oranının %74’ü bulduğunun altını çizdi. Şentürk, e-ticarette fark yaratan dijital çözümlerinden de bahsederek, “Siteye çekilen trafiğin yüzde 1’i alışverişle sonlanıyor. Satışlar, sepet hatırlatma, kasa önü fırsatları, çıkış anı teklifleri gibi yenilikçi modüllerle gerçekleşiyor. Bu anlamda IdeaSoft’un yapmış olduğu uygulamalar ile satışlarda ciddi artışlar görüyoruz.” diyerek, aynı zamanda satılan ürün adedinden sipariş gününe kadar detaylı bilgiler verdi. Buna göre 2022 e-ticaret cirosunun 7 milyar TL’yi aştığı bilgisini paylaştı. Şentürk satış modüllerin öneminden de bahsederek katılımcılara satışları artıran IdeaSoft App Store ürünlerini de tanıttı.
IdeaSoft Deprem Bölgesine Ücretsiz E-Ticaret Altyapısı Sağlıyor
Etkinlikte öne çıkan bir diğer önemli başlık ise IdeaSoft’un deprem bölgesine yaptığı proje oldu. Şentürk, deprem bölgesindeki satışçılar için yaptıkları “E-Ticaretle Yeniden Başla” projesini tanıttı. Projeye göre; deprem bölgesindeki satışçıların e-ticaret yapabilmesi için tüm teknik gerekliliklerin sağlandığı; kargo, online ödeme altyapısı ve reklam gibi süreçlerin de dahil edildiği paketin ücretsiz verileceğini kaydetti. Şentürk aynı zamanda IdeaSoft’un işbirliği yaptığı markaları da projeye dahil ettiklerini belirterek; “İyzico ve Param; depremzedelerin 0 komisyon ile internetten satış yapabilmeleri için ücretsiz sanal pos sağlayacak. Habitat Derneği; depremzede vatandaşlara işlerini yürütebilecekleri konteyner ofislerle destek veriyor. Kargonomi firması; %50 indirimle kargo hizmeti verecek. TOBB ise Akıllı Kobi hizmetiyle depremzede vatandaşların iş yerlerini kısa sürede dijital ortama aktaracak. Winfluencer firması da influencer aracılığıyla marketing desteği verecek. Netgsm de ücretsiz dijital iletişim, sms ve santral sağlayacak” şeklinde konuşarak, projeyi olabildiğince duyurarak depremzedelere destek olunması çağrısı yaptı.
“E-Ticaret Yapan Kişi Sayısı Onbinlerden Yüzbinlere Yükseldi”
Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran ise; özellikle pandemi ile başlayan süreç ile dijitalleşme alanında farklı bir dünyaya gittiğimizi söyledi. Baran; “Dijitalleşme sürecini takip etmediğimiz sürece geride kalacağımıza inanıyorum.” dedi. Aynı zamanda Türkiye olarak bu süreçte başarılı olduğumuzu düşündüğünü söyleyen Baran, başlattıkları dış ticaret seferberliğinden söz ederek, “Ankara’da 2019 yılında 6 bin kişi e-ticaret yapıyordu, 2022 itibariyle bu sayı 39 bin oldu. Pandemi öncesinde Türkiye genelinde 58 bin olan sayı ise 2022 altıncı ayı itibarı ile 348 bine yükseldi. 2019 yılında 136 milyar liralık bir dış ticaret rakamı varken, 488 milyar lira civarına çıktı. Bugün buradan hem e-ticaretin artması, hem cari açığın azalması ile ilgili önemli sonuçlar çıkacağına inanıyorum.” diyerek sözlerini tamamladı.