Instagram Ana Ekrana Reels’i Taşıdı, Şimdi Daha iyi TikTok’laştı!
Hindistan’ın Temmuz ayında TikTok’u yasaklamasının hemen ardından Instagram, rakip ürünü Reels’ı ülkede tanıttı. Konsept aynıydı, ancak içerik, TikTok’taki içerik oluşturucuların yakaladığı eğlence ve hevesten yoksundu.
Ayrıca, Reels ilgili en büyük sıkıntılarımdan biri, Keşfet sekmesine gidip bu kısa videoları diğer yayınlar arasında bulmak oldukça zahmetliydi. Birkaç kez deneyenler bile ve sonradan pes etti.
Lansmanda, kısa video bu kadar ilgi çekici bir kategori haline geldiğinde neden Reels için ayrı bir sekmesi olmadığı soruldu. Yanıt olarak Instagram Ürün Başkan Yardımcısı Vishal Shah, Keşfedin sekmesinin Reels için doğal bir seçim olduğunu, çünkü tüm kullanıcıların yarısından fazlasının platformdaki içeriği keşfetmesi olduğunu söyledi.
Ancak şimdi 45 gün içinde, Instagram özel bir Reels düğmesi sunuyor. Şirket bunu Hindistan’daki Android kullanıcıları için piyasaya sürdü. Alt çubuktaki Keşfedin düğmesinin yerini aldı; Keşfedin düğmesi, üst çubuktaki DM düğmesinin yanına kaydırıldı.
Bazı insanlar bu kısa videoları başta sıkıcı bulsa da, daha fazla insanın kısa videolara ulaşmasını kolaylaştırmak TikTok gibi bir rakibin banlandığı bir zamanda özellikle mantıklı ve karlı bir adım. Şimdi Instagram Biraz daha iyi TikTok’laştı denebilir.