Apple iPhone 16 çıktı, Türkiye’nin aklı iPhone 13’te kaldı
Teknoloji dünyasında herkes yeni iPhone 16’nın özellikleriyle ilgileniyor. Ancak online alışveriş rehberi Cimri’nin verilerine göre, iPhone 16 çıktıktan sonra iPhone 13’ün fiyat karşılaştırmaları yüzde 196 oranında artış gösterdi.
Teknoloji ürünlerinin fiyatlarındaki dalgalanma, tüketicilerde farklı bir satın alma eğilimi yaratıyor. Apple’ın uluslararası bir lansmanla dünyaya tanıttığı iPhone 16’nın piyasaya çıkmasının ardından, Apple dışındaki satıcıların fiyatlarında artış görüldü. Bu durumun akabinde ise Türkiye’deki tüketici davranışları ise ilginç bir reaksiyon gösterdi.
Online alışveriş rehberi Cimri’nin verilerine göre, Apple iPhone 16 çıktıktan sonra, üç jenerasyon önce piyasaya sürülen iPhone 13’ün fiyat sorgulamaları yüzde 196 oranında artış gösterdi.
Cimri Hakkında: Cimri, 2008 yılında online ürün fiyat karşılaştırma hizmeti sunmak amacıyla kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana da güçlü ekibi ve teknolojik altyapısı ile sektöre öncülük etmektedir. Cimri, 2011 yılında Türkiye’nin dijitalleşme sürecine öncülük eden ve bugün alanının lider internet platformlarını bünyesinde bulunduran iLab grubuna katılmıştır. Fiyat karşılaştırma sitesi olarak çok yaygın bir kullanıcı kitlesine sahip olan Cimri, bugün binlerce mağazada milyonlarca ürün için; fiyat, özellik, indirim ve kampanya gibi başlıklarda kullanıcılara kolay ve güvenilir karşılaştırma imkânı sunarak, tüketicinin akıllı alışveriş rehberi olma vizyonu ile çalışmalarına devam etmektedir. 2021 yılında hayata geçen Cimri Markette ise süpermarket alışverişlerinde güvenilir ve pratik fiyat karşılaştırması sağlamaktadır. Cimri Markette, alışveriş listenizin toplamda hangi markette daha uygun fiyata geleceğini, market broşürlerini ve günün fırsatlarını tek yerden görmeye olanak sağlayan bir platform olarak hazırlanmıştır.