HP araştırması, iklim krizinin ebeveynlerin satın alma, kariyer ve çocuk sayısı gibi kararlarını değiştirdiğini ortaya koyuyor
- HP’nin yeni araştırması ebeveynlerin yüzde 91’inin iklim değişikliği konusunda endişeli olduğunu gösterirken, çoğunluk krizin daha fazla çocuk sahibi olma konusundaki bakış açılarını bile etkilediğini belirtiyor.
- Araştırma, ebeveynlerin çoğunun şirketlerin iklim değişikliği konusunda harekete geçmesini beklediğini ve sürdürülebilir uygulamalara ve satın alımlara öncelik verdiğini ortaya koyuyor.
- HP’nin en sürdürülebilir ve adil teknoloji şirketi olma hedefine yönelik ilerlemesini detaylandıran 22. yıllık Sürdürülebilir Etki Raporu’nu yayınladığı şu günlerde, bu araştırma tam zamanında ortaya çıktı.
HP, Morning Consult tarafından yürütülen ve birçok ebeveynin iklim değişikliğini merkeze alarak günlük kararlarından uzun vadeli aile planlamalarına kadar ciddi adımlar attığını ortaya koyan yeni küresel araştırmayı duyurdu.
Hindistan, Meksika, Singapur, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ebeveynler arasında yapılan araştırma, ebeveynlerin yüzde 91’inin iklim krizinden endişe duyduğunu ve bunun da yaşamlarını ve satın alma alışkanlıklarını şekillendiren değişikliklere yol açtığını ortaya koydu. Katılımcıların yarıdan fazlası (“yüzde 53”) bu durumun daha fazla çocuk sahibi olma konusundaki bakış açılarını etkilediğini söylüyor. Yüzde kırk üçü ise çalışacak şirketi değerlendirirken çevresel ve sosyal konulara bağlılığına dikkat ettiklerini belirtiyor.
Araştırma ayrıca birçok ebeveynin iklim değişikliğine duyarlı davranan şirketleri tercih ettiğini ortaya koyuyor. Ebeveynlerin yaklaşık üçte ikisi (“yüzde 64”) sürdürülebilir kaynaklı ürünleri tercih ediyor. Üstelik bu tercihler, ebeveynlerin büyük çoğunluğunun (“yüzde 84”) hayat pahalılığının arttığını kabul ettiği ve yarısından fazlasının (“yüzde 57”) çevre dostu uygulamalara katılmanın çok zaman aldığını düşünmesine rağmen yapılıyor.
Sosyal Etki Küresel Başkanı Michele Malejki, “Tüm müşterilerimiz gibi aileler de iş, eğlence veya sevdikleri gibi kendileri için çok önemli şeylerle bağlantı kurmak için HP’ye güveniyor” diyerek şöyle devam etti: “Ebeveynlerin bizim için en önemli nedenlerden biri de bu. Kendilerinden önceki her kuşak gibi bugünün ebeveynleri de başta iklim krizi olmak üzere kendilerine özgü zorluklar yaşıyorlar. Bu nedenle işimizi insanlar ve gezegen için daha iyi hale getirmek üzere iş etkimizin ötesine geçiyoruz.”
Ebeveynler kişisel olarak harekete geçerken, çoğu kilit konumda olan şirketlerin de harekete geçmesi gerektiğine inanıyor. Müşterilerin yüzde 36’sı, ebeveynlerin ise çoğu (“yüzde 51”), iklim eylemi konusunda şirketlerin “çok fazla” sorumluluğu olduğuna inanıyor.
Sürdürülebilirlikten Sorumlu Başkan James McCall, “Araştırmamız, kurumsal faaliyetlerimizde gördüklerimizle örtüşüyor: Sürdürülebilir Etki girişimlerimiz ve sürdürülebilir ürünlerimiz sayesinde müşterilerimizi elde tutuyor, yeni satışlar gerçekleştiriyor ve yetenekleri kendimize çekiyoruz. Eğer iklim krizinin gidişatını değiştirme konusunda ciddiysek, tüm endüstri bunun ötesine geçmeli ve ‘zarar vermemeye çalış’ zihniyetini ‘daha fazla iyilik yap’ şeklinde değiştirmelidir” dedi.
Bulgular, HP’nin yirmi ikinci yıl için yıllık Sürdürülebilir Etki raporunu yayınlamasıyla birlikte ortaya çıktı. Rapor, şirketin kapsamlı ve cesur çevresel ve sosyal hedefler doğrultusunda kaydettiği ilerlemeyi detaylandırıyor.
Bu bağlamda HP:
- 2019’dan bu yana mutlak karbon ayak izini yüzde 18 oranında azalttı. Böylece 2040 yılına kadar uçtan uca net sıfır karbon emisyonuna ulaşma hedefine yaklaşmış oluyor.
- Tek kullanımlık plastik ambalajları 2018’e kıyasla yüzde 55 oranında azalttı.
- HP ürün ve hizmetlerinde kullanılan tüm kâğıdın yüzde 32’si için ormansızlaşmayla mücadele edilerek yüzde 100 hedefine ulaşıldı.
- 2030’a kadar 150 milyona ulaşma yolunda 21 milyondan fazla kişi için dijital eşitliği hızlandırdı.
- Geçen yıl ABD’de işe alınanların yüzde 46’sının ırksal veya etnik azınlıklardan oluşmasıyla, farklı yeteneklerden oluşan bir boru hattı oluşturmaya kararlı.
HP, en sürdürülebilir ve adil teknoloji şirketi olmayı hedefliyor. Şirket, 2021 yılında en fazla fark yaratabileceğine inandığı üç alanda agresif Sürdürülebilir Etki hedefleri belirledi: İklim Eylemi, İnsan Hakları ve Dijital Eşitlik. 2022 raporu, net sıfır karbon değer zinciri, ormanlara aldığımızdan daha fazlasını geri vermek, daha döngüsel bir ekonomi oluşturmak, bir eşitlik ve güçlendirme kültürü oluşturmak ve geleneksel olarak dışlanmış toplulukların dijital ekonomide gelişmesini sağlamak için dünya çapında dijital eşitliği hızlandırmak dahil olmak üzere üç odak alanının tamamına yönelik ilerlemeyi ayrıntılarıyla anlatıyor.