Kaspersky’nin 2020 finansal sonuçları istikrarlı büyümeye işaret ediyor
Kaspersky, 2020’de istikrarlı büyümesini devam ettirerek küresel denetlenmemiş IFRS gelirini yıldan yıla (YOY) %3’lük artışla* toplam 704 milyona* yükseltti. Pandemiyle ilişkili zorluklarla dolu geçen boyunca şirket, kullanıcıların gizliliğini koruyan ve giderek yaygınlaşan dijitalleşmenin ortasında işletmelerin siber güvenlik risklerini azaltmasına yardımcı olan çözümleriyle olumlu sonuçlara imza attı.
Dijital dünyaya hızlı geçiş ve 2020’de yaygınlaşan çevrimiçi çalışma alışkanlıklarıyla birlikte birçok kuruluşun siber güvenlik ihtiyacı arttı. Kaspersky, dünya çapındaki müşterilerinin korunmasını sağlamak için sektördeki en iyi ürün ve hizmetleri sunmak üzere sürekli çalıştı ve hem B2B (+%13 YOY**) hem B2C (+%4 YOY*) alanında önemli başarılar elde etti. 2020 Kaspersky finansal sonuçları** şirket tarihinin en iyilerinden biri oldu.
Kaspersky’nin B2B’deki büyümesi, kurumsal (+%23 YOY**) ve uç nokta harici (+%27 YOY**) dahil olmak üzere stratejik iş alanlarında devam eden büyümeden kaynaklandı. Şirket, bu dönemde tehdit analizi, araştırma ve yanıt için BT güvenlik ekiplerinin kaynaklarından tasarruf etmelerini sağlayan, 7/24 makine öğrenimi odaklı koruma sağlayan bir hizmet olan Kaspersky Yönetilen Tehdit Algılama ve Yanıt (MDR) dahil olmak üzere yeni çözümleri pazara sundu ve B2B dijital satışlarında %10 YOY** büyümeye imza attı.
Buna ek olarak, pandemiden en çok etkilenen KOBİ iş segmentinde şirket %3** büyüme gösterdi. Buna Kaspersky Endpoint Security Cloud çözümünün satışlarında önemli bir artış eşlik etti (+%80 YOY**). Orta ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarına özel olarak odaklanan Kaspersky, yılın ortasında sınırlı güvenlik uzmanlığına ve kaynaklarına sahip kuruluşlar için özel olarak tasarlanmış yeni Kaspersky Uç Nokta Algılama ve Yanıt Optimum’u (EDR Optimum) piyasaya sürdü.
Aylarca süren küresel kapanmalar, tüketici segmentinde değişime neden olarak dijital penetrasyonu hızlandırdı. Perakende pazarı somut satışlarda düşüşe (-%13 YOY**) neden olan kısıtlamalardan önemli ölçüde etkilenirken, Kaspersky’nin dijital sektör B2C satışları %8 yıllık büyüme gösterdi**. Bu, tüm yıl boyunca dijital satın almadaki etkileyici çift haneli büyümenin bir etkisi olarak ortaya çıktı.
Kaspersky CBO’su Alexander Moiseev, şunları ifade etti: “2020 oyunun kurallarını değiştirdi. Birbirimizle yaşama, çalışma, alışveriş yapma ve sosyalleşme şeklimiz, COVID-19 salgını öncesinde hayal edebileceğimizden çok daha hızlı ve tahmin edilemez bir şekilde değişti. Dünya bir anda dijitale geçti ve siber risklere karşı daha savunmasız hale geldi. Bir işletme olarak bizim de yeni gerçekliğe uyum sağlamamız gerekiyordu. İnsanların yarınları daha güvenli bir şekilde yaşamalarını sağlamak bizim sorumluluğumuzdu. Şirketimizin faaliyetleri, bu tür belirsiz zamanlarda insanların en iyi korumaya ve güvenliğe ihtiyaç duyduklarını kanıtlayarak önemli oranda artış gösterdi.”
Kaspersky, 2020’de sekizinci yılda kapsamlı güvenlik portföyüyle İlk 3 sıralamalarının en üstünde yer aldı. Şirket, yıl içinde dünya çapında gerçekleştirilen 62 farklı bağımsız testten 50’sinde ilk üç sırayı, 45’inde birinciliği elde etti. Ayrıca AV-Comparatives, Kaspersky’nin en önemli ev kullanıcısı güvenlik çözümü olan Kaspersky Internet Security’i 2020 Yılının Ürünü olarak altıncı kez ödüllendirdi.
Küresel olarak şirketin performansı, özellikle Latin Amerika (+%15 YOY**), Rusya, Baltıklar, Orta Asya ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT)*** (+%15 YOY **), META bölgesi (Orta Doğu, Türkiye ve Afrika – +%14 YOY**) ve Avrupa’da (+%6 YOY**) arttı. COVID-19’dan tüm bölgeler arasında ticari faaliyetler açısından ilk olarak etkilenen Asya Pasifik bölgesi, geçen yıla göre sabit kaldı. Aynı istikrarlı sonuç, satışların esas olarak dijital segment tarafından yönlendirildiği Kuzey Amerika bölgesinde de kendini gösterdi.
Kaspersky, 2020’de Küresel Şeffaflık İnisiyatifi kapsamında önceki taahhütler ve ötesine ilişkin bir dizi önemli adım attı. Şirket, veri işleme ve veri depolamanın İsviçre’ye taşınmasını tamamladı. Avrupa, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve bazı Asya-Pasifik ülkelerinde**** bulunan kullanıcılar tarafından paylaşılan müşteri tehdidiyle ilgili veriler artık Zürih’teki veri merkezlerinde işleniyor. Şüpheli veya önceden bilinmeyen kötü amaçlı dosyalar, otomatik kötü amaçlı yazılım analizi için Kaspersky Security Network’e (KSN) gönderiliyor.
Kaspersky ayrıca New Brunswick, Kanada’daki CyberNB Association ile ortaklaşa Kuzey Amerika Şeffaflık Merkezi’nin açıldığını duyurdu ve ürün güvenliği değerlendirmesi üzerine özel bir eğitim olan Siber Kapasite Oluşturma Programı’nı başlattı. Şirketin şeffaflığı ve başarıları hakkında daha fazla bilgi edinmek için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Tüm büyüme oranları döviz kuru değişikliklerinden arındırılmış biçimde gösterilmiştir.
* Rakamlar daha kolay okunması için yuvarlanmıştır. Gelir 703,9 milyon ABD doları, yıllık artış %2,8’dir.
** Tüm segment ve bölgesel rakamlar net satışı göstermektedir; 2020 yılı itibariyle sabit oranlarda sunulmuştur.
*** Belirtilen bölge ülkeleri arasında Ermenistan, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Estonya, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Letonya, Litvanya, Moğolistan, Rusya Federasyonu, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan bulunmaktadır.
**** Avustralya, Yeni Zelanda, Japonya, Bangladeş, Brunei, Kamboçya, Hindistan, Endonezya, Güney Kore, Laos, Malezya, Nepal, Pakistan, Filipinler, Singapur, Sri Lanka, Tayland ve Vietnam.