LG Display’den 2020 Üçüncü Çeyrek Sonuçları
LG Display, 30 Eylül 2020’de sonlanan üç aylık dönem için konsolide K-IFRS’ye (Uluslararası Finansal Raporlama Standartları) dayanan denetlenmemiş kazanç sonuçları bildirdi:
- 2020’nin üçüncü çeyreğinde gelirler yüzde 27 artarak, ikinci çeyrek rakamı olan 5,307 KRW’den 6,738 milyar KRW’ye yükseldi. 5,822 KRW olan 2019’un üçüncü çeyrek rakamına göre yüzde 16’lık artış gösterdi.
- 2020’nin üçüncü çeyreğinde işletme karı 164 milyar KRW kaydedildi. Bu, 2020’nin ikinci çeyreğine kıyasla 517 milyar KRW işletme zararı ve 2019’un üçüncü çeyreğine kıyasla 436 KRW milyar işletme zararı anlamına geliyor.
- 2020’nin üçüncü çeyreğinde FAVÖK 1.288 milyar KRW oldu. Bu rakam 2020’nin ikinci
- 2020’nin üçüncü çeyreğinde net gelir 11 milyar KRW oldu. Bu, 2020’nin ikinci çeyreğine kıyasla 504 milyar KRW net kayıp ve 2019’un üçüncü çeyreğine kıyasla 442 KRW milyar net kayıp anlamına geliyor.
Çeyreğinde 413 milyar KRW, 2019’un üçüncü çeyreğinde ise 613 milyar KRW’ydi.
LG Display, 2020’nin üçüncü çeyreğinde 6.738 milyar KRW gelir ve 164 milyar KRW işletme karı kaydetti.
Çeyrek bazında yüzde 27’lik gelir artışı, evden çalışma ve çevrimiçi eğitime olan ihtiyacın artması sayesinde BT ürünlerine ilginin fazlalaşması; stratejik müşterilerden yeni mobil ürünler için gelen panel arzı, güçlü küresel TV satışları ve şirketin Çin; Guangzhou’daki OLED panel üretim tesisinde tam ölçekli seri üretime başlanması nedeniyle gerçekleşti.
LG Display, sektörlerdeki yüksek performansına rağmen, 164 milyar KRW işletme karıyla, yedi çeyrektir ilk kez siyaha döndü. Üçüncü çeyrekte 11 milyar KRW net kar, yüzde 19 FAVÖK marjı ile birlikte 1.288 milyar KRW FAVÖK kaydetti.
Şirket, üçüncü çeyrekte, Covid-19 nedeniyle farklılaşan pazara sunduğu hızlı çözümler sayesinde, bilişim sektörüne yönelik panel sevkiyatlarındaki artışa devam etti. Mobil cihazlar için P-OLED sektöründe karlılıkta anlamlı bir gelişme oldu. Bunun nedeni, stratejik müşterilerden gelen, yeni mobil ürünlere yönelik panel ihtiyacı oldu. TV sektöründe ise; şirketin Guangzhou OLED panel tesisinde tam ölçekli seri üretimin başlaması, arz ve talep durumuna uygun olarak LCD üretim hatlarının esnek şekilde yönetilebilmesi ve büyük boyutlu LCD panellere olan ilgi açığın azalmasına katkı sağladı.
BT cihazları için paneller, önceki çeyrekten bu yana en büyük gelir payına sahip olarak 2020’nin üçüncü çeyreğinde gelirin yüzde 43’ünü oluşturdu. TV panelleri yüzde 28’ile çeyrek dönemde yüzde 5 artarken, cep telefonları ve diğer cihazlar için olanlar yüzde 29’la çeyrek bazda yüzde 4 artış gösterdi.
LG Display, 30 Eylül 2020 itibarıyla cari oranda yüzde 97 ve nette yüzde 90 olmak üzere yüzde 192; borç / öz sermaye oranı elde etti. Şirketin borcu çeyrekte 310 milyar KRW azaldı. Şirket proaktif yönetim adımları atarken, hazırlıklı olmak adına, belirsizliğin hakim olduğu iç ortamına karşı en kötü senaryoları da kurguluyor.
Ayrıca şirket, eşsiz görüntü kalitesini temsil ederek tüketicinin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabilen; tasarım esnekliği ve göze uygunluğu ile öne çıkan büyük boyutlu OLED teknolojisi ile pazardaki liderliğini güçlendirmeye devam edecek. Guangzhou’daki OLED panel fabrikasının tam kapasite üretime başlamasıyla, şirket talepleri istikrarlı şekilde karşılamaya başladı. Bu durumda bu yılın ikinci yarısında sevkiyatların ilk yarıya göre iki katına çıkması, üretimin önümüzdeki yıl 7-8 milyon adede ulaşması bekleniyor.
LCD sektörüne gelince; LG Display “LCD işinin yapısal yeniliğini hızlandırıyor”. Pazardaki fırsatlara aktif yanıt verebilmek için Kore merkezli bazı LCD üretim hatlarını değiştirerek BT ürünleri için fırsatları en üst düzeye çıkartıyor. Ek olarak; şirket, mevcut üretim hatları ve insan kaynağı ile müşteri ihtiyaçlarına ve kısa vadeli arz ve talep durumuna esnek bir şekilde cevap verecek. Şirket ayrıca, güçlendirilmesine dayalı olarak P-OLED için istikrarlı iş yürütme imkanlarına daha fazla odaklanacak.
LG Display Kıdemli Başkan Yardımcısı ve CFO’su Dong-hee Suh;
“COVID-19 nedeniyle yaşam tarzları değiştiğinden, TV ürünleri sadece izlemek için kullanılmadı. Aynı zamanda oyunlar, evden çalışma ve ev eğitimi için de kullanıldı. OLED’in tek görüntü teknolojisi olduğunu düşünürsek, yeni deneyimler için tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra esnek bir şekilde yeni formlarıyla da dikkatleri çekiyor. OLED’in pazar liderliğini genişletmeye odaklanmaya devam edeceğiz” dedi.