Şubat 20, 2025

MarTech uzmanlarının 2025 için en önemli öngörüleri

MarTech uzmanlarının 2025 için en önemli öngörüleri

SAS uzmanlarına göre geleneksel yapay zeka yükselişe geçecek, GenAI furyası patlayacak, kampanya yönetimi yeniden moda olacak!

Yapay zeka ve üretken yapay zeka bu yıl manşetlerde yer almaya devam ederken, pazarlamacılar 2025 yılında hangi zorluklarla ve fırsatlarla karşılaşacak? Veri ve yapay zeka alanının lideri SAS’ın önde gelen düşünce liderlerine pazarlama teknolojisi (MarTech), müşteri zekası ve daha fazlasına dair 2025 öngörülerini sorduk.

Pazarlamacılar geleneksel yapay zekayı (ve GenAI’yi) agresif bir şekilde benimseyecek

2025 yılında pazarlamacılar, üretkenliğe ve içerik oluşturmaya odaklanan daha basit GenAI uygulamalarından, rekabet avantajı ve gelir artışı sağlayan daha gelişmiş yapay zeka yeteneklerine hızlı bir kayma yaşayacaklar. Büyük dil modellerinin (LLM’ler) ötesine geçen pazarlamacılar, müşteri gizliliğine saygı gösterirken kişiselleştirilmiş deneyimler ve etkili kampanyalar sunmak için sentetik veri ve dijital ikizler gibi GenAI araçlarının yanı sıra, makine öğrenimi gibi yerleşik yapay zeka teknolojilerini de benimseyecekler.

– Jennifer Chase, SAS, CMO

Sorumlu pazarlama hızlanacak

Önümüzdeki yıl, sorumlu pazarlama yaklaşımlarının geliştiğini ve kullanımında büyük bir artış yaşandığını göreceğiz. Geleneksel ve üretken yapay zekaya dayalı olanlar da dahil olmak üzere MarTech çözümleri, giderek daha fazla kuruluşun müşteri verileriyle sorumlu bir şekilde hareket etmesine yardımcı olurken, ilgili bilgiler, zamanında teklifler ve çevik destek sağlayacak. Sorumlu pazarlama, müşteri güveni kazanmaya ve sadakatine yardımcı olur. Müşteriler bir markaya güvendiklerinde ve onunla etkileşimlerinde değer gördüklerinde, hiper-kişiselleştirilmiş pazarlama çabalarına güç veren kişisel verilerini daha kolay paylaşacaklardır.

– Mike Blanchard, SAS MarTech Çözümleri Başkan Yardımcısı

(Daha fazlası için “Harvard Business Review Analytic Services”in SAS sponsorluğundaki Optimizing the Use of Marketing Technology to Build Customer Trust (Müşteri Güveni Oluşturmak için Pazarlama Teknolojisi Kullanımını Optimize Etmek) başlıklı son raporunu indirin).

Üretken Yapay Zeka çılgınlığı etkisini kaybetmeye başlayacak

2024 yılında GenAI etrafındaki heyecan zirveye ulaştı. Gartner’ın yapay zekâ araştırma direktörü, GenAI’nin medyada %90 oranında yer kapladığını ancak kullanım senaryolarının yalnızca %5’ini oluşturduğunu belirtti. Küresel araştırmamız ise 2025’te kuruluşların %90’ının pazarlama için GenAI’ye yatırım yapmayı planladığını, ancak pazarlama yöneticilerinin (CMO) %90’ının hâlâ GenAI’yi ve potansiyel etkisini tam olarak kavrayamadığını ortaya koydu.

2025’te GenAI’ye olan ilginin ve etrafındaki abartının azalmasına tanık olacağız. Bunun yerine, özellikle müşteri deneyimi (CX) odaklı ön yüz uygulamalarında daha geleneksel yapay zekâ teknolojilerine yönelik yeni bir odaklanma başlayacak. Giderek daha fazla kuruluş, chatbot’lar, sanal asistanlar, otomatik biletleme ve destek sistemlerini güçlendirmek için doğal dil işleme (NLP), metin analitiği, duygu analitiği, konuşmadan metne yapay zekâ ve klasik kestirimsel analitik gibi teknolojileri devreye alacak.

– Jon Moran, SAS MarTech Çözümleri Pazarlama Müdürü

Kampanya yönetimi yeniden moda olacak

Yazar Stephen King, “Er ya da geç, eskiyen her şey yeni olarak tekrar karşımıza çıkar” diye yazmıştı. Bundan kısa bir süre öncesine kadar markalar kampanyalar hakkında konuşmaktan ziyade yolculuklara odaklanmaya hevesliydi. Pazarlama kampanyaları müşteri yolculuklarına dönüşürken, geleneksel kampanya yönetiminin segmentasyon ve kitle oluşturma yetenekleri büyük ölçüde göz ardı edildi. Ancak pek çok kuruluş bulut veri stratejisine geçtikçe, kampanya yönetimi 2025 yılında yeniden moda olacak. Ancak bu noktada dikkatli olmak lazım: Birçok satıcı müşteri segmentasyonu yetenekleri vaat ederken, kişisel müşteri deneyimini güçlendirecek segmentasyon, ölçeklenebilirlik ve performans sunma sözünü yerine getiremiyor.

– Kate Parker, SAS Küresel Müşteri Zekası Uygulaması Pazar ve Büyüme Direktörü 

CDP’ler için ya birleşme olacak ya da iflas!

Müşteri veri platformu (CDP) alanındaki en yeni trend olan “composability” (birleştirilebilirlik) 2025’te CDP pazarını kökten yeniden şekillendirecek. Birleştirilebilirlik, verinin bir CDP veritabanına taşınmasını gerektirmeden, bulut veri ambarı gibi bulunduğu yerde erişilip kullanılabilmesini sağlar.

Fonksiyonel açıdan bakıldığında, composability CDP’nin temel olmayan bazı yeteneklerini, örneğin veri aktivasyonunu, ayrıştırarak pazarlamacıların yalnızca ihtiyaç duydukları özellikleri kullanmasına imkân tanır. Forrester, bileşen bazlı veri ambarını tek müşteri görünümü sağlamak için en önemli farklılaştırıcı olarak tanımlarken, Gartner bulut veri ambarlarıyla veri paylaşımının sektör için dönüştürücü olacağını belirtiyor.

– Lisa Loftis, SAS Müşteri Zekası Ürün Pazarlama Müdürü

Birlikte yaratmanın yükselişi

Birçok kuruluş özellik veya ürün oluşturmak için müşterilerle birlikte çalışsa da, yapay zeka ve GenAI bunu başka bir seviyeye taşıyor. Önümüzdeki yıl sektörler arasında daha fazla marka, ürün fikirlerini ve prototiplerini müşterilerle paylaşacak ve onlardan bunları daha da geliştirmek için yapay zeka destekli görüntü oluşturucular gibi araçları kullanmalarını isteyecek. Tüm bu konseptler nihayetinde gerçek ürünlere dönüşmeyecek olsa da, tüm gönderimler ve geri bildirimler pazarlamacılara müşterilerin istek ve ihtiyaçları ile markayı nasıl gördüklerine dair değerli bilgiler verecek. Bu bilgiler daha iyi kampanyalara, daha etkili iletişime ve neticede daha iyi ürün ve hizmetlere yol açacak.

– Mike Turner, SAS Müşteri Zekası Lider İş Danışmanı

Kurumlar ya GenAI destekli müşteri hizmetlerini benimseyecek ya da geride kalacak

2025 yılında, daha fazla kuruluş GenAI destekli müşteri hizmetlerine yönelecek. Sohbet robotları ve self-servis kanalları destek uzmanlarını güçlendirecek. Sonuç? Müşteriler daha fazla kontrol sahibi olacak ve sıkıcı kuyruklar olmadan, çoğu soruya istedikleri zaman anında yanıt alabilecekler. Markalar da müşterilerin beklediği olağanüstü hizmeti bütçelerini fazla zorlamadan sağlayabilecekler.

– Mari Nilsson Björkman, SAS Telekom Endüstrisi Küresel Pazarlama Lideri 

Pazarlamacılar “sıfır kopya veri” aldatmacasının ötesine geçecek

2025 yılında pazarlamacılar, veri kopyalamayı önlemek için tasarlanan CDP alanındaki sistemler için moda bir sözcük olan “sıfır kopya” veri konusunda dikkatli davranacaklar. Sıfır kopya veri, bulut tabanlı verilere doğrudan erişim vaat ederek verileri ayrı pazarlama bulutlarına taşıma veya kopyalama ihtiyacını ortadan kaldıran bir kavram. Ancak çoğu MarTech hala işletmelerin belirli veri türlerini depolamasını gerektiriyor. Sıfır kopya veri, yerel veri ambarı stratejileri ile hızla genişleyen CDP pazarı arasındaki çizgileri bulanıklaştırarak kafa karışıklığı yaratıyor. Bu kavram kağıt üzerinde umut verici görünse de, veri tekrarını gerçekten ne kadar azaltabileceğini ve gerçek zamanlı içgörüler sunabileceğini incelemek önem taşıyor. Ne de olsa sonuçlar kişiye göre değişebilir.

– Jennifer Pearson, SAS Müşteri Zekası Ürün Pazarlama Müdürü

Kurumların SAS® MarTech çözümlerini nasıl kullandıkları hakkında daha fazla bilgi edinin.

Daha fazla trend ve tahmin için SAS 2025 Tahminleri sayfasını ziyaret edin.