Jaguar Land Rover Modern Lüks Vizyonuna Hız Kazandırmak için “Open Innovation” Stratejisini Açıkladı
Borusan Otomotiv’in Türkiye temsilcisi olduğu lüks otomotivin liderlerinden Jaguar Land Rover, Reimagine Stratejisi’nin bir parçası olan Open Innovation Stratejisi’ni açıkladı. Markanın bu planının temelinde geliştirilen yeni nesil teknolojilerle sürdürülebilirliği hızlandırma ve 2039 yılına kadar sıfır karbon ayak izi hedefini desteklemek yatıyor. Open Innovation Stratejisi kapsamında Jaguar Land Rover elektrifikasyon, bağlanılabilirlik, dijital hizmetler ve metaverse gibi konularda start-up şirketlerle iş birlikleri de gerçekleştirecek.
Günümüzde bağlanılabilirlik ve elektrifikasyon gibi kavramlar dünyanın teknolojik devrimini tanımlıyor. Jaguar Land Rover’ın Open Innovation Stratejisi, bu değişimi yalnızca teknolojinin mevcut ve heyecan verici olması nedeniyle değil, Modern Lüks bir deneyim yaratmak için de gerekli görüyor. Jaguar Land Rover bu stratejisiyle dijital hizmetler, tedarik zinciri, sürdürülebilirlik ve elektrifikasyon konularını start-up şirketlerle gerçekleştirdiği iş birlikleriyle oluşan yapı haline getirmeyi hedefliyor.
Jaguar Land Rover, Open Innovation Stratejisi’ni tüm dünya geneline yaymayı hedefliyor. Önümüzdeki günlerde açıklanacak ve dünyanın birçok farklı noktasında yer alan iş birlikleriyle bu hedefe doğru atılan adımları da somutlaştıracaklar.
İngiliz marka bu strateji için sürdürülebilirlik, mühendislik, tasarım, araştırma ve üretim dahil olmak üzere çeşitli iş alanlarından stratejiyi yönlendirmeye öncülük edecek 70’ten fazla çalışanını bu alanda değerlendirmek üzere görevlendirdi.
Jaguar Land Rover, Open Innovation stratejisinden maksimum seviyede yararlanmak için iç yapısında da değişikliğe gidiyor. Görevlendirilen çalışanlar, program ortaklarının iş akışlarını yönlendirecek ve bu yönlendirmeler için belirli bölgeler de belirleyecekler. Ayrıca seçilen iş ortaklarının sonraki aşamalarda şirket süreçlerine dahil edilmesini de sağlayacaklar. Bu ekibin zamanının yüzde 20’sini resmi olarak Open Innovation Stratejisi’ne ayırması beklenecek.
Open Innovation Stratejisi’nin Jaguar Land Rover’ın Modern Lüks kavramına desteği, sektör uzmanları ve önde gelen yenilikçi şirketlerle iş birliği yaparak, müşteriler için en iyi deneyimi geliştirmek adına çalışacak olması. Bu sayede İngiliz marka, birinci sınıf araçlar ve hizmetler geliştirmek için Ar-Ge faaliyetlerini dış kaynak kullanımıyla yapmak yerine, iş birliği sonucunda kazandığı yeni ve güncel teknolojileri, kendi köklü mühendislik geçmişiyle entegre hâle getirecek.
Open Innovation Stratejisi doğrultusunda Jaguar Land Rover, Brezilya’da iki önemli start-up şirketiyle iş birliği gerçekleştirdi. Markanın Brezilya’da yer alan üretim tesisi ve ülkenin start-up şirketler bakımından güçlü bir ekosisteme sahip olması Jaguar Land Rover’ın tercihini bu yöne çekti.
Open Innovation Stratejisi Kapsamında Gerçekleştirilen Bazı İş Birlikleri
Cubo Itau
Sao Paulo merkezli Cubo Itau Fintech, tarım, sağlık ve perakende gibi yüzlerce start-up şirkete ev sahipliği yapan merkez konumunda çalışıyor. Jaguar Land Rover’ın, Güney Amerika’daki start-up firmaları, fonlar ve şirketlerle arasında yeni bir ekosistem oluşturmasına yardımcı olacak Cubo Itau, Jaguar Land Rover’ın Agile (çevik) kültüre geçişinde de katkı sağlayacak. Agile yani çevik çalışma kültürü, yazılım geliştirmede kullanılan proje yönetimine özel bir yaklaşım olarak tanımlanıyor ve bu yöntem ekiplerin öngörülemez yazılım geliştirme süreçlerine çeviklikle cevap vermesini sağlıyor.
Firjan
Kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan Firjan, Brezilya Rio De Jenario’da bulunuyor. Firjan 10 bine ulaşan ağıyla rekabet gücü, eğitim ve yaşam kalitesini artırmayı kendisine hedef belirlemiş bir şirket.
Firjan ayrıca otomotiv sektöründeki üretim ortamında yenilikçi çözümler için bulunduğu bölgedeki önemli start-up şirketlerle bağlantılara da sahip.
Plug & Play Tech
Plug and Play, Birleşik Krallık’ta kurulan türünün ilk örneği bir inovasyon merkezi. Birleşik Krallık teknolojisinin küresel ölçekte büyümesini destekleme amacıyla 2006 yılında kuruldu. Merkez ofisi Jaguar Land Rover’ın yönetim merkezinde bulunan firma yakın zamanda kendi merkezine taşınacak. Plug and Play’in BNP Paribas, Facebook ve çeşitli otomotiv firmalarının belirli inovasyon ihtiyaçlarını karşılaması için çalışmaları bulunuyor.
Jaguar Land Rover Reimagine Stratejisi Hakkında
İngiliz markanın geleceğine ışık tutması için oluşturulan yeni stratejisi Reimagine, elektrifikasyon, bağlanılabilirlik, veri merkezi ve otonom sürüş teknolojilerinin tamamını kapsayan yeni bir yaklaşım olarak tanımlanıyor. 2,5 milyar sterlin bütçeye sahip bu strateji doğrultusunda Jaguar Land Rover, 2039 yılına kadar tedarik zincirinden, ürünlerine ve operasyonlarına kadar tüm alanlarda karbon nötr olmayı amaçlıyor.