Sosyal Medya

Otomobil

Japonya’nın önerdiği benzinli otomobil yasağı sonrası Otomobil Pazarı?

Japonya'nın önerdiği benzinli otomobil yasağı sonrası Otomobil Pazarı? Ölmekte olan benzinli otomobil pazarı için kim yeni otomobil yapacak?

Ölmekte olan bir pazar için kim araba yapacak?

Emisyon hedeflerin ulaşmak adına dünyanın dört bir yanındaki hükümetlerin çoğu, sürücüleri yeni aldıkları araçlarda daha çevre dostu elektrikli modelleri seçmeye zorlamaya başlayacak adımları atmaya başladı. Görünen o ki;  sürücülerin bir çoğu elektrikli otomobilleri tercih etmek zorunda bıkarılacak. Zira hükümetler açıkca benzinli araçları yasaklıyor…

Buna bir yenisi daha eklendi ve bu otoriter (ancak insani yaklaşım) eylemi gerçekleştiren ve giderek artan ülkeler listesine katılabilecek en son ülkelerden biri Japonya oldu.

Reuters’in haberine göre, son 24 saat içinde Asyalı ülkelerin yeni benzinli araçların satışını 2030’ların ortalarına kadar yasaklayacağını gösteren raporlar ortaya çıktı. Raporda; kamu yayıncısı NHK’nin, Başbakan Yoshidie Suga’nın Japonya’nın 2050’ye kadar net sıfır emisyona ulaşma planlarının olduğu yer alıyor.

Bu hareket gerçekleşirse Japonya’yı, CO2 yayan araçların yasaklanması için bir tarih belirleyen Birleşik Krallık ile birlikte ikinci G7 ülkesi konumuna getirecek. Unutmayalım k ısa bir süre önce İngiltere benzer şekilde benzinli araçların satışını planlanandan 10 yıl daha önce yani 2030 itibariyle yasaklama kararı aldığını duyurdu.

Japonya'nın önerdiği benzinli otomobil yasağı sonrası Otomobil Pazarı için?

İklim değişikliği protestocuları ve analizler, Japonya adına ülkenin 2050 için belirlenen net sıfır hedeflerini tutturması için gerekli olduğunu öne sürdükten sonra bu yasakları hala savunuyor…

İngiltere ve Japonya neden önemli?

İngiltere ve Japonya sağdan direksiyonlu araçları kullanan dünyanın önde gelen iki otomobil üreticisi ülke olarak dikkat çekiyor.

Bir anlamda Birleşik Krallık’a uyan Japonya; özellikle sağdan direksiyonlu otomobil talebin artmasına yardımcı olduğu için otomobil pazarlarına ciddi bir etksi var. Aynı şekilde Birleşik Krallığın bu yasağını da aynı düzlemde destekleyeceği için bu İngiltere için iyi bir haber olabilir. Ancak bu herkes için geçerli olmayabilir. Örneğin Avustralyalı sürdürülebilir enerji araştırma şirketi Beyond Zero Emissions’tan analist Eytan Lenko, bunun Avustralya için bir baş ağrısının başlangıcı olabileceğine işaret ediyor…

2050’ye kadar net sıfır taahhüdünün ardından Japonya, 2035’ten itibaren benzinli arabaları yasaklayacak ve onu 3 hafta içinde bir son tarih belirleyen ikinci G7 ülkesi haline getirecek..

Diğer yasaklayan ülkeler
-UK: 2030
-California: 2035
-France: 2040
-Ireland: 2030
-Norway: 2025
-Sweden: 2030

Gelecek elektrikli otomobillerin…

Buradaki öngörü önümüzdeki 15 yıl içerisinde; İngiltere ve Japonya gibi sağdan direksiyonlu benzinli arabaları üreten ülkelerin bu araçları yasaklamasıyla talebin ve üretimin düşeceği yönünde… Bu nedenle hali hazırda sağdan direksiyonlu otomobil kullanan ve üretici konumunda olmayan ülkeleri bekleyen sıkıntı daha fazla…

Bu büyük otomobil üreticileri odaklarını elektrikli otomobillere verdiklerinde ise benzinli araçları kullanan ancak üretici konumunda olmayan ülkeler için bu otomobilleri kim üretecek sorusu şimdiden akıllara geliyor?

Avustralya gibi ülkeler, kendi araçlarını üretemeyen bir ülke olarak, değişen İngiliz ve Japon pazarlarını EV’lerle desteklemek için ilerleyen otomobil üreticilerinin merhametine kalmış durumda olacak.

Ülkemizde de yerli üretim elektrikli otomobiller için yapılan yatırımların ne denli önemli olduğunu bu açıdan değerlendirmemiz gerekiyor. Bir yandan batarya üretimi fabrikaları kurulurken; Benzinli otomobillerin geleceğinin sadece önümüzdeki 10 yıl olduğu gerçeğiyle de yüzleşme zamanı…