KRAFTON, Kurumsal Değeri Artırmak İçin ‘Franchise IP’ Stratejisini Açıkladı
KRAFTON, mart ayında inZOI, Dark and Darker Mobile, Subnautica 2 ve daha fazlasını içeren yeni oyunlarla birlikte birinci taraf prodüksiyona yatırımı önemli ölçüde artırmayı ve aralarında ‘Büyük Bir Franchise IP’si’ne sahip olmak da bulunan yatırımcılık girişimlerine devam etmeyi planlıyor.
KRAFTON Inc. (CEO CH Kim), 16 Ocak’ta şirket çapında düzenlenen genel toplantı olan KRAFTON LIVE TALK’ta (KLT) 2025 yönetim stratejisini ve orta-uzun vadeli planlarını duyurdu.
Şirketin 113. KLT’sini kutlayan KRAFTON CEO’su CH Kim, ‘KRAFTON’un Önümüzdeki 5 Yılı: Franchise IP’ teması altında vizyonunu paylaştı. Bununla birlikte Kim, orta ve uzun vadeli hedefini ‘Büyük Franchise IP’yi güvence altına almak olarak belirledi ve büyümeye yönelik üç temel stratejiyi vurguladı: Birinci taraf prodüksiyon yatırımın artırılması, yayıncılık hacminin genişletilmesi ve kaynak tahsisinin optimize edilmesi.
Birinci Taraf Prodüksiyonlara Yatırımın Arttırılması
KRAFTON, orijinal ve rekabetçi franchise IP’lerini güvence altına almak için birinci taraf prodüksiyona yatırımı önemli ölçüde artırmayı planlıyor. Şirket, 14 yaratıcı stüdyosuna odaklanarak yeni oyunlarla portföyünü geliştirmeyi, sektördeki en iyi yetenekleri bünyesine katmayı ve oyun geliştirme kapasitesini daha da uzmanlaştırmayı hedefliyor. Bu çabalar, başarıya ulaşma potansiyeli yüksek, büyüme odaklı franchise IP’leri ortaya koymak amacı güdüyor.
Yayıncılık Hacminin Genişlemesi
Yayıncılık alanında KRAFTON, kullanıcı tabanını ve gelirini artırmak için fikri mülkiyetlerinin hem niceliğini hem de niteliğini dönüştürmeyi hedefliyor. Şirket, birikmiş uzmanlığını ve yeteneklerini temel Franchise IP’leri oluşturmak için kullanmayı ve aynı zamanda pazara çok sayıda yeni oyun sunmayı planlıyor. KRAFTON, çeşitlendirme yolculuğunda İkinci Taraf Yayıncılık (2PP) ve lisanslama gibi çeşitli yaklaşımları benimsemeyi amaçlıyor. Şirket ayrıca platformlarını (PC, mobil, konsol vb.) genişletecek ve pazar rekabet gücünü artırmak için küresel yayıncılık yeteneklerini güçlendirecek.
Kaynak Tahsisinin Optimizasyonu
KRAFTON, orta ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için stüdyo yönetim sistemini geliştirmeyi planlıyor. Şirket, kreatif keşiften üretime ve ticarileştirmeye kadar tüm oyun geliştirme süreci boyunca kaynakları verimli bir şekilde tahsis ederek, rekabetçi fikri mülkiyetlerin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı hedefliyor.
Şirket CEO’su CH Kim konuyla ilgili, “Yeni oyunlarımız bu yıl itibarıyla resmi olarak piyasaya sürülecek,” dedi ve ekledi, “‘PUBG: BATTLEGROUNDS’un başarısını temel alan yeni bir ‘Büyük Franchise IP’si elde etmeye kararlıyız ve adım adım bir yaklaşımla kurumsal değerde üstel büyüme sağlamayı dört gözle bekliyoruz.”
KRAFTON ile ilgili en son bilgiler için lütfen www.krafton.com adresini ziyaret edin.