istanbulkart mobil uygulamasında bakiye yüklerken neden işlem ücreti alınıyor?
Geçtiğimiz günlerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki BELBİM A.Ş ve İSPARK A.Ş yeni bir kampanyaya imza attı. “İstanbulkart Mobil ile Park ET” kapması ile ilgili detayları sizlerle paylaşmıştık. Bu kampanya da kısaca, İstanbulkart Mobil’den 50 ve üzeri TL yüklemelerinde ilk İSPARK ödemelerini 18 TL’ye kadar nakit iade alabiliyor.
İlgili kampanya ile ilgili tüm detayları buradan ulaşabilirsiniz. Ancak benim şikayet ettiğim tam da bu kampanya için mobil uygulamadan 50 TL yükleme aşamasında gerçekleşti.
Uygulama üzerinde TL bakiyesi yüklemek için Kredi Kartımı tanımladıktan sonra yüklenecek bakiyeyi seçtiğimde,
- 10TL – 20TL’ arası 0,99TL,
- 30TL – 50TL’ye arası 1,99TL,
- 100TL-200TL arası 2,99TL,
- 500TL içinse 5,99TL işlem ücreti alınacaktır deniliyor…
153 vatandaş hattına sorduğumuzda ise bu işlem ücretinin İBB Tarafından talep edilen bir ücret olmadığı Bankanın kestiği bir ücret olduğu bilgisi verildi.
Bana göre sorun şu,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki BELBİM A.Ş, bu mobil uygulamayı daha fazla İstanbullu vatandaşların kullanması için gerçekten güzel kampanyalar yapıyor ancak vatandaş lehine bu komisyonların veya işlem ücretlerinin bakiye yüklerken en azından alınmaması daha doğru olmaz mı? Yada bu sağlanamaz mı?
İBB’nin veya iştiraklerinin bunu gerçekleştirecek gücü olduğuna inanıyorum,
Bunu düzeltmeleri için ilgili yetkililerin dikkatini buradan çekmek istiyorum. Ayrıca bir İstanbullu olarak yetkililerden bunun gerçekleştirilmesini arz/rica ediyorum.
“Bu arada, İstanbulkart’a bir çok uygulama üzerinden Papara veya Fastpay gibi diğer uygulamalar üzerinden zaten komisyonsuz bakiye yükleyebiliyorsunuz. Bu zaten biliyorum ama kendi uygulamasından gerçekleştirilememesini anlayamıyorum.”
Siz ne dersiniz, Sizce de bu daha doğru olmaz mı?
Saygılarımla
İBB’ye bu konu ile ilgili başvuru yaptım, cevap gelince paylaşacağım…