KRAFTON, 2023’te 1.910,6 milyar KRW (44 milyar TRY) tutarında rekor satış rakamına ulaştı
- 768 Milyar KRW (17,6 milyar TRY) İşletme Kârı ve 594,1 Milyar KRW (13,6 Milyar TRY) Net Kâr Kaydedildi
- Satışlardaki artış, temel olarak PUBG: BATTLEGROUNDS‘un PC/Konsol sürümleri ve BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA‘nın popülaritesinden kaynaklandı.
- Her yıl Dark & Darker Mobile ve inZOI gibi yeni oyunlar çıkarmayı ve böylece adım adım büyümeyi hedefliyor
KRAFTON Inc. (CEO CH Kim), 2023 ve 2023 yılının 4. çeyreğine ilişkin ön kazançlarını 26 Ocak’ta açıkladı ve 8 Şubat öğleden sonra bir kazanç toplantısı gerçekleştirdi.
Konsolide bazda KRAFTON, Kore Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına (K-IFRS) uygun olarak 2023 yılında 1.910,6 milyar Güney Kore Won’u (44 milyar TRY) satış, 768 milyar KRW (17,6 milyar TRY) İşletme Karı (OP) ve 594,1 Milyar KRW (13,6 Milyar TRY) Net Kar (NP) bildirdi. Şirket rekor düzeyde yıllık satışlara ulaştı. Satışlar ve İşletme Karı sırasıyla yıllık %3,1 ve %2,2 artarken, Net Kar yıllık bazda %18,8 arttı. 2023 yılının 4. çeyreğinde satışlar yıllık %12,8 artışla 534,6 milyar KRW’ye (12,3 milyar TRY) yükseldi ve İşletme Karı yıllık bazda %30,3 artışla 164,3 milyar KRW’ye (3,7 milyar TRY) yükseldi.
PUBG: BATTLEGROUNDS‘un PC ve konsol satışları bir önceki yıla göre %37 artarken en yüksek Eşzamanlı Kullanıcı Sayısı (PCU) da Aralık 2023’te yılın en düşük noktasına kıyasla %70 arttı. BATTLEGROUNDS MOBILE INDIA, geçen yıl yeniden kullanıma açıldıktan sonra hem trafiği hem de gelirini hızla toparlayarak aralık ayında en büyük aylık satışları kaydetti. KRAFTON, bu sonucu PUBG: BATTLEGROUNDS IP’sinin güçlü büyüme beklentilerine işaret ettiği ve KRAFTON’un iş ve oyun portföyünün Hindistan pazarında genişletilebilirliğini gösterdiği şeklinde analiz etti.
Perşembe günkü toplantıda KRAFTON ayrıca yeni ürünlerini ve şirketin orta ve uzun vadedeki planlarını da açıkladı. KRAFTON, 2024’ten itibaren ‘Scale_Up the Creative’ (‘Yaratıcılığı Arttır’) stratejisi doğrultusunda önümüzdeki yıllarda her sene yeni oyunlar çıkarmayı planlıyor. Şirket bu doğrultuda Dark and Darker Mobile, inZOI, Dinkum Mobile, Project Black Budget ve Subnautica 2 gibi önemli oyunlarını tanıttı. Ayrıca KRAFTON ikinci taraf yayıncı olarak ondan fazla projeye yatırım yaptığını da duyurdu. Şirket orta ve uzun vadede, PUBG: BATTLEGROUNDS IP’sini franchise olarak vereceğini, Hindistan pazarında bağımsız yayıncılığı ve büyümeyi genişleteceğini ve Yapay Zekâ, özellikle Derin Öğrenme alanındaki Ar-Ge yatırımlarını artıracağını duyurdu.
CEO Kim sözlerini şöyle tamamladı: “Geçen yıl özellikle PUBG: BATTLEGROUNDS IP’si aracılığıyla istikrarlı bir performans elde ederek, gelecek birçok oyunu güvence altına almaya odaklanabildik. Artık ileriye doğru bir adım atmaya hazırız. Bu yıl, çabalarımızın meyvelerini toplamaya başlayıp KRAFTON’un adım adım büyümesi için çok önemli bir dönüm noktasına ulaşacağız.”
Kazançlar
(4Q23) |
Kazançlar
(4Q22) |
% Değişim (Yıllık Bazda) | |
Satışlar | 5,346 | 4,738 | 12.8% |
İşletme Karı | 1,643 | 1,262 | 30.3% |
▲Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 2023 4. Çeyrekte (ön) kazançları (birim: 100 milyon KRW)
Kazançlar
(2023) |
Kazançlar
(2022) |
% Değişim (Yıllık Bazda) | |
Satışlar | 19,106 | 18,540 | 3.1% |
İşletme Karı | 7,680 | 7,516 | 2.2% |
Net Karı | 5,941 | 5,002 | 18.8% |
▲ Tablo: KRAFTON’un konsolide bazda 2023 ilk yarısındaki (ön) kazançları (birim: 100 milyon KRW)
Editörün notu: Bu basın bültenindeki Kore Wonu (KRW)- Türk Lirası (TRY) dönüşümleri 7 Şubat 2024 döviz kuru temel alınarak gerçekleştirilmiştir.
-SON-