Jimmy Key E-Ticaret Kargolarında Kat Edilen KM’yi Yüzde 7 Azalttı
Yaptığı tüm çalışmalarını sürdürülebilirlik ve iklim kriziyle mücadele etmek hedefiyle devam ettiren Jimmy Key, e-ticaret satışlarının gönderiminde sağladığı optimizasyonla, ürünün müşteriye ulaşırken kat ettiği kilometreyi toplamda yüzde 7 azalttı.
Jimmy Key Ürün Yönetimi Direktörü Erhan Çiçek, her departmanın ve mağazalarının çeşitli sürdürülebilirlik çalışmaları yaptığını vurgulayarak,
“Tasarım, mağaza, operasyon, depo ve üretimde sürdürülebilirlik için çalışmalar yapıyoruz. Ürün tasarımlarımızı artık 3D ile yapmaya başladık. Bu çalışma, koleksiyon numune süreçlerimizde yüzde 38’lik bir iyileşme ve verimlilik artışı sağladı. Mağazalarımızda enerji verimliliğini artırmak için de çalışmalarımız sürüyor. Öte yandan e-ticaret satışlarımızın kargo süreçlerinde yaptığımız optimizasyonla bir siparişin müşteriye ulaşırken kat ettiği kilometreyi azaltarak, karbon salınımında %7’lik bir iyileşme sağladık.” dedi.
Lojistikte de 1,5 yıldır yoğun bir proje üzerinde çalıştıklarını sözlerine ekleyen Çiçek,
“Yeşil lojistiğe çok önem veriyoruz ve çalışmalar yapıyoruz. LogD iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz Green Opening projesi kapsamında karton koli uygulamasını sonlandırarak, 2023 yılının ilk çeyreğinde açılan 3 Jimmy Key mağazamızın lojistik süreçlerinde 61,1 ton su ve 659 kg karbon ayak izini azalttık. Böylece lojistik operasyonlarımızın sürdürülebilirliğini daha da iyileştirerek çevreye katkı sağlıyoruz.“ şeklinde konuştu.
Jimmy Key’in diğer sürdürülebilirlik çalışmalarından da bahseden Çiçek,
“Jimmy Key, olarak kendi ürettiğimiz temiz enerjinin yanında, RECS International tarafından, kullanılan elektriğin yenilenebilir enerji kaynaklarından üretildiğini belgeleyen uluslararası sertifikasyon olan I-REC (Uluslararası Yenilenebilir Enerji Sertifikası) sertifikasına sahibiz. Bu sayede kullandığımız tüm enerji tüketiminin yenilenebilir olduğunu, çevreye ve doğaya karşı sorumluluk bilincimizle belgelendirmiş olduk. Ayrıca üretim süreçlerimizde yenilenebilir ağaç kaynaklarından elde edilen, insan ve doğa ile uyumlu doğal lifler kullanıyor ve kullanılan ham maddeleri uluslararası standartlar çerçevesinde belgelendiriyoruz. Aynı zamanda üretilen ürün başına su tüketimini azaltacak iyileştirme çalışmaları yapıyoruz. Sürdürülebilirlik kuramlarına bağlı bir marka olma vizyonuyla, kullandığımız kumaşlardan üretim süreçlerine kadar bütün perakende operasyonlarımızı doğayı ve insanı koruma perspektifiyle yürütüyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.
Jimmy Key Hakkında: 1997 yılında İzmir’de kurulan Jimmy Key, 58 konsept mağaza ve jimmykey.com e-ticaret sitesi ile moda dünyasında yer alıyor. Şehirli ve modern bir yaşam stili süren, şık ve boho detaylarıyla kendine has bir çizgisi olan koleksiyonlar konfor ve stile önem veren kadınlara hitap eden Jimmy Key, doğal içerikli kumaşlar, rahat kalıplar ve özgün renk skalasıyla zamansız parçaları müşterisiyle buluşturuyor. Güncel trendleri, yaratıcı bir şekilde marka kimliğine uyarlayarak, yüksek kaliteli koleksiyonlar ortaya çıkaran Jimmy Key, kurum içi üretim kabiliyetleriyle de her ay yeni bir tema hazırlayarak müşterisine yenilikleri sunuyor. Jimmy Key için sürdürülebilir moda anlayışı perakende ilkelerinde ilk sırada yer alırken, üretim süreçlerinde çevreyi koruyan, az su ve enerji tüketimini temel alan, insana ve doğaya saygılı tutum sergiliyor.